Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB104 Eğitim Felsefesi 927001 1 1 3

Dersin Amacı

Felsefe ile ilgili temel kavram ve ekolleri eğitimi etkileyen yönleri bakımından kavramalarını sağlamaktır. Öğrendikleri doğrultusunda sorgulama yapmaları ve eğitim sahasındaki dönüşümleri kavraması amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda öğretmenlik mesleğinin milli ve manevi değerlerimizle uyumlu şekilde icrasına yönelik düşünsel temellerini kurması amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Zekeriyya uludağ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Felsefesi Ders Notları Prof. Dr. Zekeriyya Uludağ Maarif Davamız Nurettin Topçu Felsefe Nurettin Topçu Bilim Tarihi ve Felsefesi ile Eğitim Felsefesine ilişkin kaynak eserlerden seçme metinler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Felsefenin temel konuları ve sorun alanları (varlık, bilgi, değerler felsefesi) ve eğitim; Temel felsefi ekoller ve eğitim; Eğitim felsefesi ve eğitim akımları; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; İnsan ve Eğitim Türk Modernleşmesi ve Eğitim Türk Eğitim düşüncesi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
10 Tartışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Felsefe, Felsefenin Temel Alanları, Problemleri ve Eğitim 1. hafta.docx
2 Eğitim Felsefesi Hakkında Genel Bilgiler 2. hafta.docx
3 Temel Felsefi Ekoller (İdealizm, Realizm) 3. hafta.docx
4 Temel Felsefi Ekoller (Pragmatizm, Varoluşçuluk 4. hafta.docx
5 Temel Felsefi Ekoller (Postmodernizm) 5. hafta.docx
6 Eğitim Felsefesi ve Eğitim İlişkisi
7 Eğitim Felsefesi ve Eğitim İlişkisi
8 Ara Sınav
9 İslam dünyası ve Batı Eğitim Düşünürleri 9.hafta.docx
10 İslam Dünyası ve Batı Eğitim Düşünürleri 10.hafta.docx
11 İnsan Problemi ve Eğitim 11.hafta.docx
12 Türk Modernleşmesi ve Eğitim 12.hafta -.docx
13 Türk Eğitim Düşüncesi 13.hafta -.docx
14 Türk Eğitim Düşüncesi
15 Dönem Sonu Sınavı
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1273185 Felsefe ve eğitimin temel kavramlarını açıklayarak aralarında ilişki kurar.
2 1273186 Temel felsefi ekollerin eğitime olan etkisini açıklar.
3 1273187 Eğitim Felsefesinin temel problemlerini ve ekollerini açıklar.
4 1273188 İslam dünyası ve Batı filozoflarının eğitim görüşlerini bilir.
5 1273189 Eğitim sahasında yaşanan dönüşümleri ifade eder.
6 1273190 Türk modernleşmesi ve Türk eğitim düşüncesi arasındaki felsefi bağlantıları ifade eder.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63211 Fizik, kimya, biyoloji, Astronomi ve jeoloji ile matematik bilgilerini fen bilgisi eğitimine günlük yaşamda kullanmayı sağlayabilecek şekilde uygulama becerisi.
2 63212 Fen bilimleri ile ilgili sorunları tanımlama, çözme ve fen bilgisi eğitimine uygulayabilme becerisi.
3 63213 Fen eğitiminin bilgi kullanımındaki önemini kavrayarak, sorunlara farklı çözüm önerileri getirebilecek şekilde alternatif düşünebilme becerisi.
4 63214 Fen Bilimleri ile ilgili veri toplama, verileri analiz etme, deney tasarlama ve yapma, sonuçları yorumlama ve tüm bunları eğitim alanına uygulama becerisi.
5 63215 Fen eğitimi için gerekli teknik ve teknolojileri kullanabilme, alanla ilgili materyal geliştirme ve bunları kullanabilme becerisi.
6 63216 Eğitim çalışmalarında alan içi ve disiplinler arası ekip çalışması oluşturma, çalışma ve fen bilgilerini kullanabilme becerisi.
7 63217 Eğitim çalışmalarında bağımsız çalışma, sorumluluk alma, yetki kullanma ve yaratıcılık becerisi.
8 63218 Mesleki ve eğitim alanında sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma.
9 63219 Standardizasyon ve Kalite konularında yeterli donanıma sahip olma yeterliliklerini kazanırlar.
10 63220 İlköğretim 2. Kademe öğrencilerinin Psikolojik ve pedagojik çerçevede gelişim ve öğrenme özelliklerini bilme becerisi.
11 63221 Fen bilimlerinin gereği olan laboratuarların oluşturulması, laboratuar malzemelerin tanınması ve deneysel olarak kullanılabilmesi becerisi.
12 63222 Küreselleşmeye Paralel olarak Eğitimin Toplumsal yapıyı Özellikle Sağlık Güvenlik ve çevre sorunları açısından etkilediğini bilerek yeterli ve yarışabilir düzeyde bir eğitim verilmesi
13 63223 Yaşam boyu öğrenme,bilimsel bilgiyi ve bilginin doğasını önemseme davranışını kazandırma
14 63224 Bilimsel etik konusunda sorumluluk anlayışı kazandırma
15 63225 Ulusal ve Uluslar arası sorunlar konusunda bilgi sahibi olma, çözüm üretebilme becerisi
16 63226 Sağlıklı yaşam, beslenme ve ilkyardım konularında bilgi sahibi olma ve gerekli önlemleri alarak günlük yaşamda uygulayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
3 4 4 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4
5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
6 4 4 4 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek