Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EYP613 Eğitimde Örgütsel Davranış 927001 1 1 8

Dersin Amacı

Bir örgütte görev yapan bir çalışanın nasıl davrandığı ve insan onuruna yaraşır biçimde nasıl yönetilmesi gerektiği ile ilgili bilgi, beceri ve anlayış kazandırabilme

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Cevat ELMA

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Başaran, İ. E. (2000). Örgütsel davranış: İnsanın üretim gücü (3. BaSkı).Ankara: Feryal Matbaası. Baysal, A. C. ve Tekarslan, E. (1996). Davranış bilimleri. İstanbul: Avcıol Basım-Yayın. Erdoğan, İ. (1996). İşletme yönetiminde örgütsel davranış. İstanbul: Avcıol Basım-Yayın. Eren E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul : Beta Yayınları Güney, S. (2000). Davranış bilimleri (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları Kağıtçıbaşı, C. (2006). Yeni insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. Kaynak, T. (1990). Organizasyonel davranış ve yönlendirilmesi. İstanbul: ALFA Basım Yayım Dağıtım. Pehlivan İ. (2002). İş Yaşamında Stres (2. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2012). Örgütsel davranış. İnci Erdem (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayınevi. Robbins, S.P. (1994). Örgütsel davranışın temelleri. (Çev. S.A. Öztürk). Eskişehir: ETAM A.Ş. Robbins, S.P. (1996). Organizational bevavior: Conceps, controversies, applications (7th Ed.). London: Prentice Hall Intenational Editions. Schermerhorn, J. R., Hunt, J. G., ve Osborn, R. N. (1997). Organizational behavior. (6th Ed.). New York: John Wiley ve Sons, Inc.

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Örgütsel Davranış: Tanımı, Alanı ve Kapsamı Örgütsel Davranışta Bireysel Süreç: Algılama Örgütsel Davranışta Bireysel Süreç: Kişilik Örgütsel Davranışta Bireysel Süreç: İş Doyumu Örgütsel Davranışta Bireysel Süreç: Stres ve Örgütsel Bağlılık Örgütsel Davranışta Bireysel Süreç: Motivasyon Örgütsel Davranışta Grup Süreci: Takım Çalışması Örgütsel Davranışta Grup Süreci: Çatışma Örgütsel Davranışta Grup Süreci: Liderlik Örgütsel Davranışta Grup Süreci: Örgütsel İletişim Örgütsel Davranışta Örgüt ve Değişim Süreci: Karar Verme Örgütsel Davranışta Örgüt ve Değişim Süreci: Örgüt Kültürü Örgütsel Değişme Örgütsel Davranışta Bazı Güncel Konular: Örgütsel Adalet, Örgütsel Vatandaşlık ve Mobbing

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70392 Yönetim süreçlerini etkili olarak bir okula uygulayabilir.
2 70393 Eğitim yönetimini tarihsel perspektifle değerlendirebilir.
3 70394 Eğitim yönetiminde etik kavramları dikkatle uygulayabilir.
4 70395 Eğitimi ve kurumlarını denetleyebilme becerisini geliştirebilir.
5 70396 Eğitimi ekonomik boyutuyla değerlendirebilir.
6 70397 Eğitimle ilgili çağdaş teorileri eğitim yönetimde kullanabilir.
7 70398 Eğitim sisteminde stratejik planlama becerisini kullanabilir.
8 70399 Kaliteli eğitim hizmeti sunma duyarlılığı geliştirebilir.
9 70400 Eğitimde insan kaynaklarını etkili kullanma yollarını bilir.
10 70401 Hukuk devletinin özelliklerini eğitime uygulayabilir.
11 70402 Grup dinamiği ve örgütleri etkileme yollarını bilir.
12 70403 Liderlik becerilerini etkili olarak geliştirme yollarını bilir.
13 70404 Temel istatistik becerilerini eğitimi yönetiminde kullanabilir.
14 70405 Temel araştırma becerilerini eğitim yönetimine uygulayabilir.
15 70654 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
16 70655 Eğitim yönetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
17 70656 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
18 70657 Eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. Eğitim yönetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
19 70658 Eğitim yönetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.