Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
PAZ151 Pazarlama Mevzuatı ve Meslek Etiği 927001 1 1 3

Dersin Amacı

Meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Atila TEMİZ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pazarlamada Etik Yaklaşımlar Canan Ay, Pazarlama Mevzuatı Erdal Ünsalan.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Etik ve ahlak kavramlarını İncelemek,Mesleki etik ilkelerine uymak.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 80 1
4 Quiz 1 20 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 10 10
2 Final Sınavı 1 12 12
5 Derse Katılım 14 2 28
20 Rapor Hazırlama 1 15 15
21 Rapor Sunma 1 10 10

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlama Etiğine Giriş MESLEK ETİĞİ 1. BÖLÜM.doc
2 Ürün Yönetiminde Etik MESLEK ETİĞİ 2. BÖLÜM.doc
3 Fiyatlandırmada Etik MESLEK ETİĞİ 3.BÖLÜM.doc
4 Tedarik Zincirinde Etik MESLEK ETİĞİ 4.BÖLÜM.doc
5 Tutundurmada Etik MESLEK ETİĞİ 5.BÖLÜM.doc
6 Genel olarak sözleşme hukuku. MESLEK ETİĞİ 6. BÖLÜM.doc.pdf
7 Sözleşme türleri MESLEK ETİĞİ 7. BÖLÜM.doc(2).pdf
8 Satış Sözleşmesi ve çeşitleri MESLEK ETİĞİ 8. BÖLÜM.doc
9 Tüketiciyi koruyan düzenlemeler MESLEK ETİĞİ 9. BÖLÜM.pdf
10 Ara Sınav
11 Tüketici kuruluşları ve hak arama yolları MESLEK ETİĞİ 11. BÖLÜM.pdf
12 Rekabet ve Haksız Rekabetin önlenmesi konusundaki düzenlemeler MESLEK ETİĞİ 12. BÖLÜM.docx
13 Satışla ilgili belgelerin mevzuata uygunluğunu kontrol etmek MESLEK ETİĞİ 13. BÖLÜM.doc
14 Satış personelini mevzuat hakkında eğitmek MESLEK ETİĞİ 14. BÖLÜM.doc

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1268189 Etik ve ahlak kavramlarını açıklamak
2 1268190 Mesleki etik ilkelerine uyma kurallarının gerekliliğini değerlendirebilmek
3 1268191 Pazarlama mevzuatını hakim olmak ve Pazarlama mevzuatına uygun davranmak
4 1268192 Tüketici haklarına uygun davranabilmek ve Pazarlama konusundaki haklarını kullanabilmek ve koruyabilmek
5 1268193 Tüketiciyi nasıl koruyacağını, haksız rekabetin ne olduğunu anlamak

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 65732 Ekonomi, işletme yönetimi ve temel finans bilgilerini bilir ve pazarlama alanında uygular.
2 65733 İşletme yönetimi, işletme psikolojisi ve insan kaynakları yönetimini ve süreçlerini bilir.
3 65734 Temel hukuk, ticaret hukuku ve pazarlama mevzuatını bilir ve ulusal ve uluslararası pazarlamada uygular.
4 65735 Genel matematik, bilgisayar, istatistik bilir ve istatistiksel araştırma yöntemlerinde kullanır.
5 65736 Tüketici davranışlarını analiz edip, müşteri ile olan ilişkileri global ve yerel pazarlarda düzenler.
6 65737 Pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahiptir ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
7 65738 Pazarlama araştırma sürecini ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayıp, pazarlama stratejisinin geliştirilmesine yardımcı olur.
8 65739 Satış yönetimini, satış tekniklerini ve mağaza yönetimini bilir ve perakendecilik sektöründe uygulayabilir.
9 65740 Tedarik zinciri yönetimini bilir ve elektronik ortamda, ulusal ve uluslararası pazarlama alanında ve ithalat/ihracat işlemlerinde, pazarlamanın temel ilkelerine göre uygulayabilir.
10 65741 Pazarlama ve satış stratejilerini geliştirip, elektronik ortamda uygulayabilir.
11 65742 Perakendecilik sektöründe, ithalat ve ihracat işlemlerinde, mağaza içi ve mağaza dışı satış noktalarında mesleki İngilizce konuşabilir, anlayabilir ve gerekli yazışmaları yapabilir.
12 65743 Çevresel pazarlamanın ilkelerini bilir, çevresel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine ve tüketici bilinci oluşturacak, reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları çalışmalarına destek olur.
13 65744 Perakendecilik sektöründe, mağaza yönetimi, insan kaynakları yönetimi ve iş psikolojisi bilgilerine sahiptir ve uygulanmasına katkıda bulunur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 5 1 3 1 3 2 4
2 5 1 3 1 3 2 4
3 5 1 3 1 3 2 4
4 5 1 3 1 3 2 4
5 5 1 3 1 3 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek