Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS232 Renk Teorileri 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Renk kavramı felsefi ve algısal yaklaşımlardan bilimsel yöntemlere dayanan teorilere uzanan bir perspektifte etraflı bir şekilde açıklamak. Renk olgusunun oluşumunu, anlamını, fiziksel ve psikolojik etkilerini kavratmak. Edindiği bilgi ve deneyimleri projelerde doğru bir şekilde uygulayabilme yetisi kazandırmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Metin Eker, Dr. Öğr. Üy. Engin GÜNEY

Ön Koşul Dersleri

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• The Elements of Color: A Treatise on the Color System of Johannes Itten Based on His Book the Art of Color, Johannes ITTEN, Library of Congress Catolog, Germany, 1961. • Designer's Color Manual: The Complete Guide to Color Theory and Application, Tom FRASER, Adam BANKS, Chronical Books, Canada, 2004. • Introduction to Color Imaging Science, Hsien Che Lee, Cambridge University Press, Great Britain, 2005 • Understanding Color An Introduction for Designer, Linda HOLTZSCHUE, John Wiley & Sons, Inc., 2012. • Graphic Designer's Color Handbook: Choosing and Using Color from Concept to Final Output, Barb KARG, Rick SUTHERLAND, Rockport Publisher Inc., 2003. • Getting it Right in Print: Digital Pre-press for Graphic Designers, Mark Gatter, Laurence King Publishing, 2005 • Concepts in Architectural Lighting, Egan, M. D. McGraw Hill. Inc., New York, 1983 • Lighting: Interior and Exterior, Architectural Bean, R. Press, Oxford, 2004. • Colour, Laurence King Publishing, Feisner, A. London, 2006. • Color: The Secret Influence, Fehrman, K. R. and Fehrman, C Prentice-Hall. Inc., New Jersey, 2000. • Temel Tasarım , Ail SEYLAN, Baran ofset Ankara, 2005.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Görsel algı fizyolojisi ile renk oluşumu hakkında gerekli bilgiler verilir. Renk kavramı ve renk kapsamında değerlendirilecek kavramlar açıklanır. Renk kuramının temelleri anlatılarak, renk algısı, modelleri ve sistemleri üzerinde durulur. Renk, psikoloji-duygu- tasarım- kültür gibi olgo ve kavramlarla ilişkilendirilir. Rengin tarih içinde, mekan tasarımındaki kullanımı ve rengin psikolojik etkisi irdelenir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 2 8
34 Okuma 13 2 26

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin amacı, önemi ve işleyiş sürecinin açıklanması.
2 Görsel algının fizyolojisi ve Binoküler sistem- derinlik algısı
3 Renk duyumu, renge ilişkin genel tanımlar
4 Hue, saturasyon, valör kavramarı
5 Bir anlamlandırma süreci olarak renk, renk algısı
6 Uzayın kavranmasında ışık-gölge ilişkisi
7 Renk teorileri (Young Helmholz teorisi, Münsel sistemi, Chevrul prensipleri)
8 Renk karışım metotları (toplama, çıkarma, bindirme metodları)
9 Kotrast renkler ve renkte görecelik
10 Renk ve tasarım ilişkisi
11 Renk ve psikoloji
12 Renk ve duygu ilişkilendirmeleri
13 Dinsel ve kültürel renk simgeciliği
14 Genel değerlendirme ve örneklemeler üzerinde yorumlama

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1309853 Renk oluşumunu ve temel karakteristiklerini kavramak
2 1309854 Renk teoriler ve renk karışım metodları hakkında bilgi sahibi olmak
3 1309855 Rengin tasarım açısından işlev anlam ve önemini kavramak
4 1309859 Rengi bir görsel anlatım ve iletişim unsuru olarak kullanmak
5 1309860 Edindiği bilgi ve deneyimleri uygulamalarında doğru bir şekilde kullanmak, alternatif renk uygulama fikirleri geliştirmek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69113 Sanat ve tasarım kavramlarına dair temel bilgiye sahip olma
2 69146 Tasarımdan üretime tüm aşamalarda teknik bilgi ve donanıma sahip olma
3 69114 Tasarımla ilgili problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
4 69115 Seramik ve cam alanına yönelik, tasarım yapma, inceleme, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
5 69116 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanma
6 69121 Sosyal, toplumsal ve evrensel anlamda yaşadığı çevre ile ilgili duyarlılığa sahip, sanat ve tasarım alanında bu duyarlılığı sorunsallaştırabilme becerisi
7 69149 Üretim sürecinde iş organizasyonu, proje ve takibinde birimler arası eş zamanlı çalışma prensiplerini ve zaman yönetimini sağlama
8 69148 Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından izleme, teknolojik ilerlemeyi takip etme, yenilikleri ve teknikleri öğrenme, kullanabilme, değiştirme ve katkıda bulunma yetisi geliştirme
9 69117 Sanatsal üretimlerde özgün tasarımlar ve yaratıcı üslupta uygulamalar yapabilme altyapısına sahip olma
10 69145 Yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci içinde teori ve pratik becerilerini artırma
11 69118 Disiplinler arası ortak çalışma yürütme, bireysel ve ekip çalışması içinde yaratıcı, üretken olma ve uyum sağlayabilme
12 69119 Sosyal ilişkilerinde güçlü, etkin iletişim kurma ve kendini doğru ifade edebilme
13 69120 Nitelikli araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlama
14 69147 Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 4
2 5
3 4
4 5
5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek