Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KMG341 | Bağlama V | 927001 | 3 | 5 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
6 | Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
54 | Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Yozgat yöresinden bir örneğin bağlama ile seslendirilmesine dair edimlerin yapı çözümü | |||
2 | Konum değişimli edimler bağlamında Yozgat tavrı; “yeksani düzeninde” | |||
3 | Konum değişimli edimler bağlamında Yozgat tavrı; “abdal düzeninde” | |||
4 | Konum değişimsiz edimler bağlamında Âşıklama tavrı | |||
5 | Konum değişimli edimler bağlamında Âşıklama tavrı | |||
6 | Sivas yöresinden bir örneğin bağlama ile seslendirilmesine dair edimlerin yapı çözümü | |||
7 | Konum değişimli edimler bağlamında Âşıklama tavrı; “bağlama düzeninde” | |||
8 | Maraş yöresinden bir örneğin bağlama ile seslendirilmesine dair edimlerin yapı çözümü | |||
9 | Konum değişimli edimler bağlamında Âşıklama tavrı; “bağlama düzeninde” | |||
10 | Ara sınav | |||
11 | Erzincan yöresinden bir örneğin bağlama ile seslendirilmesine dair edimlerin yapı çözümü | |||
12 | Konum değişimli edimler bağlamında Âşıklama tavrı; “bağlama düzeninde” | |||
13 | Konum değişimli edimler bağlamında Âşıklama tavrı; “bozuk düzeninde” | |||
14 | Dönem sonu sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1274590 | Bağlama seslemede kullanılan geleneğe dair edimleri açıklar. |
2 | 1274591 | Tavır olarak nitelendirilen geleneğe dair sesleyiş biçimlerini yapısal olarak çözümler. |
3 | 1274592 | Âşıklama ve Yozgat tavırlarına ilişkin edimleri bağlama tablaturuna aktarır. |
4 | 1274593 | Âşıklama ve Yozgat tavırlarına ilişkin edimleri öngörülen düzen (akort) tiplerinde ve düzeye uygun örnekler üzerinden gerçekleştirir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 68808 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerinde icra becerisi kazandırmak. |
2 | 68809 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği hakkında edindiği kuramsal bilgileri uygulama esnasında değerlendirebilme. |
3 | 68810 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği’nin yaşatılmasına, gelecek nesillere doğru olarak aktarılmasına ve bu türlerin benimsetilmesine katkı sağlanma bilinci ve becerisi kazandırmak. |
4 | 68811 | Müzik ile ilgili unsurları kavramlaştırma, tanımlama ve sınıflandırma becerisi kazandırmak. |
5 | 68812 | Müzik üretiminde ve icrasında gerekli teknikleri ve araçları kullanabilme becerisi kazandırmak. |
6 | 68813 | Müziğin toplumsal yaşamdaki yerini ve etkilerini değerlendirebilme becirisi kazandırmak. |
7 | 68814 | Müzik alanında edindiği bilgi ve beceriyi, müzik öğretiminde verimli bir şekilde kullanabilmek. |
8 | 68815 | Müzik alanında edindiği bilgileri, kişisel becerileriyle birleştirerek yaratıcı bir şekilde kullanabilmek. |
9 | 68816 | Disiplin-içi ve disiplinler-arası takım çalışması yapabilmek. |
10 | 68817 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek. |
11 | 68818 | Geleneksel Türk Sanat Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği türlerine ilişkin unsurlardan; yerelden-ulusala, ulusaldan-uluslararası çerçeveye uzanan bir çizgide yararlanabilme becerisi kazandırmak. |
12 | 68819 | Müzik alanında yerel, ulusal ve uluslararası etkinlikleri, yenilikleri ve sorunları takip edebilmek. |
13 | 68820 | Müzik üretimi, icrası ve tüketimi konularında bilinç sahibi olabilmek. |