Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS210 Sanat Eğitimi Kuramları 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Sanat eğitiminin tarihsel gelişimi içinde belirginleşen genel eğitim kuramları ile sanat eğitimi kuramlarının müşterekleri, geleneksel sanat eğitimi ile çağdaş sanat eğitimini ayrımlayan kuramsal yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerini besleyen kuramlar, paradigmalar ve tartışmaların incelenmesi, bu dersin amacını ortaya koymaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Metin EKER, Engin GÜNEY, Dr.Öğr.Üyesi Tarık YAZAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Edt. Matthev Kieran-Dominic Mciverlopes, Knowing Art, Springer, New York 2006. • Edt. Charles Harrison-Paul Wood, Art in Theory 1900-1990, Blackwell Publishers, Oxford 1992. • William Deasmond, Art, Origins, Otherness, State University of New York Press, Abany 2003. • HOLINGSWORTH, M.; Dünya Sanat Tarihi, 2010 • SÖZEN, M. ve U.TANYELİ, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, 2011 • STRÖKER, E.; Bilim Kuramına Giriş, 2005

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Sanat Eğitimi Kuramları dersi, sanat tarihi içinde çeşitli sanat eğitimi anlayışlarını biçimlendiren kuramsal yaklaşımların incelenmesi, sanat eğitiminin modernist kuramları, sanat eğitiminde postmodernist yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerinin sanat kuramlarıyla ilişkisi, belirli sanat eğitbilimcilerin incelenmesi, gelecekçi sanat eğitimi modellerine ilişkin güncel kuramsal ele alışlar, gibi içeriklere sahiptir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 20 1
48 Sözlü Sınav 1 50 1
54 Ev Ödevi 3 30 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 10 2 20
29 Bireysel Çalışma 10 2 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sanat eğitimini tanımlayabilme
2 Genel eğitim tarihi ile sanat eğitim tarihini ayrımlayabilme
3 Modernizm ve sanat eğitimi temellendirmeleri
4 Bauhaus, De Stijl, Jugendstil, Artneweau gibi zanaat temellendirmeleri ile sanat eğitimi arasındaki ilişkiler
5 John Dewey ve sanat eğitimi
6 Disiplin Temelli Sanat Eğitimi modeline etki eden kuramlar
7 Eleştirel sanat pedagojisine etki eden kuramlar
8 Kültür endüstrisi ve Frankfurt Okulu kuramları
9 Ara sınav
10 Neoliberal sanat eğitimi yaklaşımları
11 Postmodern sanat eğitimi ve çoklu pedagojik yapılanmalar
12 Okulsuz sanat eğitimi
13 Çağdaş estetik tahayyüller ve sanat eğitimine yansıma doğrultuları
14 Gelecekçi sanat eğitimi modellerine yansıyacak güncel yaklaşımlar

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1309512 Modernist sanat eğitimi kuramlarını bilme
2 1309513 Modern sanat eğitiminde bilimsel ve sanatsal müşterekler hakkında bilgi verme
3 1309514 Postmodern sanat eğitimi kuramlarını söyleme
4 1309515 Disiplin temelli sanat eğitimin biçimlendiren kuramları hatırlama
5 1309516 Eleştirel sanat pedagojisi hakkında bilgi verme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69113 Sanat ve tasarım kavramlarına dair temel bilgiye sahip olma
2 69146 Tasarımdan üretime tüm aşamalarda teknik bilgi ve donanıma sahip olma
3 69114 Tasarımla ilgili problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4 69115 Seramik ve cam alanına yönelik, tasarım yapma, inceleme, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
5 69116 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanma
6 69121 Sosyal, toplumsal ve evrensel anlamda yaşadığı çevre ile ilgili duyarlılığa sahip, sanat ve tasarım alanında bu duyarlılığı sorunsallaştırabilme becerisi
7 69149 Üretim sürecinde iş organizasyonu, proje ve takibinde birimler arası eş zamanlı çalışma prensiplerini ve zaman yönetimini sağlama
8 69148 Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından izleme, teknolojik ilerlemeyi takip etme, yenilikleri ve teknikleri öğrenme, kullanabilme, değiştirme ve katkıda bulunma yetisi geliştirme
9 69117 Sanatsal üretimlerde özgün tasarımlar ve yaratıcı üslupta uygulamalar yapabilme altyapısına sahip olma
10 69145 Yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci içinde teori ve pratik becerilerini artırma
11 69118 Disiplinler arası ortak çalışma yürütme, bireysel ve ekip çalışması içinde yaratıcı, üretken olma ve uyum sağlayabilme
12 69119 Sosyal ilişkilerinde güçlü, etkin iletişim kurma ve kendini doğru ifade edebilme
13 69120 Nitelikli araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama
14 69147 Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
2 4 5 5 4 4 5 4 5 5 5 4 5 4 5
3 4 5 4 5 5 4 4 5 4 5 5 5 5 4
4 5 4 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 4 5
5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek