Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
KMG484 Viyolonsel VIII 927003 4 8 6

Dersin Amacı

Çalgıda Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini I. III. V. Pozisyon geçişleri ile uygulama. 3 ses ve 1 ses aktarım becerisini geliştirme. Çalgı repertuvarı geliştirme ve GTSM içinde farklı türlerde icra becerisinin yanında doğaçlama becerisi geliştirme.

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Türk Musikisinde Usuller ve Kudüm. (M.Hurşit Ungay) 2. Türk Halk Musikisi Usulleri. (Muzaffer Sarısözen) 3. Tombek Metodu Dümbelek. (Hüseyin Tehrani) 4. Ders Notları. (Serkan Çelik) 5. Çalgılar.(Bendir,Kudüm)

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Türk müziği geleneksel çalım teknikleri ders etütleri ile kurallı olarak I. III. V. Pozisyon geçişlerinde öğretilecek ve yerinden çalınan eserler üzerinde ezgiler V. Pozisyon kullanılarak oktavdan çalınacak. 3 ses aktarım çalışmasına devam edilecek. Bunun yanında 1 ses aktarımla çalma becerisi edinilip geliştirilecek. Arşiv kayıtlarından oluşturulmuş örnek icralar ve doğaçlamalar dinlendikten sonra eser icrasına çalışılacak. Çalgı ile doğaçlama çalışmaları geliştirilecek.

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 4 56
6 Uygulama/Pratik 14 4 56
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 4 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 I. III. V. Pozisyon geçişlerinde Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini kurallaştırarak kavrama Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
2 I. III. V. Pozisyon geçişlerinde Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini kurallaştırarak kavrama Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
3 I. III. V. Pozisyon geçişlerinde Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini kurallaştırarak kavrama Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
4 I. III. V. Pozisyon geçişlerinde Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini kurallaştırarak kavrama Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
5 I. III. V. Pozisyon geçişlerinde Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini kurallaştırarak kavrama Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
6 I. III. V. Pozisyon geçişlerinde Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini kurallaştırarak kavrama Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
7 I. III. V. Pozisyon geçişlerinde Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini kurallaştırarak kavrama Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
8 Arasınav
9 Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
10 Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
11 Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
12 Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
13 Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)
14 Çalgı Repertuvarı geliştirme dinleme, çalma ve doğaçlama yapma becerisi kazandırma (Yerinden ve 1, 3 ses aktarımlı olarak)

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1551228 I. III. V. Pozisyon geçişlerinde Türk müziği geleneksel çalım tekniklerini kurallaştırarak kavrama
2 1551229 Geleneksel çalım tekniklerini I. III. V. Pozisyonda etütlerle pekiştirme
3 1551230 3 ses ve 1 ses aktarımla çalabilme
4 1551231 Makam dizilerini çalgının zorluk derecesine göre sıralama
5 1551232 Kurulan makamsal sıraya göre çalgı repertuvarı oluşturma
6 1551233 Eser icrasında dinleme ve taklit etme bilincini geliştirme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76540 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerinde icra becerisi kazandırmak.
2 76541 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği hakkında edindiği kuramsal bilgileri uygulama esnasında değerlendirebilme.
3 76542 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği’nin yaşatılmasına, gelecek nesillere doğru olarak aktarılmasına ve bu türlerin benimsetilmesine katkı sağlanma bilinci ve becerisi kazandırmak.
4 76543 Müzik ile ilgili unsurları kavramlaştırma, tanımlama ve sınıflandırma becerisi kazandırmak.
5 76544 Müzik üretiminde ve icrasında gerekli teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazandırmak.
6 76545 Müziğin toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme becirisi kazandırmak.
7 76546 Müzik alanında edindiği bilgi ve beceriyi, müzik öğretiminde verimli bir şekilde kullanabilmek.
8 76547 Müzik alanında edindiği bilgileri, kişisel becerileriyle birleştirerek yaratıcı bir şekilde kullanabilmek.
9 76548 Disiplin-içi ve disiplinler-arası takım çalışması yapabilmek.
10 76549 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
11 76550 Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerine ilişkin unsurlardan; yerelden-ulusala, ulusaldan-uluslararası çerçeveye uzanan bir çizgide yararlanabilme becerisi kazandırmak.
12 76551 Müzik alanında yerel, ulusal ve uluslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilmek.
13 76552 Müzik üretimi, icrası ve tüketimi konularında bilinç sahibi olabilmek.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 4 4
2 5 5
3 5 5 5 5
4 5 5 4
5 5 5
6 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek