Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
TRH406 Dünyada ve Anadolu'da Antik Kentler 927001 4 8 4

Dersin Amacı

Antik kentlerin tarihçesi, özellikleri ve mimarisinin detaylı olarak açıklanması ile öğrencilerin hem genel kültürlerinin geliştirilmesi hem de turizm rehberliği mesleğinde ihtiyaç duyacakları kapsamlı bilgilerin aktarılması.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Common Courses Department Chair

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• RADT, W. (2002) PERGAMON Antik Bir Kentin Tarihi ve Yapıları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. • KURGAL, E. (2000) Anadolu Uygarlıkları, Yedinci Baskı, Net Turistik Yayınlar A.Ş., İstanbul. • RUMSCHEİD, F., KOENİGS, W. (2000) Küçük Asya’nın Pompeisi Priene Rehberi, Ege Yayınları, İstanbul. • WYCHERLEY, R.E. (1993) Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu?, Arkeoloji ve Sanat yayınları, Üçüncü Baskı, İstanbul.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Antik kentlerin kuruluş ve yerleşim düzenleri, İtalya, Yunanistan, Mısır, Irak, İran, Peru, Kamboçya, Ürdün gibi ülkelerdeki antik kentlere ilişkin bilgilerin sunumu, Türkiye’de bulunan önemli antik kentlerin detaylı olarak aktarılması.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 3 42
21 Rapor Sunma 1 10 10
29 Bireysel Çalışma 2 10 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
54 Ev Ödevi 1 10 10

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Antik kentlerin kuruluşu.
2 Yunan ve Roma şehirciliğinin karşılaştırılması.
3 Antik Roma, Mısır, Petra, Machu Picchu, Chichen Itza, Pompei
4 Akropolis, Parthenon, Angkor Wat, Persepolis
5 Palmyra, Busra, Ugarit (Ras Şamra), Paskalya Adası
6 Side, Aspendos, Perge, Patara
7 Xanthos, Letoon, Antiphellos, Didyma
8 Ara Sınav
9 Değerlendirme
10 Miletos, Priene, Demre
11 Aphrodisias, Myra, Simena, Laodikeia
12 Hierapolis, Ephesos
13 Sart, Bergama, Asklepion
14 Assos, Troia
15 Aizanoi, Arsemia
16 Final Sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1462537 Antik dönemde kentlerin kuruluşunu kavrar ve antik kentlerin ortak yönlerini açıklar.
2 1462538 Antik dönem kentlerinde yer alan yapı tiplerini ve özelliklerini ayırt eder.
3 1462539 Antik dönem kentlerini karşılaştırarak toplumsal gereksinimleri ve gereksinimler doğrultusundaki çözümleri belirtir.
4 1462540 Anadolu’da antik kentlere yönelik tur organizasyonlarında şehirlere ilişkin bilgileri aktarabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76781 Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili olarak Türkiye'nin arkeolojik, tarihi ve coğrafi değerlerini algılar ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirir.
2 76933 Yönetmelikle belirlenen yabancı dil yeterlik belgelerinden birine sahip olur.
3 76786 Grup ve insan davranışı konusunda bilgi sahibi olarak bunları Turizm Rehberliği mesleğinde uygulayabilir.
4 76787 Dünyada yaşamış ve yaşamakta olan farklı dinlerin temel ilkelerini kavrayarak Turizm Rehberliği mesleği ile harmanlayarak kullanır
5 76788 Bir turu planlayabilir, uygulayabilir ve denetleyebilir.
6 76785 Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
7 76784 Bir turu etkin bir şekilde yönetebilmek için grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
8 76790 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur ve bu bilgileri kullanarak değerlendirme yapar.
9 76782 Türkiye’nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincine sahip olur.
10 76783 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
11 76789 Turizm Rehberliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Çıktısı
1 5 1 2 5 1 1 1 5 5 4 1
2 5 1 2 5 1 1 1 5 5 4 1
3 5 1 2 5 1 1 1 5 5 4 1
4 5 1 2 5 1 1 1 5 5 4 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek