Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KMG223 | Temel Müzik Kuram ve Uygulamaları III | 927001 | 2 | 3 | 2 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Oktav grupları ve anahtarlar. Sub kontra, kontra, büyük, küçük, birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü oktavlar içinde piyano ve orketra çalgılarının ses alanlarının gösterilmesi | |||
2 | Majör dizi içinde diyatonik olmayan dereceler. #4, #5, b7,#2, b2 duyum ve 12 tona uygulanması. 5’li akorlar ve duyumları. | |||
3 | Majör dizi içinde diyatonik olmayan dereceler. #4, #5, b7,#2, b2 duyum ve 12 tona uygulanması, solfej egzersizleri, Poliritmik çalışmalar. dikte ve deşifre. | |||
4 | Oktav grupları ve anahtarlar. Soprano, mezzo soprano, alto, tenor, bariton anahtarları ve anahtarlar arası transpozisyon. 5’li akorlar ve duyumları. | |||
5 | Majör dizi içinde diyatonik olmayan dereceler. #4, #5, b7,#2, b2 duyum ve 12 tona uygulanması, solfej egzersizleri, Poliritmik çalışmalar. dikte ve deşifre. 1 | |||
6 | Majör dizi içinde diyatonik olmayan dereceler. #4, #5, b7,#2, b2 duyum ve 12 tona uygulanması, solfej egzersizleri, Ritmik çalışmalar. dikte ve deşifre. 2 | |||
7 | Majör dizi içinde diyatonik olmayan dereceler. #4, #5, b7,#2, b2 duyum ve 12 tona uygulanması, solfej egzersizleri, Ritmik çalışmalar. dikte ve deşifre. 3 | |||
8 | Ara sınav | |||
9 | Kromatik dizi | |||
10 | Tonalite modalite ve özel diziler. Tam ton ve pentatonik diziler. | |||
11 | Transpozisyon. 5’li akorlar ve duyumları. | |||
12 | Majör modda diyatonik ve diyatonik olmayan dereceler içeren solfej egzersizleri, eşlikli solfej çalışmaları. Dikte ve deşifre. 1 | |||
13 | Majör modda diyatonik ve diyatonik olmayan dereceler içeren solfej egzersizleri, eşlikli solfej çalışmaları. Dikte ve deşifre. 2 | |||
14 | Genel tekrar |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1293474 | Müzik teorisi hakkında temel bilgiler kazanma |
2 | 1293475 | Akorları duyma ve tanımlama. |
3 | 1293476 | 12 tonda, majör dizi içerisinde, diyatonik olmayan dereceleri duyma. |
4 | 1293477 | 12 tonda, majör dizi içerisinde, diyatonik olmayan dereceler ile solfej ve dikte yapabilme. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 68808 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerinde icra becerisi kazandırmak. |
2 | 68809 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği hakkında edindiği kuramsal bilgileri uygulama esnasında değerlendirebilme. |
3 | 68810 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği’nin yaşatılmasına, gelecek nesillere doğru olarak aktarılmasına ve bu türlerin benimsetilmesine katkı sağlanma bilinci ve becerisi kazandırmak. |
4 | 68811 | Müzik ile ilgili unsurları kavramlaştırma, tanımlama ve sınıflandırma becerisi kazandırmak. |
5 | 68812 | Müzik üretiminde ve icrasında gerekli teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazandırmak. |
6 | 68813 | Müziğin toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme becirisi kazandırmak. |
7 | 68814 | Müzik alanında edindiği bilgi ve beceriyi, müzik öğretiminde verimli bir şekilde kullanabilmek. |
8 | 68815 | Müzik alanında edindiği bilgileri, kişisel becerileriyle birleştirerek yaratıcı bir şekilde kullanabilmek. |
9 | 68816 | Disiplin-içi ve disiplinler-arası takım çalışması yapabilmek. |
10 | 68817 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek. |
11 | 68818 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerine ilişkin unsurlardan; yerelden-ulusala, ulusaldan-uluslararası çerçeveye uzanan bir çizgide yararlanabilme becerisi kazandırmak. |
12 | 68819 | Müzik alanında yerel, ulusal ve uluslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilmek. |
13 | 68820 | Müzik üretimi, icrası ve tüketimi konularında bilinç sahibi olabilmek. |