Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB104 Eğitim Felsefesi 927001 1 2 3

Dersin Amacı

Felsefe ile ilgili temel kavram ve ekolleri eğitimi etkileyen yönleri bakımından kavramalarını sağlamaktır. Öğrendikleri doğrultusunda sorgulama yapmaları ve eğitim sahasındaki dönüşümleri kavraması amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda öğretmenlik mesleğinin milli ve manevi değerlerimizle uyumlu şekilde icrasına yönelik düşünsel temellerini kurması amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Zekeriyya uludağ

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Felsefesi, Prof. Dr. Zekeriyya Uludağ Maarif Davamız Nurettin Topçu Felsefe Nurettin Topçu Bilim Tarihi ve Felsefesi ile Eğitim Felsefesine ilişkin kaynak eserlerden seçme metinler

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Felsefenin temel konuları ve sorun alanları (varlık, bilgi, değerler felsefesi) ve eğitim; Temel felsefi ekoller ve eğitim; Eğitim felsefesi ve eğitim akımları; İslam dünyasında ve Batıda bazı felsefecilerin eğitim görüşleri; İnsan ve Eğitim Türk Modernleşmesi ve Eğitim Türk Eğitim düşüncesi

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
10 Tartışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Felsefe, Felsefenin Temel Alanları, Problemleri ve Eğitim 1. hafta.docx
2 Eğitim Felsefesi Hakkında Genel Bilgiler 2. hafta.docx
3 Temel Felsefi Ekoller (İdealizm, Realizm) 3. hafta.docx
4 Temel Felsefi Ekoller (Pragmatizm, Varoluşçuluk 4. hafta.docx
5 Temel Felsefi Ekoller (Postmodernizm) 5. hafta.docx
6 Eğitim Felsefesi ve Eğitim İlişkisi 6. hafta.docx
7 Eğitim Felsefesi ve Eğitim İlişkisi
8 Ara Sınav
9 İslam dünyası ve Batı Eğitim Düşünürleri 9.hafta.docx
10 İslam Dünyası ve Batı Eğitim Düşünürleri 10.hafta.docx
11 İnsan Problemi ve Eğitim 11.hafta.docx
12 Türk Modernleşmesi ve Eğitim 12.hafta -.docx
13 Türk Eğitim Düşüncesi 13.hafta -.docx
14 Türk Eğitim Düşüncesi 14.hafta.docx
15 Dönem Sonu Sınavı
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1340722 Felsefe ve eğitimin temel kavramlarını açıklayarak aralarında ilişki kurar.
2 1340723 Temel felsefi ekollerin eğitime olan etkisini açıklar.
3 1340724 Eğitim Felsefesinin temel problemlerini ve ekollerini açıklar.
4 1340725 İslam dünyası ve Batı filozoflarının eğitim görüşlerini bilir.
5 1340726 Eğitim sahasında yaşanan dönüşümleri ifade eder.
6 1340727 Türk modernleşmesi ve Türk eğitim düşüncesi arasındaki felsefi bağlantıları ifade eder.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63395 Mesleği ile ilgili sorunların üstesinden gelebilmek için sorumluluk alabilir ve diğer meslektaşlarıyla birlikte sorunun çözümü için çözüm önerileri geliştirebilir.
2 63396 Mesleği ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin netel ve nicel olarak değerlendirilmesinde konu ile ilgili uzman ya da uzman olmayan kişi ve kurumlarla bu verileri paylaşabilir.
3 63397 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma ve bunları çevresine yansıtabilir.
4 63398 Alana ait güncel bilgileri içeren ders kitabı, bunları destekleyen araç ve gereçlerle ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip
5 63399 Alanı ile edindiği bilgilerih hatırlayabilir, anlatabilir, adlandırabilir, tanımlayabilir, tekrarlayabilir, listeleyebilir ve kaydedebilir.
6 63400 Mesleği ile ilgili diğer paydaşlarını bilgilendirebilir, kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
7 63401 edindiği bilgileri yorumlayabilir, uygulayabilir, kullnabilir, uygulamalı olarak gösterebilir, dramatize edebilir, örneklendirebilir
8 63402 Alanına ait edindiği bilgileri kullanabilir ve/veya uygulayabilir.
9 63403 Yabancı diller bölümünde öğrendiği dili en üst seviyede C2 öğrenerek ve bunu alanına özgü bilgileri, yayınları takip edebilme ve yabancı ülkelerdeki meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde kullanabilir.
10 63404 Sınıf içinde öğrencilere gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasında proje, ödev gibi konularda etkinlikler planlayabilir ya da yönetebilir.
11 63405 Öğretmenlik mesleğinin ve öğrenme-öğretme işinin yaşamboyu süren bir olgu olduğunun farkında olur ve bunu sürekli geliştirebilmek için yaşamboyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirebilir.
12 63406 mesleği ile iligili eksiklikleri varsa bunları tespit edebilir ve geliştirilmesi için bu alana yönelebilir
13 63407 Öğretmenlik mesleğinin toplumsal sorumluluk bilinci taşıyan bir meslek olması sebebiyle yaşadığı sosyal çevreye karşı sorumluluk gereği çevrenin sorunlarına ilişkin proje ve çalışmalar düzenleyebilir bunları uygulayabilme ve topluma akatarabilir.
14 63408 edindiği teorik ve uygulamaya dayalı bilgileri aktarabilir, kendi cümleleriyle ifade edebilir, tasvir edebilir, tanıyabilir, açıklayabilir, belirleyebilir, rapor edebilir ve özetleyebilir.
15 63409 Mesleğinin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi’de bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
16 63410 Öğretmenlik mesleğinde edinidği bilgi ve becerileri sürekli olarak geliştirebilmek için eleştirel bir yaklşımla değerlendirebilir

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 4 4
2 3 4
3 4 3
4 4
5 3
6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek