Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
KMG362 Rebab VI 927003 3 6 6

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin; Geleneksel Türk Halk Müziği’nin her alanında, kabak kemaneyi, bilgi ve beceriyle donatılmış bir şekilde icra edebilmelerini sağlamaktır.

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

TRT Halk Müizği Repertuarı Ders Notları

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Kabak kemaneyi kendi yöresel çalım tarzlarında kullanmak. Hızlı eserlerin icrasında, yay ve parmak uyumunu sağlamak. Sol ve La karar seslerine sahip türküleri farklı seslere transpoze etmek.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 4 56
6 Uygulama/Pratik 14 4 56
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 4 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Do kararlı (çargah) türkü örneklerinin icrası
2 Do kararlı (çargah) türkü örneklerinin icrası
3 Si kararlı (segâh) türkü örneklerinin icrası
4 Si kararlı (segâh) türkü örneklerinin icrası
5 Si kararlı (segâh) türkü örneklerinin icrası
6 Si kararlı (segâh) türkü örneklerinin icrası
7 Si kararlı (segâh) türkü örneklerinin icrası
8 Ara sınav
9 Fa# kararlı (eviç) türkü örneklerinin icrası ve farklı seslere transpozesi
10 Fa# kararlı (eviç) türkü örneklerinin icrası ve farklı seslere transpozesi
11 Fa# kararlı (eviç) türkü örneklerinin icrası ve farklı seslere transpozesi
12 Saba makamında örnek türkülerin icrası ve faklı seslere transpoze edilmesi.
13 Saba makamında örnek türkülerin icrası ve faklı seslere transpoze edilmesi.
14 Saba makamında örnek türkülerin icrası ve faklı seslere transpoze edilmesi.

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1550921 Çargah Makamındaki örnek türküleri çalabilme
2 1550922 Çargah makamındaki örnek türküleri “sol” ve “do” karar seslerinden çalabilme.
3 1550923 Segâh Makamındaki örnek türküleri çalabilme
4 1550924 Segâh Makamındaki örnek türküleri “fa#” ve “si” karar seslerinden çalabilme.
5 1550925 Çargah Makamındaki örnek türküleri çalabilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76540 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerinde icra becerisi kazandırmak.
2 76541 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği hakkında edindiği kuramsal bilgileri uygulama esnasında değerlendirebilme.
3 76542 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği’nin yaşatılmasına, gelecek nesillere doğru olarak aktarılmasına ve bu türlerin benimsetilmesine katkı sağlanma bilinci ve becerisi kazandırmak.
4 76543 Müzik ile ilgili unsurları kavramlaştırma, tanımlama ve sınıflandırma becerisi kazandırmak.
5 76544 Müzik üretiminde ve icrasında gerekli teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazandırmak.
6 76545 Müziğin toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme becirisi kazandırmak.
7 76546 Müzik alanında edindiği bilgi ve beceriyi, müzik öğretiminde verimli bir şekilde kullanabilmek.
8 76547 Müzik alanında edindiği bilgileri, kişisel becerileriyle birleştirerek yaratıcı bir şekilde kullanabilmek.
9 76548 Disiplin-içi ve disiplinler-arası takım çalışması yapabilmek.
10 76549 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
11 76550 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerine ilişkin unsurlardan; yerelden-ulusala, ulusaldan-uluslararası çerçeveye uzanan bir çizgide yararlanabilme becerisi kazandırmak.
12 76551 Müzik alanında yerel, ulusal ve uluslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilmek.
13 76552 Müzik üretimi, icrası ve tüketimi konularında bilinç sahibi olabilmek.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 4 4
2 5 5
3 5 5 5 5
4 5 5 5
5 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek