Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SYB228 Bilimsel Araştırma Teknikleri 927001 2 4 4

Dersin Amacı

Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar verilerek, bunların spor bilimlerinde uygulamalarını yapabilmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Soner ÇANKAYA

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Karasar N. (1984) Araştırmalarda Rapor Hazırlama 4. Baskı, Hacettepe –Taş Kitapçılık Ltd.Şti. Ankara; Arıkan R. (1995) Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Ankara Altunışık R, Coşkun R, Bayraktaroğlu S, Yıldırım E. (2007) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı; Karasar N. (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi 7.Basım. Ankara; Kurtkan A. (1989) Sosyal İlimler Metodolojisi, Filiz Kitabevi, Üçüncü Baskı, İstanbul; Karagöz Y. (2017). SPSS ve AMOS UYGULAMALI Nicel-Nitel Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği, NOBEL Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., 1. Basım 650s, Sivas. ISBN: 978-605-320-811-2. Prof. Dr. Özkan Görgülü (2020). Açık öğretim ders notları

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar teorik olarak verilir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 60
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 40
1 Ara Sınav 1 70 1
4 Quiz 2 30 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
4 Quiz 2 1 2
5 Derse Katılım 3 14 42
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
52 Quiz için Bireysel Çalışma 2 6 12

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı, amacı, içeriği ve kaynaklar Hafta 1 Dersin Tanımı Amacı İçeriği ve Kaynaklar.pptx
2 Bilim ve Bilgi Kaynağı, Bilim İnsanında Bulunması Gereken Özellikler Hafta 2 Bilim ve bilgi kaynağı bilim insanında bulunması gereken özellikler.pptx
3 Bilimsel Etik İlke ve Kuralları, Örneklerle Bilimsel Etik İhlalleri Hafta 3 Bilimsel Etik İlke ve Kuralları, Örneklerle Bilimsel Etik İhlalleri.pptx
4 Bilimsel araştırmada temel kavramlar Hafta 4 Bilimsel araştırmada temel kavramlar.pptx
5 Bilimsel Yöntem ve Aşamaları, Bilimsel Yöntemin Temel Nitelikleri Hafta 5 Bilimsel Yöntem ve Aşamaları, Bilimsel Yöntemin Temel Nitelikleri.pptx
6 Literatür tarama Hafta 6 Literatür tarama.pptx
7 Araştırma Tanım ve Türleri, Nicel Araştırma Yöntemleri Hafta 7 Araştırma Tanım ve Türleri Nicel Araştırma Yöntemleri.pptx
8 Nitel Araştırma Yöntemleri Hafta 8 Nitel Araştırma Yöntemleri.pptx
9 Ara Sınav
10 Evren ve Örneklem, Örnekleme Yöntemleri Hafta 10 Evren ve Örneklem Örnekleme Yöntemleri.pptx
11 Veri nedir? Veri tipleri nelerdir? Anket Uygulamasına Giriş Hafta 11 Veri Nedir Kaça Ayrılır Anket Uygulamalarına Giriş.pptx
12 Bilimsel Makalenin Bölümleri: Giriş, Materyal ve Metot, Bulgular ve Tartışma Hafta 12 Bilimsel Makalenin Bölümleri Giriş Materyal ve Metot Bulgular ve Tartışma.pptx
13 Bilimsel Araştırmalarda İstatistiksel Uygulamalar
14 Örnek Araştırma çalışmaları, Genel Tekrar

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1288332 Araştırma sürecini tanımak, Problemi açıklamak ve hipotez kurmak
2 1288333 Araştırmalarda istatistik işlemler hakkında bilgi sahibi olmak
3 1288334 Örnek araştırma çalışmaları yapmak

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 64369 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur
2 64370 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur, sorunların giderilmesinde en uygun yöntem/yöntemleri seçer ve kullanır.
3 64371 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 64372 İçinde bulunduğu sosyal çevre ile ilgili olarak “sağlık için hareket” içerikli etkinlikler düzenleyebilir ve bu konuda insanları etkileme becerisi gösterir.
5 64373 Spor yönetimi ve organizasyonu ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
6 64374 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
7 64375 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
8 64376 Spor yöneticiliği mesleğinin öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
9 69020 Beden eğitimi ve spor ile ilgili edindiği bilgileri kullanır ve sorunların çözümünde analitik düşünme yeteneğini kullanır.
10 69021 Ulusal düzeydeki merkezi ve yerel spor teşkilatları ile uluslar arası düzeydeki spor teşkilatları hakkında fikir sahibi olmak ve bu teşkilatlanmaların işleyiş mekanizmalarını inceleyebilir, mevcut verileri ve istatistikleri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanıyabilir, kanıt ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
11 69030 Spor yöneticiliği mesleğinin öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
13 69022 Spor yönetimi ve organizasyonu ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
14 69026 Spor yöneticiliği mesleğinin öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
15 69023 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
16 69027 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
17 69024 Sosyal haklar, sağlık, kültürel değerler ve çevrenin korunması hususunda yeterli bilince sahip olur.
18 69028 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
19 69025 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
20 69029 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 13 14 15 16 17 18 19 20
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 3 2 2 4 3 3 4 3 3
2 3 3 2 2 2 3 2 3 3 3 3
3 3 3 2 2 2 3 2 3 3 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek