Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GİT401 Grafik Tasarım V 927001 4 7 7

Dersin Amacı

Bu derste, dönem ortasına kadar birçok farklı malzemeden yapılan, çeşitli içerikte ürünlerin taşınmasına, korunmasına yardımcı olan, tüketim ürününün kimliğini ayırt edici bir şekilde ileten, pazarlamaya ve ürünün satışına katkı sağlayan ambalajların, dönemin sonuna kadar ise yiyecek ve içecek hizmeti sunan resmi ve özel kuruluşların (lokanta, cafe, bar vb.) müşterilerine sunduğu menülerin hedef kitleye özgü tasarlanması amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Ali TOMAK, Assist. Prof. Dr. Tarık YAZAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Wachholz, Marianne; Weiss, Gretel. (1993). Euro Menu, Hearst Books International. 2) Seaberg, Albin G.. (1990). Menu Design: Merchandising and Marketing. 3) Putra, Aditya; Saroso, Pudyotomo A.; Anantadjaya, Samuel P. D.. (2015). Physical Menu Design, Omniscriptum Gmbh & Company Kg. 4) Barokas, Safiye Kırlar. (2011). Reklam ve Retorik, Derin Yayınları. 5) Baraban, Regina; Durocher, S. Joseph F. (2010). Successful Restaurant Design, John Wiley&Sons. İnc., USA.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders, dönem ortasına kadar birçok farklı malzemeden yapılan, çeşitli içerikte ürünlerin taşınmasına, korunmasına yardımcı olan, tüketim ürününün kimliğini ayırt edici bir şekilde ileten, pazarlamaya ve ürünün satışına katkı sağlayan ambalajların, dönemin sonuna kadar ise yiyecek ve içecek hizmeti sunan resmi ve özel kuruluşların (lokanta, cafe, bar vb.) müşterilerine sunduğu menülerin hedef kitleye özgü tasarlanması gösterilmektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 60 1
6 Uygulama/Pratik 1 40 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 13 6 78
6 Uygulama/Pratik 13 2 26
31 Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 2 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, ambalaj/etiket tasarımının tanımı, tarihçesi ve önemine ilişkin açıklama yapılması, ulusal ve uluslararası örneklerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi. Literatür hazırlığı R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
2 Ambalaj/etiket tasarımının tanımı, tarihçesi ve önemine ilişkin bilgi verilmesi, ulusal ve uluslararası örneklerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi. Sunum hazırlığı R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 2.pptx
3 Ürün ambalajına/etiketine ilişkin tasarım probleminin tespit edilmesi ve bir ürün ambalajının tasarımına başlanması Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 3.pptx
4 Ambalaj/etiket tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 4.pptx
5 Ambalaj/etiket tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 5.ppt
6 Ambalaj/etiket tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 6.ppt
7 Ambalaj/etiket tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 7.ppt
8 Menü tasarımının tanımı, tarihçesi ve önemine ilişkin açıklama yapılması, ulusal ve uluslararası örneklerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 8.ppt
9 Ara sınav R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye
10 Menü için tasarım probleminin tespit edilmesi ve tasarımına başlanması Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 10.ppt
11 Menü tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 11.ppt
12 Menü tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 12.ppt
13 Menü tasarımına devam edilmesi Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 13.ppt
14 Menü tasarımlarının tamamlanması, döneme ilişkin genel bir değerlendirme yapılması. Araştırma, inceleme R 205 nolu atelye R 206 nolu atelye sunu 14.ppt

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1268745 Ambalaj/Etiket tasarımının tanımı, tarihçesi ve önemine ilişkin bilgi edinebilir, amaçlanan içerikte ve biçimde konsepte uygun tasarımlar yapabilir.
2 1268746 Menü tasarımının tanımı, tarihçesi ve önemine ilişkin bilgi edinebilir, yiyecek ve içecek hizmeti sunan resmi ya da özel kuruluşların (lokanta, cafe, bar vb.) müşterilerine sunduğu menüleri hedef kitleye özgü tasarlayabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69150 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 69185 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 69186 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 69151 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 69152 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 69163 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 69156 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 69157 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 69153 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 69160 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 69154 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 69158 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 69155 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 69159 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 69161 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 69162 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4 5 5 5
2 5 5 5 4 4 5 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek