Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
PAZ152 Reklamcılık 927001 1 2 6

Dersin Amacı

Reklamcılık gerek sosyo-kültürel gerekse ekonomik açıdan günümüzde etkinliğini giderek arttıran bir sektör durumundadır. Bu bağlamda, reklam ve reklamcılığı ilgilendiren tüm kavramların, süreç içinde verilen tüm kararların ve süreçte yer alan tüm kurumların detaylı olarak incelenmesi yapılacaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Atila TEMİZ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Reklamcılık, Gıyasettin Tayfur,2008.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Düz anlatım, alan çalışmaları, tartışma beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay gibi teknikler de ayrı olarak ya da birlikte kullanılacak.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 80 1
4 Quiz 1 20 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 10 10
2 Final Sınavı 1 12 12
4 Quiz 5 2 10
5 Derse Katılım 14 2 28
8 Rehberli Problem Çözümü 14 2 28
20 Rapor Hazırlama 1 15 15
21 Rapor Sunma 1 10 10
24 Seminer 14 2 28
54 Ev Ödevi 1 8 8

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklamcılıkla ilgili temel kavramları tanımak. REKLAMCILIK 1. BÖLÜM.doc
2 Reklam iletişim sürecini kavramak. REKLAMCILIK 6. BÖLÜM.docx
3 Reklam iletişiminin öğelerini kavramak. REKLAMCILIK 8. BÖLÜM.doc
4 Reklamın ekonomik, sosyal ve yasal yönlerini kavramak. Reklamın Unsurları.pdf
5 Reklam türlerini tanımak. REKLAMCILIK 4. BÖLÜM.docx
6 Reklamın dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimini öğrenmek. REKLAMCILIK 1. BÖLÜM.doc
7 Reklamın işlevleri kavramak. REKLAMCILIK DERS NOTU.doc
8 Reklam araştırma metotlarını kavramak. Reklamcilik-Not.pdf
9 Reklam araştırma alanlarını kavramak. Reklamcilik-Not.pdf
10 Ara sınav
11 Reklam kampanya planlaması çerçevesinde reklam amaçları ve kampanya stratejileri kavramak. REKLAMCILIK 2. BÖLÜM.doc
12 Reklam kampanya planlaması çerçevesinde reklam kampanya bütçesi ve temel yaklaşımlar (yaratıcı strateji) konusunu kavramak. Reklamcilik-Not.pdf
13 eklam uygulamaları çerçevesinde senaryo, sinopsis, treatman, demostrasyon, illüstrasyon çalışmalarını kavramak. Reklamcilik-Not.pdf
14 Reklam sonrası etkinlik ölçme yöntemlerini kavramak. Reklamcilik-Not.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1507164 Reklamın temel kavramlarını kavramak.
2 1507165 Reklam araştırmalarını analiz etmek.
3 1507166 Reklamın kampanya planlamasını kavramak.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 73464 Ekonomi, işletme yönetimi ve temel finans bilgilerini bilir ve pazarlama alanında uygular.
2 73465 İşletme yönetimi, işletme psikolojisi ve insan kaynakları yönetimini ve süreçlerini bilir.
3 73466 Temel hukuk, ticaret hukuku ve pazarlama mevzuatını bilir ve ulusal ve uluslararası pazarlamada uygular.
4 73467 Genel matematik, bilgisayar, istatistik bilir ve istatistiksel araştırma yöntemlerinde kullanır.
5 73468 Tüketici davranışlarını analiz edip, müşteri ile olan ilişkileri global ve yerel pazarlarda düzenler.
6 73469 Pazarlama iletişim teknikleri, halkla ilişkiler, yeni ürün ve marka bilgisine sahiptir ve pazarlama ilkeleri doğrultusunda kurum imajının oluşmasına destek sağlar.
7 73470 Pazarlama araştırma sürecini ve istatistiksel analiz yöntemlerini bilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayıp, pazarlama stratejisinin geliştirilmesine yardımcı olur.
8 73471 Satış yönetimini, satış tekniklerini ve mağaza yönetimini bilir ve perakendecilik sektöründe uygulayabilir.
9 73472 Tedarik zinciri yönetimini bilir ve elektronik ortamda, ulusal ve uluslararası pazarlama alanında ve ithalat/ihracat işlemlerinde, pazarlamanın temel ilkelerine göre uygulayabilir.
10 73473 Pazarlama ve satış stratejilerini geliştirip, elektronik ortamda uygulayabilir.
11 73474 Perakendecilik sektöründe, ithalat ve ihracat işlemlerinde, mağaza içi ve mağaza dışı satış noktalarında mesleki İngilizce konuşabilir, anlayabilir ve gerekli yazışmaları yapabilir.
12 73475 Çevresel pazarlamanın ilkelerini bilir, çevresel pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine ve tüketici bilinci oluşturacak, reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları çalışmalarına destek olur.
13 73476 Perakendecilik sektöründe, mağaza yönetimi, insan kaynakları yönetimi ve iş psikolojisi bilgilerine sahiptir ve uygulanmasına katkıda bulunur.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 2 1 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 2 1 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 2 1 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek