Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
KMG118 Tartım ve Solfej Teknikleri II 927003 1 2 2

Dersin Amacı

Müzik bilgisi ve müziksel duyma-okuma-yazma becerileri kazandırmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Sıla ÇAKAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lavignac 1 A, Sol BERKOWITZ - Gabriel FONTRIER - Leo KRAFT "A New Approach to Sight Singing, Aynur ELHANKIZI "Dikte Çalışmaları", Ülkü ÖZGÜR - Salih AYDOĞAN " Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram", Bahar GÜDEK "Solfej Dersleri İçin Tartım Çalışmaları", Ülkü ÖZGÜR - Salih AYDOĞAN " Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası"

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Temel müzik bilgileri: porte, Sol ve Fa anahtarları, birlik, ikilik ve dörtlük süre değerleri, nota yazım tekniği, diziler, Major ve minör dizi içerisindeki derecelerin tanıtılması, duyum olarak ayırt etme ve seslendirme, Donanım ve ton ilişkisi, Major ve minör dizi içerisinde diyatonik yapıdaki egzersizlerin solfeji ve 12 tonda seslendirilmesi.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 1 14
6 Uygulama/Pratik 14 2 28
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar SOLFEJ.jpg
2 Porte, anahtar, Sol anahtarı. Süre değerleri. Diyatonik dizide aralık çalışması.
3 Diyatonik yapıda solfej çalışmaları.
4 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
5 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
6 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
7 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
8 Ara sınav
9 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
10 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
11 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
12 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
13 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.
14 Ritmik okuma, solfej, deşifre ve dikte çalışmaları.

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1550612 Müzik teorisi hakkında temel bilgiler kazanma
2 1550613 Sol ve Fa anahtarlarında, birlik, ikilik ve dörtlük süre değerleriyle, 12 tonda, majör ve minör diziler içerisinde, diyatonik yapıda solfej yapabilme
3 1550614 Sol ve Fa anahtarında, birlik, ikilik ve dörtlük süre değerleriyle, 12 tonda, majör ve minör dizi içerisinde, diyatonik yapıda dikte yapabilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76540 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerinde icra becerisi kazandırmak.
2 76541 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği hakkında edindiği kuramsal bilgileri uygulama esnasında değerlendirebilme.
3 76542 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği’nin yaşatılmasına, gelecek nesillere doğru olarak aktarılmasına ve bu türlerin benimsetilmesine katkı sağlanma bilinci ve becerisi kazandırmak.
4 76543 Müzik ile ilgili unsurları kavramlaştırma, tanımlama ve sınıflandırma becerisi kazandırmak.
5 76544 Müzik üretiminde ve icrasında gerekli teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazandırmak.
6 76545 Müziğin toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme becirisi kazandırmak.
7 76546 Müzik alanında edindiği bilgi ve beceriyi, müzik öğretiminde verimli bir şekilde kullanabilmek.
8 76547 Müzik alanında edindiği bilgileri, kişisel becerileriyle birleştirerek yaratıcı bir şekilde kullanabilmek.
9 76548 Disiplin-içi ve disiplinler-arası takım çalışması yapabilmek.
10 76549 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
11 76550 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerine ilişkin unsurlardan; yerelden-ulusala, ulusaldan-uluslararası çerçeveye uzanan bir çizgide yararlanabilme becerisi kazandırmak.
12 76551 Müzik alanında yerel, ulusal ve uluslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilmek.
13 76552 Müzik üretimi, icrası ve tüketimi konularında bilinç sahibi olabilmek.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 5 5 5 5
2 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 5 5 5
3 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek