Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SSD123 Herkes İçin Felsefe 927003 1 1 1

Dersin Amacı

Felsefi düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Hasan AYDIN

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lokman Çilingir, Felsefeye Giriş, Elis Yayınları, Ankara 2014. Simon Blacburn, Felsefe Büyük Sorular, çev.: Ergün Akça, Versus Yayınları, İstanbul 2013

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Felsefe, felsefi düşünme, akıl yürütme türleri, varlık, bilgi ve değerler.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 13 1 13
29 Bireysel Çalışma 13 0 6
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Felsefe nedir?
2 Felsefi düşünmek ne demektir?
3 Neyi bilebiliriz?
4 Her şey öznel ve göreceli midir?
5 İnsan bilgisinin sınırları nelerdir?
6 Varolan nedir?
7 İdeal ve soyut varlık nedir?
8 Nasıl Davranmalıyız? İyi bir hayat nasıl mümkündür?
9 Ara Sınav
10 Değer nedir? (etik, estetik, siyasi ve dini değerler)
11 İnsan özgür müdür?
12 Nasıl mutlu oluruz?
13 Mutlu olmak için Tanrı’ya inanmak gerekir mi? Ne umabiliriz?
14 İnsan neden felsefeye ihtiyaç duyar?

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1265347 Felsefenin ne olduğunu kavrar.
2 1265348 Felsefi düşünme yöntemlerini bilir.
3 1265349 Varlık, bilgi ve değerlere ilişkin sorunları fark eder.
4 1265350 Varlık, bilgi ve değerlere ilişkin sorunlar karşısında eleştirel bir tutumla kendi düşüncelerini geliştirir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63630 Matematik alanında yeterli bilgiye sahip olma ve uygulama alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, analiz etme ve çözüm yöntemleri geliştirebilme becerisi,
2 63631 Matematik alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve bu konulara ilişkin çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
3 63632 Bireysel ve grup olarak alanı ile ilgili çalışmaları disiplinli ve gerektiğinde sorumluluk alarak etkin yürütebilme,
4 63633 İlgi duyduğu alanda kendini geliştirebilme.
5 63634 Matematik ve uygulama alanlarındaki problemleri çözmek için bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanabilme,
6 69759 Alanı ile ilgili bilgiye ulaşabilecek ve problemleri çözebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi öğrenebilme,.
7 69760 Sosyal ve toplumsal problemleri fark etme ve çözüm geliştirebilme,
8 63635 Matematik ile ilgili araştırmalarda ve faaliyetlerde bilimsel, kültürel, toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun hareket etme becerisi,

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5 1
2 5 5 5 1
3 5 5 5 1
4 5 5 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek