Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS330 Seramik Heykel Tasarımı II 927003 3 6 3

Dersin Amacı

Öğrencilerin simge ve kavramla ilişki kurarak anlamlandırma yapabilmesini ve bu düşünsel yaratım sürecini plastiğe geçirebilmesini amaçlar.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Fidan Tonza

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• PETERSON, Susan, PETERSON Jan (2009)Seramik Yapıyoruz, Karakalem Kitabevi Yayınları • IRVİNE Alex, Ceramic Sculpture: Making Faces: A Guide to Modeling the Head and Face with Clay Paperback – July 1, 2014 • Acero Raúl(2001) Making Ceramic Sculpture: Techniques, Projects, Inspirations, New York : Lark • LUCCHESİ Bruno, Modeling the Figure in Clay, A Sculptor’s Guide to Anatomy,Crown publishing Group, United States.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Düşünsel sürecin imgeye dönüşme aşamaları kazandırılır, mekanla ilişkilendirilir ve yaratma sürecinin forma geçiş aşamaları içeriklendirilir. Form, malzeme ve mekan ilişkisi seçilmiş örnekler üzerinden çözümlenir. Bu çözümlemelerin proje haline getirilmeleri ve malzemeye uygulanabilirlikleri ile bu oluşumun yapıta dönüştürülebilmesinin yolları kurulur.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 30 1
54 Ev Ödevi 1 70 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 13 4 52
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 1 6
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 1 6

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin açıklanması ve kaynakların verilmesi Literatür Taraması, Kaynak Oluşturma
2 Uygulanacak projelerin tespiti Kaynak oluşturma, Proje Konusu belirleme
3 Kavram-form ilişkisinin örneklerle incelenmesi Malzeme listesinin yapılması, Değerlendirme için zaman kontrolü
4 Proje önerisi değerlendirilmesi Uygulama için gerekli malzemelerin temini
5 Uygulama Uygulama için hazırlık
6 Uygulama Uygulama için hazırlık
7 Uygulama Uygulama için hazırlık
8 Ara Sınav
9 Uygulama Uygulama için hazırlık
10 Uygulama Uygulama için hazırlık
11 Kil üzerinden değerlendirme Uygulama için hazırlık
12 Pişirim Uygulama için hazırlık
13 Renklendirme ve sırlama Uygulama için hazırlık
14 Yapılan işlerin dönem sonu değerlendirilmesi Uygulama için hazırlık

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1526326 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazandırır.
2 1526327 Yaşam boyu keşfetme davranışı kazandırır.
3 1526328 Sanatsal uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri kullanma becerisi kazandırır.
4 1526329 Teknik ve estetik ögeleri yapıta uygulama becerisi kazandırır.
5 1526330 Sanatsal yaratım sürecinde tanımlanmış bir hedef doğrultusunda konuyu kavrama, kavramsallaştırma, tasarlama, projelendirme becerisi kazandırır.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 76868 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 76903 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 76904 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 76869 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 76870 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 76881 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 76874 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 76875 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 76871 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 76878 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 76872 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 76876 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 76873 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 76877 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 76879 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 76880 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1
2
3
4
5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek