Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS310 Animasyon Atelye Uygulamaları 927003 3 6 3

Dersin Amacı

Dersin Amacı, Animasyonun tarihini ve türlerini tanıtmak ve ekip çalışması içinde animasyon üretim surecini deneyimlemek, fikir aşamasından prodüksiyon aşamasına kadar özgün ve yaratıcı bir sinema dili ve üslubu oluşturarak uygulama becerisini kazandırmaktır. Bu ders teorik ve pratik içerikli bir ders olup, uygulama ya da yazılı sınav biçiminde vize, final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr.Öğr.Üyesi Özlem AYVAZ TUNÇ

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) The Animator´s Survival Kit, Roger Williams 2) The Animation Book, Kit Laybourne 3) Animation From Script to Screen, Shamus Culhane 4) Temel Özellikleriyle Çizgi Canlandırma, Mehmet Naci Dedeal

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Proje bazlı bu derste, animasyonun temellerinin öğrenilmesi, örneklerle pekiştirilmesi ve konu anlatımları eşliğinde işlenilmesi, öğrencilerin işbirliğine dayalı animasyon projeleriyle birlikte animasyon üretimine yönelik deneyim kazandırılması hedeflenmektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 3 3
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 13 3 39
6 Uygulama/Pratik 10 3 30
29 Bireysel Çalışma 2 2 4
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 1 2
34 Okuma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Animasyonun Tanımı, 12 Prensibine Giriş, Prensiplerin örneklerle incelenmesi. Literatür hazırlığı 1.hafta animasyon atelye.docx
2 Klasik animasyon yapım tekniklerinin gösterilmesi Sunum hazırlığı Animasyon atelye Uygulamaları sunum.pdf
3 Animasyon üretim süreçlerinin uygulamalar üzerinde anlatımı Araştırma, inceleme 3.hafta animasyon atelye.docx
4 Animasyon teknikleri ve türleri hakkında örnek filmler üzerinden tanıtılması Araştırma, inceleme 4.hafta animasyon atelye - Kopya (3).docx
5 Karakter ve storyboard tasarımı Araştırma, inceleme 5.hafta animasyon atelye - Kopya (4).docx
6 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme 6.hafta animasyon atelye - Kopya (5).docx
7 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme 7.hafta animasyon atelye - Kopya (6).docx
8 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme 8.hafta animasyon atelye - Kopya.docx
9 Ara sınav
10 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
11 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
12 Belirlenen animasyon tekniği ya da teknikleriyle canlandırmanın gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
13 Adobe Premiere programı aracılığıyla kurgunun gerçekleştirilmesi Araştırma, inceleme
14 Dönem sonu ve final ödevi değerlendirmesi. Araştırma, inceleme

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526073 Animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak.
2 1526074 Animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyimleme, değerlendirme becerisi geliştirebilmek.
3 1526075 Animasyona temel oluşturan görsel bilgi birikimine ve tarihsel alt yapıya sahip olma.
4 1526076 Animasyon tekniklerini ve programlarını çeşitli projelerde kullanarak prodüksiyon sürecinde yer alabilmek.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76868 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 76903 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 76904 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 76869 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 76870 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 76881 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 76874 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 76875 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 76871 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 76878 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 76872 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 76876 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 76873 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 76877 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 76879 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 76880 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5
2
3
4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek