Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GMB415 | Gıda Mühendisliğinde Tasarım | 927001 | 4 | 7 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 50 | 1 | |
23 | Proje Sunma | 1 | 50 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
22 | Proje Hazırlama | 1 | 35 | 35 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Proses Tasarımında Gıda Bilimi | Ön tasarım raporu için sınıf çalışması |
Şablon1.docx |
|
2 | Gıda Proses Tasarımının Esasları-I, Gıda Proseslerinin Dizaynı | Ön tasarım raporu için sınıf çalışması |
Şablon2.docx |
|
3 | Gıda Proses Tasarımının Esasları-II, Gıda Fabrikası Dizaynı | Ön tasarım raporunun sunumu |
Şablon3.docx |
|
4 | Bilgisayar Destekli Proses Tasarımı | Akışkan hattı tasarım raporu için sınıf çalışması |
Şablon4.docx |
|
5 | Isıtma Prosesleri | Akışkan hattı tasarım raporu için sınıf çalışması |
Şablon5.docx |
|
6 | Soğutma | Akışkan hattı tasarım raporunun sunumu |
Şablon6.docx |
|
7 | Dondurma | Isı transfer sistemi tasarım raporu için sınıf çalışması |
Şablon7.docx |
|
8 | Ara sınav | Isı transfer sistemi tasarım raporu için sınıf çalışması |
Şablon8.docx |
|
9 | Buharlaştırma | Isı transfer sistemi tasarım raporunun sunumu |
Şablon9.docx |
|
10 | Kurutma | Kütle transfer sistemi tasarımı için sınıf çalışması |
Şablon10.docx |
|
11 | Gıdaların Isıl Prosesleri | Kütle transfer sistemi tasarım raporunun sunumu |
Şablon11.docx |
|
12 | Kütle Transfer Prosesleri-I, Damıtma | Atık arıtma sistemi tasarım raporu için sınıf çalışması |
Şablon12.docx |
|
13 | Kütle Transfer Prosesleri-II, Ekstraksiyon | Toplam maliyet raporu için sınıf çalışması |
Şablon13.docx |
|
14 | Membran Ayırma Prosesleri | Projelerin değerlendirilmesi |
Şablon14.docx |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1497759 | Gıda endüstrisinde ekipman ve proses hatlarının tasarım ve uygulamasında mühendislik bilgisinin nasıl kullanılacağını öğrenir |
2 | 1497760 | Endüstrinin zamanla değişen gereksinimlerini belirleme yeteneği kazanır, matematik, temel bilimler ve mühendislik eğitimi teorik bilgilerini uygulayarak bu gereksinimleri gidermek için çözümler bulur ve uzun süreli öğrenmenin önemini anlar |
3 | 1506238 | Sınıf içi tartışmalar, sunumlar, takım çalışması yapma, gelişme ve final raporları hazırlama yeteneği gelişir |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71848 | Matematik, fen bilimleri ve gıda mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
2 | 71858 | Karmaşık gıda mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
3 | 71849 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
4 | 71850 | Gıda mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
5 | 71851 | Karmaşık gıda mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
6 | 71852 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
7 | 71853 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
8 | 71854 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
9 | 71855 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; gıda mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
10 | 71856 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
11 | 71857 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |