Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
ATİ112 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 927001 1 2 4

Dersin Amacı

Türk Milli Mücadelesi, Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünce, Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. Türk gençliğini, ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Ortak Dersler Bölüm Başkanlığı

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, I/1, I/2, II, YÖK Yayınları, Ankara, 1997 Atatürk, M. Kemal, Nutuk (1919-1927), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 1991, (Bugünkü Dille Yayına Hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep KORKMAZ) Atatürkçülük I, Atatürk´ün Görüş ve Direktifleri, İstanbul 1984 Atatürkçülük II, Atatürk ve Atatürkçülükle İlgili Makaleler, İstanbul 1984 Atatürkçülük III, Atatürkçü Düşünce Sistemi, İstanbul 1984 Eroğlu, Hamza. "Türk İnkılâp Tarihi", Millî Eğitim Basımevi, İstanbul 1982

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Osmanlı Devleti’nin yıkılışı, Türk Milli Mücadelesi, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve devletin dayandığı temel değerler, Atatürkçü düşünce

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 25 25
2 Final Sınavı 1 25 25
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersini okumanın amacı ve İnkılap kavramı, Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkılışını ve Türk İnkılabını hazırlayan sebepler. Osmanlı Devleti’nin yıkılışına etki eden sebepler; İç sebepler, dış sebepler
2 Osmanlı İmparatorluğu’nun parçalanması; Trablusgarp Savaşı; Balkan Savaşları; Birinci Dünya Savaşı; Osmanlı İmparatorluğu’nun savaştığı cepheler ve Çanakkale Savaşları
3 Mondros Ateşkes Antlaşması; İşgaller Karşısında Memleketin Durumu Ve Mustafa Kemal Paşa’nın Tepkisi; Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı, İzmir’in İşgali, Yararlı ve Zararlı Cemiyetler ve Ermeni Meselesi
4 Milli Mücadele için ilk adım; Kongreler yoluyla teşkilatlanma, Kuva-yı Milliye ve Misak-ı Milli
5 T.B.M.M.’nin açılması; T.B.M.M.’nin İstiklal Savaşının yönetimini ele alması, 1920 yılında yaşanan siyasi gelişmeler, Düzenli Ordu’ya geçiş
6 Sakarya Savaşı’na kadar Milli Mücadele, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz
7 Mudanya’dan Lozan’a; Mudanya Mütarekesinin imzalanması, Lozan Barış Antlaşması, Eğitim, kültür, sosyal ve iktisadi alanında milli mücadele
8 Türk inkılabının stratejisi; Osmanlı Saltanatının kaldırılması, Siyasal alanda iki büyük inkılap, Cumhuriyet yönetiminin kurulması ve halifeliğin kaldırılması
9 Partiler; TBMM’de oluşan gruplar, Türkiye’de kurulan siyasi partiler, İnkılaba karşı hareketler, Takrir-i Sükûn dönemi; Şeyh Sait İsyanı, Atatürk’e suikast teşebbüsü, Menemen Olayı
10 Türk Hukuk İnkılabı; eğitim ve kültür alanında yapılan inkılaplar, Üniversite İnkılabı, Sosyal alanda yapılan inkılaplar; Şapka ve kılık kıyafet inkılabı, Soyadı Kanunu
11 Sosyal alanda yapılan inkılaplar; Tarikat, tekke ve zaviyelerin kapatılması, Milletlerarası takvim, saat, rakam ve ölçüler, Atatürk’ün Büyük Nutuk’u okuması, İktisadi inkılap, Sağlık alanında yapılan düzenlemeler
12 Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası; 1923-1932 dönemi Türk Dış Politikası, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası; 1932-1938 dönemi Türk Dış Politikası
13 Atatürkçü Düşünce Sistemi, Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik. Halkçılık, Laiklik, Devletçilik ve İnkılapçılık İlkesi, Bütünleyici İlkeler, Milli Şef Dönemi, 1938-1950 döneminde Türkiye
14 Demokrat Parti Dönemi, 1950-1960 döneminde Türkiye, 1960-1980 döneminde Türkiye

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1274549 Modern Türkiye’nin doğuşu ve gelişimi konusunda doğru bilgilere sahip olur.
2 1274550 Türkiye, Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları; Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler edinir.
3 1274551 Türk tarihinden ve Türk Milli Mücadelesinden aldığı güçle Türk Devletine ve Türk Milletine sahip çıkar.
4 1274552 Akılcı, bilimsel ve çağdaş fikirleri özümser.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 64076 Matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme yeteneğini kazanma
2 64077 Deney tasarlayabilme ve gerçekleştirme, elde edilen verileri çözümleyebilme ve yorumlayabilme yeteneğini kazanma
3 64078 Bir aygıt,bileşen ya da süreci, gereksinimleri yanıtlamak amacıyla, ekonomik,çevresel,toplumsal,politik,etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve sürdürülebilirlik konularıyla ilşkin gerçel kıstlamaları da gözönüne alınarak tasarlayabilme becerisini kazanma
4 64079 Çok disiplinli ekiplerde işlevsel olarak yer alabilme becerisini kazandırma
5 64080 Mühendislik sorunlarını belrileyebilme, tanımlayabilme ve çözebilme yeteneğini kazanma
6 64081 Mesleki ve etik sorumlulukların bilincine varma
7 64082 Etkin iletişim becerileri kazanma
8 64083 Mühendislik çözümlerinin etkilerini küresel, ekonomik,çevresel ve toplumsal bağlamda değerlendirmeye yararlı olacak kapsamda eğitim alma
9 64084 Yaşam boyu ve meslekiçi eğitimin gerekliliğini kavrayabilme ve uygulayabilme bilinci ve becerisini kazanma
10 64085 Güncel konular üzerinde bilgi edinme ve değerlendirme
11 64086 Mühendislik uygulamalarında gerekli olacak teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını kullanabiklme yeteneğini kazanma
12 64087 Olasılık kuramı ve istatistik yöntemlerine ilişkin olarak, özellikle elektrik-elektronik mühendisliği alanında kullanılmaya yönelik olarak, bilgi birikimi edinmek
13 64088 Diferansiyel ve integral yaklaşımını içeren matematik, temel bilimler, bilgisayar bilimleri ve mühendislik bilimlerine ilişkin bilgi brikimi edinerek,karmaşık ve gelişkin düzeyde elektrik-elektronik aygıtların,donanım ve yazılım içeren sistemler ve bölümlerinin, yazılım sistemlerinin çözümlenebilmesi ve tasarımına temel edinilmesi

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Öğrenme Çıktısı
1 3
2 3
3 3
4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek