Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB101 Eğitime Giriş 927001 1 1 3

Dersin Amacı

Öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlama ve disiplinler arası bir bakış açısıyla eğitim bilimi inceleyebilme

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Yüksel GÜNDÜZ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Bilimine Giriş, (Ed. Doç.Dr. Kasım Kıroğlu-Doç.Dr. Cevat Elma Pegem Yayıncılık 6. Baskı. 2017) Altuntaş, S.,Yılmaz, N.,Gül,i. ve diğ (2010).(ed.Z.Cofoğlu,)Eğitim Bilimine Giriş, (2. baskı)Grafiker Yayıncılık:Ankara Özdemir, S ve Yalın, H.İ.(1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, (2. baskı),Nobel Yayın ve Dağıtım Erden, M.(2005). Öğretmenlik Mesleğine Giriş:İstanbul, Alkım Yayınları Büyükkaragöz ve diğ:(1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Konya Mikro Basım Yayım ve Dağıtım Başaran, İ,E (2007). Eğitim Bilimine Giriş, (1. Baskı):Ankara

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi,sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, eğitimin amaç ve işlevleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler, bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
8 Rehberli Problem Çözümü 10 2 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 1 12
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar 1. EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR.doc
2 Eğitimin Tarihsel Temelleri 2. EĞİTİMİN TARİHSEL TEMELLERİ.doc
3 Eğitimin Sosyal Temelleri 3. EĞİTİMİN SOSYAL VE KÜLTÜREL TEMELLERİ.doc
4 Eğitimin Felsefi Temelleri 4. EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ.doc
5 Eğitimin Psikolojik Temelleri 5. EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ.doc
6 Eğitimin Hukuksal Temelleri 6. EĞİTİMİN HUKUKSAL TEMELLERİ.doc
7 Eğitimin Amaç ve İşlevleri 7. EĞİTİMİN AMAÇLARI VE İŞLEVLERİ.doc
8 Eğitimin Ekonomik Temelleri 8. EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ.doc
9 Ara Sınav
10 Eğitimin Politik Temelleri 9. EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ.doc
11 Eğitim Biliminde Araştırma Yöntemleri 10. EĞİTİM BİLİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.doc
12 Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü Öğretmen Yetiştirme Alanındaki Uygulamalar ve Gelişmeler 11. ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.doc
13 21.Yüzyılda Eğitim Biliminde Yönelimler 12. 21. YÜZYILDA EĞİTİM BİLİMİNDE YÖNELİMLER.doc
14 Bir Eğitim ve Öğrenme Ortamı Olarak Okul ve Sınıf 13. BİR EĞİTİM VE ÖĞRENME ORTAMI OLARAK OKUL VE SINIF.doc
15 Dönem sonu sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1266039 Eğitimin amaç ve işlevlerini tartışabilir.
2 1266040 Eğitimin felsefi, psikolojik, sosyal, ekonomik, politik ve hukuksal temellerini tartışabilir.
3 1266041 Eğitimde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar.
4 1266042 Eğitim ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri değerlendirebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63395 Mesleği ile ilgili sorunların üstesinden gelebilmek için sorumluluk alabilir ve diğer meslektaşlarıyla birlikte sorunun çözümü için çözüm önerileri geliştirebilir.
2 63396 Mesleği ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin netel ve nicel olarak değerlendirilmesinde konu ile ilgili uzman ya da uzman olmayan kişi ve kurumlarla bu verileri paylaşabilir.
3 63397 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma ve bunları çevresine yansıtabilir.
4 63398 Alana ait güncel bilgileri içeren ders kitabı, bunları destekleyen araç ve gereçlerle ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip
5 63399 Alanı ile edindiği bilgilerih hatırlayabilir, anlatabilir, adlandırabilir, tanımlayabilir, tekrarlayabilir, listeleyebilir ve kaydedebilir.
6 63400 Mesleği ile ilgili diğer paydaşlarını bilgilendirebilir, kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
7 63401 edindiği bilgileri yorumlayabilir, uygulayabilir, kullnabilir, uygulamalı olarak gösterebilir, dramatize edebilir, örneklendirebilir
8 63402 Alanına ait edindiği bilgileri kullanabilir ve/veya uygulayabilir.
9 63403 Yabancı diller bölümünde öğrendiği dili en üst seviyede C2 öğrenerek ve bunu alanına özgü bilgileri, yayınları takip edebilme ve yabancı ülkelerdeki meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde kullanabilir.
10 63404 Sınıf içinde öğrencilere gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasında proje, ödev gibi konularda etkinlikler planlayabilir ya da yönetebilir.
11 63405 Öğretmenlik mesleğinin ve öğrenme-öğretme işinin yaşamboyu süren bir olgu olduğunun farkında olur ve bunu sürekli geliştirebilmek için yaşamboyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirebilir.
12 63406 mesleği ile iligili eksiklikleri varsa bunları tespit edebilir ve geliştirilmesi için bu alana yönelebilir
13 63407 Öğretmenlik mesleğinin toplumsal sorumluluk bilinci taşıyan bir meslek olması sebebiyle yaşadığı sosyal çevreye karşı sorumluluk gereği çevrenin sorunlarına ilişkin proje ve çalışmalar düzenleyebilir bunları uygulayabilme ve topluma akatarabilir.
14 63408 edindiği teorik ve uygulamaya dayalı bilgileri aktarabilir, kendi cümleleriyle ifade edebilir, tasvir edebilir, tanıyabilir, açıklayabilir, belirleyebilir, rapor edebilir ve özetleyebilir.
15 63409 Mesleğinin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi’de bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
16 63410 Öğretmenlik mesleğinde edinidği bilgi ve becerileri sürekli olarak geliştirebilmek için eleştirel bir yaklşımla değerlendirebilir

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 1 2 3 3 3 3 3 3 3 2 3 2 4 3 2 2
2 2 3 4 2 2 3 2 3 3 3 3 3 3 2 3 3
3 3 2 3 2 3 4 3 3 4 3 3 4 3 4 3 3
4 3 2 4 3 3 2 4 4 5 3 4 3 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek