Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TPS109 SANAT VE TIP 927001 1 1 3

Dersin Amacı

tıp ve sanatın teorik ve pratik ortak paydalarına dikkat çekmek, tıp ve sanatın etkileşimi hakkında farkındalık oluşturmak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Ömer BÖKE Prof. Dr. Cihad DÜNDAR Prof. Dr. Metin EKER Prof. Dr. İnci GÜNGÖR Prof. Dr. Prof Olga HASANOĞLU Prof. Dr. Bekir KURU Prof. Dr. Sevgi KOYUNCU Prof. Dr. Fadıl ÖZTÜRK Prof. Dr. Ahmet Rıfat ŞAHİN Prof. Dr. Elif Bengi ŞENER Prof. Dr. Bektaş Murat YALÇIN Doç. Dr. Ali SEYLAN Doç. Dr. Ersoy KOCABIÇAK Dr. Öğr. Üyesi Filiz ERDOĞAN TUĞRAN Dr. Öğr. Üyesi Tarık YAZAR Doç. Dr. Servet AKER Prof. Dr. Recep ÜNAL Prof. Dr. Murat DANACI

Ön Koşul Dersleri

ön koşul bulunmamaktadır.

Önerilen Diğer Hususlar

öneri yoktur.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1- Robert E. Rakel,Textbook of Family Medicine. Eighth Edition, 2011 2- The arts of medicine. https://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/107709/jcreeden.pdf?sequence=1 3- Rosalia Lelchuk Staricoff. Arts in health : a review of the medical literature. Arts Council İn England. 4- Mark perry, Nicola Maffuli, Suzy Wilson, Dylan Morrissey. The effectiveness of arts-based interventions in medical education: a literature review. Medical Education. 2011; 45: 141-148 5- Shapiro J. Visual thinkingstrategies: a new role for art in medicaleducation. FamMed 2005; 37:250 6- Rodenhauser P, Strickland MA, Gambala CT. Art-relatedactivitiesacross US medicalschools: a follow-upstudy. Teachingand Learning in Medicine 2004; 16:233-9. 7- Taylor G. Whyusethe art in medicaleducation in TheArts in MedicalEducationIn: Powley E, Higson R, eds. Radcliffe Publishing, 2005; 1-4. 8- Creative Minds in Medicine. (2014) file:///C:/Users/PRO2000/Downloads/Creative%20Minds%20in%20Medicine-ForDownload.pdf 9- Giorgio Bordin, D’ Ambrosio LP. Medicine in art. (2010) https://books.google.com.tr/books?id=dVWuIa7AawIC&printsec=frontcover&dq=medicine+in+art&hl=tr&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=medicine%20in%20art&f=false 10- Creative Health: TheArtsforHealthandWellbeing. Erişim Tarihi: 14/10/2019. http://www.artshealthandwellbeing.org.uk/appg-inquiry/Publications/Creative_Health_Inquiry_Report_2017_-_Second_Edition.pdf

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

stajı yoktur.

Dersin İçeriği

Bu blok sonunda öğrenciler; Sanat, sanatçı ve sanat dalları hakkında farkındalık kazanacak Tıp ve sanat arasındaki etkileşimi ve kesişme noktalarını tanımlayabilecek

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 30
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 70
1 Ara Sınav 1 100 1
38 Rapor Hazırlama 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
2 Final Sınavı 2 1 2
5 Derse Katılım 34 1 34
6 Uygulama/Pratik 10 1 10
20 Rapor Hazırlama 14 1 14
29 Bireysel Çalışma 15 1 15

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Romanlarda hekim karakterleri bize ne anlatıyor? Mizah ve Tıp Sinema Okumak Tıp ve Sanat Etkileşiminin Tarihçesi Sanat nedir? Sanatçı kime denir? Türk şairler ve ozanlar hekim ve hekimlikle ilgili bize ne anlatıyor? Türk Sanat Müziğinde Doktor Müzisyenler Resim Okuma ve Sanatsal anatomi Psikiyatri ve Sanat Estetik Cerrahi Medikal İllüstrasyon Sağlığın Geliştirilmesinde Sanatın Kullanımı Görsel İletişim Tasarımı ve Poster Hazırlama Tıp Eğitiminde Sanatsal Tekniklerden Yararlanmak Film Gösterimi Ve Tartışma Piyano Dinletisi Hobi Olarak Sanat
2 Psikiyatri ve Sanat Estetik Cerrahi Medikal İllüstrasyon Sağlığın Geliştirilmesinde Sanatın Kullanımı Görsel İletişim Tasarımı ve Poster Hazırlama Tıp Eğitiminde Sanatsal Tekniklerden Yararlanmak

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1315292 Sanat ve sanatçı kavramını tartışabilir
2 1315293 Sanat dalları ve çeşitlerini söyleyebilir
3 1315294 Sanatın önemini ve işlevini tartışabilir
4 1315296 Tıp ve sanat arasındaki ilişkiyi açıklayabilir
5 1315297 Tıp ve sanatın sinerjisinin önemini söyleyebilir
6 1315298 Tıp ve sanat etkileşiminin dünden bugüne nasıl bir değişim/gelişim gösterdiğini açıklayabilir
7 1315299 Tıp eğitiminde sanattan ne amaçla, hangi yetkinlikleri geliştirmek için yararlanıldığını açıklayabilir
8 1315300 Tıp ve hasta eğitiminde empati geliştirmek için kullanılan sanatsal teknikleri açıklayabilir
9 1315301 Sağlık hizmetlerinde çalışan sağlık personeli üzerinde sanatın etkisini tartışabilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69442 Tıbbi hizmet sunumunu için gerekli teorik bilgiye sahiptir
2 69443 Tıbbi hizmet sunumu sağlar
3 69444 Hasta/hastalık yönetir
4 69445 Alanındaki teknolojiyi kullanır
5 69452 Bİlgi okur yazarıdır
6 69453 Sağlık yöneticiliği yapabilir
7 69451 Eğiticiliğini geliştirir ve kullanır
8 69446 Kendisini mesleksel olarak sürekli geliştirir
9 69447 İletişimde yetkindir
10 69448 Ekip çalışması gerçekleştirebilir ve meslekler arası etkileşim kurabilir
11 69449 Etik kurallara uygun davranır
12 69450 Mesleksel değerlere uygun olarak çalışır

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 3 1 1 1 4 2 3 2 4 1 1 1
2 3 1 1 1 4 2 3 2 4 1 1 1
3 3 1 1 1 4 2 3 2 4 1 1 1
4 3 1 1 1 4 2 3 2 4 1 1 1
5 3 2 1 1 4 2 3 2 4 1 1 1
6 3 1 1 1 4 2 4 2 4 1 1 1
7 3 2 2 1 4 2 5 2 4 1 1 2
8 3 3 3 1 4 2 5 2 4 1 1 2
9 3 2 2 1 4 2 4 2 4 1 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek