Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GKİ107 Yabancı Dil I(İngilizce) 927003 1 1 3

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin; "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede; -Temel dilbigisine sahip olmaları, -Dinlediklerini anlayabilmeleri, -Karşılıklı konuşabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Lecturer

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

English in Mind Student's Book 1 English in Mind Workbook 1

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Present Simple, Present Continuous Tense ; Present Simple vs Present Continuous; Past Simple Tense, Time Expressions in these tenses, Countable and uncountable nouns, Vocabulary on jobs, food and drink

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
29 Bireysel Çalışma 15 3 45

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Welcome Section ( Greetings and Introduction, The Verb "be", Possessive Adjectives, There is/There are, Rooms and furniture)
2 Welcome Section (Prepositions of Place, Have/has got, Colurs,Adverbs of Frequency, Object Pronouns, Can/can't for ability, Clothes, Money and Prices)
3 Present Simple (positive and negative; questions and short answers); Vocabulary :Hobbies and Interest
4 Reading :An Unusual Hobby Like+ing ( Speaking using this pattern)
5 Present Continuous Tense ; Present Simple vs Present Continuous; Time Expressions in these two tenses
6 Vocabulary exercises on Housework; Speaking about housework, Reading : Let's Give him a Hand
7 Past Simple "be" and regular verbs(positive and negative); Was/were born ; Reading: Erin Brockovich)
8 Studying on Multi-word verbs and Memory words; Reading :Remembering Heroes
9 Past Simple Tense(regular and irregular verbs;questions and short answers); Reading : The Ping Pong Friendship that changed the world
10 MID-TERM WEEK
11 Vocabulary on Past time Expressions and on Sports ; Speaking on Past Events and happenings
12 Reading : What does "Success" mean? ; Have to/ don't have to; Speaking on the things we have/don't have to do at home
13 Vocabulary : Jobs ; Work and Money Reading : Following A Dream
14 Countable and uncountable nouns ; a/an, some and any, much and many Reading : A Long and Healty Life, Vocabulary on Food and DrinkSpeaking on Ordering a MealCheck your Progress

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1274121 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur.
2 1274122 Kısa net iletileri kavrayabilir.
3 1274118 Kısa, günlük metinleri kavrayabilir.
4 1274119 Basit, günlük sohbetlere katılabilir.
5 1274120 Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşabilir.
6 1274123 Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 69553 Bilimsel süreç ve bilimin doğası çerçevesinde Biyoloji konularını sorgulayarak öğrenmek ve bu bilgileri Biyoloji eğitimine uygulama becerisine sahip olmak
2 69554 Biyoloji eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek
3 69555 Biyoloji eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
4 69556 Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma.
5 69557 Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak.
6 69558 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
7 69559 Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak.
8 69560 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak.
9 69561 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak.
10 69562 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak.
11 69563 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak.
12 69564 Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
13 69565 Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek.
14 69566 Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak.
15 69567 Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak.
16 69568 Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak.
17 69569 Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak
18 69570 Sağlıklı yaşam, ilkyardım ve beslenme konularında bilgi sahibi olmak ve gerekli önlemleri almak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Öğrenme Çıktısı
1 3 5 3
2 2
3 3 2
4 3 2 3 2
5 2 2 3 2
6 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek