Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB102 Eğitim Sosyolojisi 927001 1 2 3

Dersin Amacı

Eğitim Sosyolojisinin temel kavram kuramları ile sosyolojinin konularını incelemek, bu kavram kuram ve konular doğrultusunda eğitimin sorunlarını tartışmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr. Gör. Abdulnasır BAYRAM

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilgiseven, Amiran Kurtkan (1992) Eğitim Sosyolojisi, Filiz Kitabevi, İSTANBUL Celkan, Yıldırım Hikmet (1996) Eğitim Sosyolojisi, Atatürk Üniversitesi Yay. ERZURUM Celkan, Hikmet Yıldırım,(1990) Ziya Gökalp'in Eğitim Sosyolojisi,Milli Eğitim Bakanlığı, İSTANBUL Ergün, Mustafa (1987) Eğitim Sosyolojisine Giriş, İnönü Üniversitesi Yayınları MALATYA

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Sosyolojinin temel kavramları:Toplum, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay,vd; sosyolojinin öncüleri( İbn_i Haldun, A. Comte,, E Durkheim, M Weber,Vd. ) eğitim görüşleri; temel sosyolojik teoriler ( işlevselcilik, yapısalcılık,sembolik, etkileşimcilik, çatışma kuramı, eleştirel teori, fenomenoloji ve etnometodoloji açısından ) eğitim;toplumsal süreçler( sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim; toplumsal kurumlar (aile, din ekonomi siyaset) ve eğitim;Türkiye'de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi ( Zia gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.); kültür ve eğitim;sosyal , kültürel,ahlaki bir sistem olarak okul.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 2 28
8 Rehberli Problem Çözümü 10 2 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 1 12
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Öğrencilerle tanışma. Sosyolojinin temel kavramları. Sosyolojinin Temel Kavramları 1. Hafta.docx
1. HAFTA.ppt
2 Toplum, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay vd. 2. HAFTA.ppt
3 Sosyolojinin öncüleri ( ibn-i Haldun, A. Comte, K. Marx) 3. HAFTA.ppt
4 Sosyolojinin öncüleri( (E. Durkheim, M. Weber, vd.) 4. HAFTA.ppt
5 Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim ( işlevselcilik, yapısalcılık, sembolik etkileşimcilik, çatışma kuramı) 5. HAFTA.ppt
6 Temel sosyolojik teoriler açısından eğitim (eleştirel teori, fenomenoloji, , etnometedoloji 6. HAFTA.ppt
7 Toplumsal süreçler ve eğitim ( sosyalleşme sosyal tabakalaşma sosyal sınıf sosyal statü) 7. HAFTA.ppt
8 Toplumsal süreçler ve eğitim (sosyal hareketlilik sosyal değişme , ilerleme, gerileme) 8. HAFTA.ppt
9 ARA SINAV
10 Sosyal kurumlar (aile ve eğitim, eğitim kurumu olarak aile, Din ve eğitim ilişkisi) 10. HAFTA.ppt
11 Sosyal kurumlar( ekonomi ve eğitim, eğitimin ekonomiklik işlevi) 11. HAFTA.ppt
12 Türkiye'de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi ( Ziya Gökalp Ve İsmail Hakkı Baltacıoğlu) 12. HAFTA.ppt
13 Türkiye'de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi (Nurettin Topçu ve Mümtaz Turhan vd.) 13. HAFTA (1).ppt
14 Kültür ve eğitim ; sosyal kültürel, ahlaki bir sistem olarak okul 14. HAFTA.ppt
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1285482 Eğitim sosyolojisinin konularını bilir.
2 1285483 Eğitim sosyolojisi konuları ile ilgili düşüncelerini açıklar.
3 1285484 Toplumsal bir kurum olan okulun işlevlerini bilir.
4 1285485 Okulun işlevlerini sosyolojik bakış açısıyla inceler
5 1285486 Eğitime ilişkin sorunları toplumsal tabakalaşma bağlamında inceler.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 1 1 1 1 1 2 1 1 1
2 1 1 1 1 1 2 1 1 1
3 1 1 1 1 1 2 1 1 1
4 1 1 1 1 1 2 1 1 1
5 1 1 1 1 1 2 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek