Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS312 Endüstri Ürünleri Tasarım Atölye Uygulamaları 927003 3 6 3

Dersin Amacı

Ders, ürün tasarım süreci ve tekniklerinde giriş seviyesinde problem tanımlanmalarını ve bu tanımların değerlendirilmesini, yaratıcı problem çözme, çeşitli stüdyo projeleri ile analiz ve sentez yapma girişimlerini amaçlamaktadır. Temalar arasında tasarım düşüncesi, konsept geliştirme, senaryo oluşturma, üretilebilirlik, materyaller, kullanılabilirlik ve kullanıcı etkileşimi, sürdürülebilir tasarım yer alır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Dr. Öğretim Üyesi Sadık ŞENER, Dr. Öğretim Üyesi Deniz Ekmekçioğlu

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Haller, Lynn and Cheryl Dangel Cullen (2001) Design Secrets: Products 1 and 2: 50 RealLife Product Design Projects Uncovered edited by Industrial Designers Society of America. Massachusetts: Rockport Publishers. 2. Buxton, B. (2007). Sketching User Experiences, Morgan Kaufmann 3. Cuffaro, D. et al. (2006). Process, Materials and Measurements, All the Details Industrial Designers Need to Know But Can Never Find, Gloucester, Rockport Publishers. 4. Ashby, M. And Johnson, K. (2002). Materials and Design, The Art and Science of Material Selection in Product Design, Butterworth Heinemann. 5. Sanders, M. and McCormick, S. (1993). Human Factors in Engineering and Design, 7th Ed., New York, McGraw Hill.Lawson,D., 1992, How Designers Think, London: The Architectural Press..

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Yenilik, biçim, yeniden tasarım ve insan-ürün etkileşimi konuları. Tasarım kriterlerine giriş. Bir ürünün fiziksel ve fonksiyonel gereksinimlerine odaklanan tasarım problemleri. Sistematik düşünceye giriş ve kullanım senaryo oluşturma. Kavramsal bir yaklaşımla üretilebilir ve kullanılabilir tasarım çözümleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 4 52
29 Bireysel Çalışma 10 2 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje konusunun duyurulması ve tartışılması Literatür hazırlığı
2 Kavramlar beyin fırtınası Sunum hazırlığı
3 Konsept araştırma ve beyin fırtınası Araştırma, inceleme
4 Konsept alternatiflerinin sunulması Araştırma, inceleme
5 Konuların belirlenmesi ve konsept kararının alınması Araştırma, inceleme
6 Fikir Üretme ve Ürün Konseptleri Yaratma 2D/3D eskizler Araştırma, inceleme
7 Fikir Üretme ve Ürün Konseptleri Yaratma 2D/3D eskizler Araştırma, inceleme
8 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
9 Dönem İçi Sınav: Eskiz Sınavı
10 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
11 Ürün Konseptinin Detaylandırılarak Geliştirilmesi Araştırma, inceleme
12 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak geliştirilmesi Araştırma, inceleme
13 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak geliştirilmesi Araştırma, inceleme
14 Ürün Konseptinin 3D maket/prototip olarak sonuçlandırılması Araştırma, inceleme

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1310988 Ürünlerin fiziksel, fonksiyonel ve kullanılabilirlik gereksinimlerine odaklanan tasarım konseptleri geliştirmek.
2 1310989 Tasarım sürecini bütünsel bir yaklaşımla kavramak.
3 1310990 Araştırma, analiz ve arıtma yoluyla fikir üretme ve bu fikirleri belirli bir kitleye sunma becerisine sahip olmak.
4 1310991 Belirli bir zaman aralığı içerisinde verilen tasarım briflerini sonuçlandırmak.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69150 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 69185 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 69186 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 69151 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 69152 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 69163 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 69156 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 69157 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 69153 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 69160 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 69154 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 69158 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 69155 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 69159 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 69161 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 69162 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1
2
3
4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek