Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB104 Eğitim Felsefesi 927001 1 1 3

Dersin Amacı

Felsefe ile ilgili temel kavram ve ekolleri eğitimi etkileyen yönleri bakımından kavramalarını sağlamaktır. Öğrendikleri doğrultusunda sorgulama yapmaları ve eğitim sahasındaki dönüşümleri kavraması amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda öğretmenlik mesleğinin milli ve manevi değerlerimizle uyumlu şekilde icrasına yönelik düşünsel temellerini kurması amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Zekeriyya uludağ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Felsefesi Ders Notları Prof. Dr. Zekeriyya Uludağ Maarif Davamız Nurettin Topçu Felsefe Nurettin Topçu Bilim Tarihi ve Felsefesi ile Eğitim Felsefesine ilişkin kaynak eserlerden seçme metinler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Felsefenin temel konuları ve sorun alanları (varlık, bilgi, değerler felsefesi) ve eğitim; Temel felsefi ekoller ve eğitim; Eğitim felsefesi ve eğitim akımları; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; İnsan ve Eğitim Türk Modernleşmesi ve Eğitim Türk Eğitim düşüncesi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
10 Tartışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Felsefe, Felsefenin Temel Alanları, Problemleri ve Eğitim 1. hafta.docx
2 Eğitim Felsefesi Hakkında Genel Bilgiler 2. hafta.docx
3 Temel Felsefi Ekoller (İdealizm, Realizm) 3. hafta.docx
4 Temel Felsefi Ekoller (Pragmatizm, Varoluşçuluk 4. hafta.docx
5 Temel Felsefi Ekoller (Postmodernizm) 5. hafta.docx
6 Eğitim Felsefesi ve Eğitim İlişkisi 6. hafta.docx
7 Eğitim Felsefesi ve Eğitim İlişkisi 7.hafta.docx
8 Ara Sınav
9 İslam dünyası ve Batı Eğitim Düşünürleri 9.hafta.docx
10 İslam Dünyası ve Batı Eğitim Düşünürleri 10.hafta.docx
11 İnsan Problemi ve Eğitim 11.hafta.docx
12 Türk Modernleşmesi ve Eğitim 12.hafta -.docx
13 Türk Eğitim Düşüncesi 13.hafta -.docx
14 Türk Eğitim Düşüncesi 14.hafta.docx
15 Dönem Sonu Sınavı
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1273206 Felsefe ve eğitimin temel kavramlarını açıklayarak aralarında ilişki kurar.
2 1273207 Temel felsefi ekollerin eğitime olan etkisini açıklar.
3 1273208 Eğitim Felsefesinin temel problemlerini ve ekollerini açıklar.
4 1273209 İslam dünyası ve Batı filozoflarının eğitim görüşlerini bilir.
5 1273210 Eğitim sahasında yaşanan dönüşümleri ifade eder.
6 1273211 Türk modernleşmesi ve Türk eğitim düşüncesi arasındaki felsefi bağlantıları ifade eder.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63427 Resim-İş Eğitimi alanının yaratma süreçleri ve ürünlerini tanımlayabilir, alana özgün terminolojiyi, uygulamaya yönelik araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilir.
2 63428 Görsel Sanatlar başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve en az bir alanda derinlemesine birikim sağlayarak sanatsal sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanır.
3 63429 Çeşitli sanat disiplinlerine ait ürünleri yapısal, tarihsel ve kültürel bağlantılar ekseninde çözümleyebilir.
4 63430 Türk eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur, Görsel sanatlar ve resim dersini milli eğitimin genel amaçları doğrultusunda yapılandırabilir.
5 63431 Öğrencilerin yaşlarına, ön bilgilenmişlikleri / hazır bulunuşluk durumları ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir.
6 63432 Öğretmenlik yaşamında derslerini sistemli ve etkin biçimde sürdürebilecek, öğrencilerin kendilerini demokratik bir şekilde ifade edebilecekleri etkileşim ortamını oluşturabilir.
7 63433 Öğrencilerinin bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek birikimli bir öğretmen adayı olarak rehberlik çalışmalarına destek verebilir.
8 63434 Ders çıktılarını doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak ölçebilir ve değerlendirebilir.
9 63435 Öğretim sürecinde dersi daha etkin kılacak planlamayı ve uygun materyalleri tasarlayabilir ve geliştirebilir.
10 63436 Türkçeyi ve sesini öğretim sürecinde doğru ve etkin olarak kullanabilir.
11 63437 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
12 63438 Toplumun güncel sorunlarına duyarlı, çözüm önerileri geliştirebilen ve bunun okullarda uygulamaya yönelik bilgi ve becerileri kazanır.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 4
2 4 4 5 4 4 4 5 5 4 4 5 5
3 5 4 5 5 4 4 4 5 4 5 4 4
4 4 5 5 4 4 5 4 4 4 5 5 1
5 4 5 4 5 5 4 5 4 4 4 5 4
6 4 5 5 4 4 4 4 5 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek