Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SBESEMYL Seminer 927001 1 2 0

Dersin Amacı

Bu ders, lisansüstü öğrencilerinin tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlar.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Selçuk ÇIKLA

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Seminer konusunun gerektirdiği alanın kaynak eserlerine başvurulacaktır.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı kredisiz bir derstir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
20 Rapor Hazırlama 1 100 1
41 Proje Sunma 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
2 Final Sınavı 1 1 1
24 Seminer 1 1 1
29 Bireysel Çalışma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğrencilerin seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftası seminer çalışması ile ilgili literatür taraması yapması.
2 Seminer konusunun seminer dersini veren öğretim üyesi ile birlikte belirlenmesi.
3 Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi.
4 Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi.
5 Seminer konusunun belirlenme sürecince konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi.
6 Seminer döneminin altıncı haftasında, seminer konusu ile ilgili yapılan çalışmanın öğrenci tarafından öğretim üyesine sunulması.
7 Öğretim üyesinin, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik etmesi.
8 Öğretim üyesinin, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik etmesi.
9 Seminer için ayrılan sürenin en az 30 dakika olacak şekilde planlanması ve soru-cevap bölümü ile birlikte seminerin en fazla 50 dakikada bitirilmesinin önerilmesi.
10 Sunum planında, giriş bölümü, ana bölüm, sonuç ve tartışma bölümlerine yer verilmesinin önerilmesi.
11 Giriş bölümünde seminer konusunun amacı, önemi, kapsamı hakkında kısa bilgiler verilerek, dinleyicilerin konu hakkında ön bilgilerinin oluşmasının amaçlanması, dinleyicilerin dikkatinin konu üzerine yoğunlaşmasının sağlanması.
12 Ana bölümde konunun esas itibariyle sunulması, araştırmacının konuyu tüm yönleriyle bir bütünlük içerisinde suması, sunumun teknolojik araçlar kullanılarak izleyicinin dikkatini konuya yönlendirecek şekilde gerçekleştirilmesi.
13 Sonuç bölümünde konunun ana hatlarıyla özetlenerek elde edilen sonuçların sunulması, konunun öneminin vurgulanması, varsa araştırmacının önerilerinin sunulması, tartışma bölümünde izleyicilerden gelen soruların cevaplanması, açıklamaya ihtiyaç duyulan yerler açıklanarak, konunun izleyiciler ile birlikte tartışılmasının sağlanması.
14 Bir yarıyıl için hazırlanan seminer proğramının ilgili Anabilim/Bilim Dalı Başkanlığı'nca ilan edilerek dinleyicilere açık olarak gerçekleştirilmesi.

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1551513 Seminer çalışmasını bilimsel araştırma yöntemlerine uygun biçimde hazırlayıp sunabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77338 Turizm İşletmeciliği alanında, yönetim ve organizasyon konularında bilgi sahibidir.
2 77339 Turizm İşletmeciliği alanında, üretim yönetimi, pazarlama konularında bilgi sahibidir.
3 77340 Turizm İşletmeciliği alanında, muhasebe ve finans konularında bilgi sahibidir.
4 77341 Sektörel ve akademik alandaki kavram, fikir, veri ve bilgileri değerlendirip sorunlara çözüm getirebilir.
5 77342 Sektörel konjonktürü değerlendirip gelecek ile ilgili öngörülerde bulunarak stratejik amaç ve hedefler belirleyebilir, bunları planlayarak uygulamaya koyabilir.
6 77343 Sektöre yönelik projeler hazırlayabilir; programlanması, değerlendirilmesi ve yürütülmesi evrelerinde aktif rol üstlenebilir.
7 77344 Dikkat, hafıza, yargılama ve değerlendirme, mantık kurma, problem çözme ve karar verme, anlama ve dil üretimi gibi bilişsel yeteneklere sahip olur.
8 77345 Karşılaştığı sorunlarla ilgili çözümlemelerde bulunarak hatalarından ders çıkarma yoluyla öğrenmeyi öğrenebilir ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyebilir.
9 77357 Girişimciliğin temelinde yatan yeni fikirler yaratma, fırsatları görme ve bunları iş fikirlerine dönüştürme becerilerini uygulayabilecektir
10 77346 İşletmeyi, rakiplerini, sektörü ve sektörel rekabet durumunu çeşitli grafik, matris ve tablolar aracılığıyla analiz edebilir.
11 77347 Turizm işletmeciliği altında bulunan işletmeler hakkında bilgi sahibidir.
12 77348 Turizm endüstrisi ile ilgili işletmelerin yatırım kararı alınmasından işletilmesine kadar tüm aşamalarını uygulayabilir.
13 77349 Turizm işletmeciliği alanında geçerli en az bir yabancı dili sağlıklı iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 77350 Turizmin topluma ve dünyaya katkıları konusunda bilinçlidir.
15 77353 Alanıyla ilgili olarak bilgi sahibidir, bilgisini, öngörülerini ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
16 77351 Sektörle ilgili iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik, kalite ve sürdürülebilirlik gibi toplumu ve işletmeleri ilgilendiren konularda yeterli bilgiye sahiptir.
17 77352 İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını; yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrar
18 77354 Turizm işletmeciliği alanında sahip olduğu teorik bilgiyi uygulayabilir
19 77355 Otel işletmelerinin organizasyon yapısındaki tüm bölümleri ile ilgili bilgi ve becerilere sahiptir.
20 77356 Sektörde kullanılan otomasyon sistemlerine konusunda temel bilgiye sahip olmakla birlikte sektörü oluşturan temel alanlardaki işletmelerde kullanılan otomasyon programlarının bileşenleri hakkında bilgi sahibidir ve iletişim teknolojilerini iyi bir şekilde kullanır.