Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SHMY201 İşaret Dili 927003 2 3 3

Dersin Amacı

İşitme engelli kültürünü ve Türk işaret dili alfabesini öğretmektir. Öğrencilerin Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını kullanarak işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır.

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezlerinde uygulama yapmak.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press. 2. MEB iŞARET Dili Sözlüğü,2015 3. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı,2017 4. Öğretim Görevlisi' nin kendi ders notları

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

işitme engelli kültürünü öğrenir. Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 50
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 50
5 Derse Katılım 1 25 1
6 Uygulama/Pratik 2 25 1
15 Gösterme 2 25 1
48 Sözlü Sınav 1 25 1
35 Quiz 0 50 1
51 Sözlü Sınav 0 50 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
5 Derse Katılım 14 2 28
6 Uygulama/Pratik 14 2 28
29 Bireysel Çalışma 20 1 20
48 Sözlü Sınav 2 1 2

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İşitme Engelli Kültürü
2 TİD alfabesi
3 İşaret Dili hakkında genel bilgi ve tanışma ifadeleri
4 Aile, akrabalar ve zamirler
5 Hafta, gün, ay, yıl ile ilgili zaman kavramları
6 Okul, sınıf ve derslerle ilgili ifadeler
7 Renkler, Duygular ile ilgili ifadeler
8 Fiiller, Sıfatlar
9 Vize Haftası
10 Soru Cümleleri, Olumlu ve Olumsuz Cümle Örnekleri
11 Cümle Çevirme Çalışmaları
12 Sayılar ve Zamanla ilgili ifadeler
13 Meyveler, Sebzeler ile ilgili İfadeler
14 Final Haftası

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1283150 Sağır Kültürünü bilir.
2 1283151 Türk İşaret Dili' ni bilir ve iletişim sağlar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70157 Hastane öncesi acil bakım ve kurtarma amacına yönelik olarak insan vücudunun işleyişi, anatomisi ve hastalıklarına ilişkin temel ve klinik tıp bilgisine sahip olmak.
2 70158 Sahip olduğu temel ve klinik tıp bilgisine dayanarak gerektiğinde vücut mekaniklerini doğru bir şekilde kullanarak acil bakım ve kurtarma girişimlerini uygulamak.
3 70159 İlk ve acil yardım alanına özgü temel ve klinik bilgi birikimi ve becerilerini güncel bilgi ve teknolojiler ışığında ve mesleki etik değerlerin gözetiminde sorumluluk alarak bağımsız bir şekilde kullanabilmek.
4 70160 İlk ve acil yardım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları, yaşam boyu öğrenme bilinciyle ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip ederek, mesleki ve etik değerlere bağlı kalarak, bilgilerini eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütebilmek .
5 70161 Hastane öncesi acil bakım ve kurtarma uygulamalarında verilerin toplanması, elde edilen verilere yönelik uygun girişimlerin başlatılması amacıyla hasta ya da kazazede ile etkili iletişim kurabilmek, sağlık profesyonelleri ile hasta yada kazazede arasında sözcülük rolünü üstlenebilmek, ekip üyeleri ve diğer sağlık disiplinleri ile işbirliği içerisinde çalışabilmek.
6 70287 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
7 70162 İlk ve acil yardım alanına ilişkin verileri güncel teknolojilerin ışığında elde etmek, yorumlamak ve saklamak, gerekli ilk ve acil yardım girişimlerini planlanmak ve uygulamak, her bir girişimin uygulanması sırasında mesleki etik değerleri gözetebilmek ve hasta bakımını yeterli düzeyde gerçekleştirebilmek amacıyla kendi beden sağlığını koruyabilmek ve fiziksel uygunluk düzeyini geliştirebilmek.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Çıktısı
1 3
2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek