Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB103 Eğitim Psikolojisi 927001 1 1 3

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere gelişim kuramları ve öğrenme kuramları ile eğitime uygulamaları hakkında gerekli olan bilgi ve anlayışları kazandırmaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Yaşar BARUT

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Santrock, J.W. (2018). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel. Karaca (Akboy), R. ( 2007). Eğitim Psikolojisi ve Çoklu Zeka. İzmir: Dinazor Kitabevi. Deniz, M. E. (Edt) (2011) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık Kaya, A. (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayınları. Senemoğlu, N. (2007) Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gönül Yayıncılık. Avanoğlu-Kızıltepe, Z. (2004). Öğretişim Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım. İstanbul: Merteks. Yeşilyaprak, B. (2002). Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayınları, Ankara Erden, M. ve Akman, Y. (1997). Eğitim Psikolojisi, Arkadaş Yayınevi, Ankara Aydın, A. (2000). Gelişim ve Öğrenme, Alfa Yayıncılık, Ankara Bacanlı, H, (2003). Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara Yavuzer, H. (2000). Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Gelişim ve Öğrenme

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 4 32
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eğitim ile Psikoloji İlişkisi, Temel Kavramlar ve Gelişim Psikolojisine Giriş, Temel Kavramlar, Etkileyen Faktörler, İlkeler 1. BÖLÜM PSİKOLOJİ.pptx
1. BÖLÜM PSİKOLOJİNİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.ppt
2. BÖLÜM GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI.ppt
2. BÖLÜM GELİŞİMİN TEMEL KAVRAMLARI.pptx
2 Fiziksel Gelişim 6. BÖLÜM BEDENSEL GELİŞİM güncel.ppt
3 Bilişsel Gelişim 7. BÖLÜM BİLİŞSEL GELİŞİM.ppt.gslides
4 Dil Gelişimi 8. BÖLÜM DİL GELİŞİMİ.ppt
5 Kişilik Gelişimi 11. BÖLÜM KİŞİLİK GELİŞİMİ.ppt
6 Ahlak Gelişimi ve Ruhsal Bozukluklar 12. BÖLÜM AHLAK GELİŞİMİ.ppt
AHLAK GELİŞİMİ.ppt
7 Öğrenme Psikolojisine Giriş, Temel Kavramlar, Etkileyen Faktörler, İlkeler 3. BÖLÜM GELİŞİMİ ETKİLEYEN ETMENLER.ppt
3. BÖLÜM GELİŞİMİ ETKİLEYEN ETMENLER.pptx
8 Klasik Koşullanma
9 Ara Sınav
10 Edimsel Koşullanma
11 Sosyal Öğrenme Kuramı
12 Gestalt Kuramı
13 Bilgiyi İşleme Kuramı
14 Beyin Temelli Öğrenme ve Yapılandırmacılık
15 Final Sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1274388 Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları kavrayabilme
2 1274389 Bilişsel, duyuşsal, sosyal ve ahlaki gelişim dönemlerini kavrayabilme
3 1274390 Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklayabilme
4 1274391 Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlama, öğrenme süreçlerine uygun öğrenme ortamı oluşturmaya istekli oluş
5 1274392 Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve alanıyla bütünleştirebilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63300 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
2 63301 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
3 63302 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
4 63303 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5 63304 Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6 63305 Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
7 63306 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
8 63307 Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir.
9 63308 Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir.
10 63309 Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir.
11 63310 Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir.
12 63311 Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır.
13 63312 Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur.
14 63313 Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir.
15 63314 Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar.
16 63315 Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur.
17 63316 Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
18 63317 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir.
19 63318 Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Öğrenme Çıktısı
1 3 4 2 3 4 2 4 4
2 3 3 2 3 4 2 4 4
3 3 4 2 3 4 2 4 4
4 3 4 2 3 3 2 4 4
5 3 4 2 3 4 2 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek