Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
CGE225 Çocuk Ruh Sağlığı 927001 2 3 4

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır. Ayrıca, bu ders kapsamında öğrenciler çocuk psikolojisinin ve çocuk ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ilgili teoriler, normal-normal olmayan davranışlar ve adaptasyon problemlerinin (kekemelik, mutizm, altını ıslatma, parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tik, inatçılık, uyku sorunları, yemek sorunlar, korkular, dikkat sorunları ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, ve yalan) söyleme tanı ve teşhisleri ve özel aile durumlarının (boşanma, üvey anne-baba, aileden birini kaybetme gibi) çocuğun ruh sağlığı üzerinde yaratmış olduğu etkiler hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. İlkay GÖKTAŞ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Kişilik ve benlik özellikleri, Güdüler ve duygular, Duyum ve algı, Savunma mekanizmaları, Çocuklarda kişilik ve benlik gelişimi, Çocukları tanıma teknikleri, Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar, Çocuklarda duygu ve davranım sorunları, Özel sorunları olan çocuklar, Sosyal becerilerinin geliştirilmesi, Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 10 10
2 Final Sınavı 1 15 15
5 Derse Katılım 13 2 26
20 Rapor Hazırlama 8 3 24
21 Rapor Sunma 1 9 9
24 Seminer 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ruh sağlığının tanımı ve önemi. Ruh sağlığının tanımı ve önemi.ppt
2 Çocuk ruh sağlığının tanımı ve önemi. Ruh sağlığının tanımı ve önemi.ppt
3 Ruhsal gelişim dönemleri. cocuk-ruh-sagligi.pptx
4 Süt çocukluğu dönemi. cocuk-ruh-sagligi.pptx
5 Özerklik dönemi ve özellikleri cocuk-ruh-sagligi.pptx
6 Oyun dönemi ve özellikleri. cocuk-ruh-sagligi.pptx
7 İlkokul dönemi ve özellikleri. cocuk-ruh-sagligi.pptx
8 Zeka gelişimi. cocuk-ruh-sagligi.pptx
9 Aile. ÇOCUK ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER.pptx
10 Çocuk yetiştirme ÇOCUK ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER.pptx
11 Özel sorunlar. çocuk ve ölüm.pptx
12 Çocuklukta ruh sağlığı. cocuk-ruh-sagligi.pptx
13 Gençlik çağı sorunları. cocuk-ruh-sagligi.pptx
14 Anne ve babalar için öneriler. ÇOCUK VE AİLE .pptx

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1270197 Çocukların psikolojik sağlıkları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2 1270198 Çocukların psikolojik sağlıklarını etkileyecek faktörleri açıklayabilecek ve çocukların psikolojik problemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3 1270199 Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilecektir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 65605 Okul öncesi eğitim kurumu, özel eğitim kurumu ve çocuk kliniklerindeki oyun odalarında bulunan çocukların gelişim alanlarını (bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal) destekler.
2 65606 Çocuklara kişilik kazandırmak, hayata ve bir üst öğrenim kurumuna hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle, modern anlayışa dayalı çoklu zeka anlayışına dayalı eğitim metotlarını kullanarak uygular.
3 65607 Sorumlu olduğu çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici ve belirginleştirici etkinlikler düzenler.
4 65608 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışa karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olur.
5 65609 Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
6 65610 Gelişim ve gelişim dönemleriyle ilgili temel kavramları bilir, gelişim psikolojisinin gerektirdiği şekilde etkinlikler düzenleyebilir
7 65611 Zihinsel gelişimle ilgili temel kavramları bilir, zihinsel gelişim dönemlerine uygun uygulamalar geliştirebilir.
8 65612 Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
9 65613 Okul öncesi eğitimde oyunun yerini ve önemini kavrar, çocuğun rehabilitasyonu ve kendini ifade etmesinde oyunu bir araç olarak kullanmayı bilir.
10 65614 Özel eğitime muhtaç ve hasta çocukların tanımı, çeşitlerini, nedenlerini, gelişim özelliklerini ve eğitim ilkelerini kavrar, bu çocukların ailelerine rehberlik edebilecek kişi ve kurumlara yönlendirecek donanıma sahiptir.
11 65615 Genel insan ilişkileri, sağlıklı iletişim ve kişisel gelişimin önemini bilir, temel becerilere sahiptir.
12 65616 Sorumlu olduğu öğrencileri, hem duygusal hem de bilişsel açıdan ilköğretime veya hayata hazırlayacak temel kavramları öğrenciye aktarabilir, öğrencide olumlu duygu oluşturabilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5
3 4 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek