Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BTÖ307 Gk Seçmeli (Bilim Tarihi) 927003 3 5 3

Dersin Amacı

Bilimin tarihsel süreç içerisinde sosyal, ekonomik, kültürel vb etkiler altında değişimini kavramak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Özgür Taşkın

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kitap seçmekte öğrenci serbesttir. Aşağıda sadece bazı kitap adları verilmiştir. 1.Bilim Adamları (1992). TÜBİTAK Yayınları. 2.Yıldırım, Cemal (2008). TÜBİTAK Yayınları. 3.Yıldırım, Cemal (2012). Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi. 4. Acot, Pascal (1999). Bilim Tarihi. Dost Kitabevi. 5. Evrim Genc Kumtepe (2016). Bilim Tarihi (Taskin ve Karahan).Cocuk Bilim Teknoloji. Anadolu Üniversitesi. 6. Conner. C. D. (2010). Halkın Bilim Tarihi. TÜBİTAK.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bilim tarihindeki uygarlıklar ve bilimin temel özellikleri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 13 2 26
12 Takım/Grup Çalışması 1 20 20
29 Bireysel Çalışma 1 15 15
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
54 Ev Ödevi 1 5 5

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersten beklentiler nelerdir? Kaynakların içeriği. Cemal Yıldırım Sy 13-16, Taskin O ve ark (2008) Teori nedir?
2 Bilim nedir ne değildir? Bilim tarihin önemi nedir? Teori, yasa ve hipotez gibi kavramlar
3 Bilim ve etik arasındaki ilişki, sahte bilim( pseudoscience),
4 Bilimin Doğası ve Toplumsal ilişkisi (Bilim Tarihi Cetveli ödevi)
5 Bilimsel bilginin önemi? Bilim ve tarihsel süreç, Bilim felsefe arasındaki fark
6 Mezopotamya'dan günümüze bilim tarihi
7 Mezopotamya ve Mısır'da bilim
8 Yunan, Helenistik Dönemde ve Erken Romalılarda bilim
9 Ara sınav
10 Ortaçağ'da ve İslam Dünya'sında bilim
11 Skolastik Dönem ve Rönesans
12 Aydınlanma Dönemi ve Endüstriyel Devrim
13 19. 20 yy' da bilim
14 Günümüz bilim anlayışı
15 Final sınavı
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1254583 Bilim tarihini sosyal, ekonomik ve diğer kültürel boyutları ile irdeleyebilmek
2 1254584 Günümüz biliminin gelişim süreçleri ve uygarlıkları tanımak
3 1254585 Bilim ve sahte bilim arasındaki farkları algılamak

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek