Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BTAE105 Öğretim Teknolojilerinin Temelleri 927001 1 1 3

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin eğitim ve teknoloji ilişkisi, öğretim teknolojileri tanımlamaları, öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi ile Türkiye’de öğretim teknolojileri uygulamaları ve projeleri hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak amacı ile hazırlanmıştır. Öğrencilerin öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ile gelecek eğilimler konusunda bilgi sahibi olmaları için öğrencilerle güncel uygulama örneklerinin paylaşılması amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin öğretim teknolojileri kullanımına yönelik proje geliştirmesi için etkinlikler planlanmıştır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Hatice Gökçe BİLGİÇ DOĞAN

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

. Kalelioğlu, F., Cabı, E., Yalçınalp, S., Ersoy, H.; Avcı-Yücel, Ü., Ergün, E. (2013). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. - Reiser, R.A. & Dempsey, J.V. (2012). Trends and Issues in Instructional Design and Technology. Third Edition. Pearson

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Eğitim ve teknoloji ilişkisi; temel kavramlar; öğretim teknolojisinin tarihsel gelişimi; Türkiye’de 1980 ve sonrası öğretim teknolojilerinin gelişimi politikaları, uygulamalar ve projeler; teknoloji ve yeni okuryazarlık kavramları; 21. yüzyıl öğrenci özellikleri; bilgi iletişim teknolojilerinin temel kavramları; bilgi ve iletişim teknolojilerinde gelişmeler; öğretim ortamlarında kullanılan güncel bilgi ve iletişim teknolojileri; eğitim-öğretim sürecinde kullanılan ortam ve araçlar; gelecekte bilgi ve iletişim teknolojileri ve öğrenme/öğretme ile bağlantısı.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
28 Makale Kritik Etme 5 2 10
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
34 Okuma 5 2 10

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin içeriği, yöntemi, beklentileri ve kaynakları hakkında bilgilendirme.
2 Öğretim teknolojilerine giriş: - Temel kavramlar. - Eğitim-teknoloji ilişkisi. - Eğitim/Öğretim teknolojilerinin tanımları. Hafta2-OgretimTeknolojilerineGiris-.pdf
3 Öğretim teknolojilerinin tarihi.
4 Türkiye'de öğretim teknolojileri: - Türkiye'de öğretim teknolojilerinin gelişim politikaları - Örnek uygulama ve projeler. - BÖTE programının tarihi, kapsamı ve amaçları
5 21. yy öğrenci özellikleri: - Dijital yerli ve Dijital göçmen kavramları. - X, Y, Z nesilleri Yeni öğretim paradigmaları - Yeni öğretmen rolleri - Yeni öğrenci rolleri - Yeni teknoloji rolleri
6 Yeni okuryazarlık kavramları - Dijital okuryazarlık - Medya okuryazarlığı - Teknoloji okuryazarlığı
7 Öğretim materyalleri ve araçları
8 Eğitimde teknoloji uygulamaları - Eğitimde teknoloji entegrasyonu - Eğitimde bilgisayar uygulamaları - Bilgisayar destekli öğretim
9 ARA SINAV HAFTASI
10 Öğretim teknolojileri ve tasarımında güncel trendler - E-öğrenme ve öğretim tasarımı
11 Öğretim teknolojileri ve tasarımında güncel trendler - Öğrenme nesneleri
12 Öğretim teknolojileri ve tasarımında güncel trendler - Ağlar ve Web 2.0
13 Öğretim teknolojileri ve tasarımında güncel trendler - Oyunlar - 3 boyutlu sanal dünyalar - Sanal gerçeklik/Artırılmış gerçeklik - Yapay zeka
14 Dönem değerlendirmesi

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1267045 Eğitim ve Teknoloji konusunda fikir sahibi olur.
2 1267046 Eğitim/Öğretim teknolojilerini farklı dönemlere göre tanımlayabilir.
3 1267047 Öğretim teknolojilerinin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi açıklayabilir.
4 1267048 Güncel öğretim teknolojilerini bilir.
5 1267070 Yeni nesil öğrenci özelliklerinin farkına varır.
6 1267071 Yeni öğretim paradigmaları hakkında fikir sahibi olur.
7 1267072 BÖTE bölümün ortaya çıkışı, kapsamı ve amaçları hakkında bilgi sahibi olur.
8 1267073 Öğretim teknolojilerinin eğitim ortamlarında kullanımı konusunda örnek projeler üretebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 2 4 4 4 3 3 2 2
2 4 2 3 2 4 3 3 2 2
3 3 2 3 1 1 1 1 1 1
4 5 3 3 4 1 1 1 1 2
5 5 2 2 2 2 2 2 2 2
6 5 3 3 3 3 3 3 3 3
7 1 1 1 1 1 1 1 1 1
8 5 5 5 4 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek