Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS334 Reklam Analizi 927003 3 6 3

Dersin Amacı

Bu ders ile, reklam ajansları ve görsel iletişim tasarımcıları tarafından hedef kitleye sunulmak üzere hem basılı medya hem de dijital ortamlarda hazırlanmış ve farklı iletişim ortamları için üretilmiş olan reklam uygulamalarının yaratıcı pazarlama stratejileri ve yön bilgi doğrultusunda görsel ve işitsel açıdan incelenmesini, analiz edilmesini ve anlam bilimsel (semantik) açıdan kod çözümleme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Abdulkerim TURKAYA

Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Aybike SERTTAŞ ERTİKE (2010). “Reklam (Temel Kavramlar, Teknik Bilgiler, Örnekler)”, Detay Yayıncılık (2. Baskı), Ankara. 2) Aslı ÇAYIROĞLU (2010). “Markalaşma ve Reklam”, Etap Yayınevi (1. Baskı), İstanbul. 3) Gülbuğ EROL (2006). “Reklam ve Medya Planlaması”, Beta Yayınları (1. Baskı), İstanbul. 4) Douglas KELLNER (2013). “Medya Gösterisi”, Açılım Kitap (2. Baskı), İstanbul. 5) Jose CAPPO (2005). “Reklamcılığın Geleceği”, MediaCat Kitapları (1. Baskı), İstanbul. 6) F. TOPSÜMER, M. ELDEN, N. YURDAKUL (2009). “Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle”, İletişim Yayınları (5. Baskı), İstanbul. 7) Muazzez BABACAN (2006). “Reklamcılık (Temel Kavramlar)”, Detay Anatolia Akademik Yayıncılık, Ankara. 8) G. A. BÜLENT, B. GÜNERİ (1993). “Reklam Kampanyaları ve Medya Planlaması”, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları NO:2, İzmir. 9) F. KOCABAŞ, M. ELDEN (1997). “Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar”, İletişim Yayınları Cep Üniversitesi, İstanbul. 10) M. KÖKÇÜ, A. GÜNEYSU (2002). “Tanıtma Yöntemleri ve Reklam Tasarımları Temel Ders Kitabı”, MEB Devlet Kitapları, Ankara.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Bu ders; reklam, reklamcılık kavramları, türleri, ortamlarının, reklam analizinde izlenebilecek modellerin tanıtılması reklam analizleri konularını içermektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 8 2 16
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Reklam nedir? Türleri ve uygulama alanları nelerdir? Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_1_Temel Kavramlar.pdf
2 Tercihler üzerinde reklamın önemi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_1_Temel Kavramlar.pdf
3 Görsel algı ve görsel kültür. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_2_Tüketici_Pazarlama İletişimi.pdf
4 Kültürel - bireysel farklılıklar ve reklam. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_3_İkna ve Reklam.pdf
5 Reklam analizinde kullanılabilecek yöntemler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Sunum_4_Reklam İletişiminde Yeni Yaklaşımlar.pdf
6 Göstergebilimin elemanları ve göstergebilimsel analiz. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Sunum_5_Duyusal ve Duygusal Pazarlama (Görme,İşitme,Koku).pdf
7 Reklam ürünleri üzerinden göstergebilimsel çözümlemeler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Sunum_6_Duyusal ve Duygusal Pazarlama (Tat,Dokunma).pdf
8 Reklam ürünleri üzerinden göstergebilimsel çözümlemeler. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_7_Bilinç Altına Yönelik Etkileme ve Subliminal Reklamlar.pdf
9 Ara Sınav ARA SINAV UYGULAMASI.pdf
10 Reklam fotoğrafları analiz örneklerinin incelenmesi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon
11 Bilinen bir reklamın yeniden kurgulanması, reklam önerisi geliştirilmesi. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_8_ Bir Reklam İtelisi Çözümlemesi.pdf
12 Global ve glokal reklam anlayışları. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_9_Televizyon Göstergebilimi.pdf
13 Reklam ve etik kavramı. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_10_Bir Reklam Çözümlemesi.pdf
14 Genel değerlendirme. Literatür taraması, Sunum hazırlığı, Demonstrasyon Reklam Analizi_11_Reklam Çözümleme Örnekleri.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1310838 Reklam ve reklamcılıkla ilgili kavramları, türlerini ve ortamlarını açıklayabilir.
2 1310839 Sistemli bir şekilde ve ilgili modelleri kullanarak reklam analizi yapar.
3 1310840 Reklam stratejisi, hedefleri belirler ve bu doğrultuda bir reklam ve medya planlaması yapar ve sunar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69150 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 69185 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 69186 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 69151 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 69152 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 69163 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
7 69156 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
8 69157 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
9 69153 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
10 69160 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
11 69154 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
12 69158 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 69155 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
14 69159 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
15 69161 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 69162 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5
2 5
3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek