Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS210 Sanat Eğitimi Kuramları 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Sanat eğitiminin tarihsel gelişimi içinde belirginleşen genel eğitim kuramları ile sanat eğitimi kuramlarının müşterekleri, geleneksel sanat eğitimi ile çağdaş sanat eğitimini ayrımlayan kuramsal yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerini besleyen kuramlar, paradigmalar ve tartışmaların incelenmesi, bu dersin amacını ortaya koymaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Metin EKER, Engin GÜNEY, Dr.Öğr.Üyesi Tarık YAZAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Edt. Matthev Kieran-Dominic Mciverlopes, Knowing Art, Springer, New York 2006. • Edt. Charles Harrison-Paul Wood, Art in Theory 1900-1990, Blackwell Publishers, Oxford 1992. • William Deasmond, Art, Origins, Otherness, State University of New York Press, Abany 2003. • HOLINGSWORTH, M.; Dünya Sanat Tarihi, 2010 • SÖZEN, M. ve U.TANYELİ, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, 2011 • STRÖKER, E.; Bilim Kuramına Giriş, 2005

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Sanat Eğitimi Kuramları dersi, sanat tarihi içinde çeşitli sanat eğitimi anlayışlarını biçimlendiren kuramsal yaklaşımların incelenmesi, sanat eğitiminin modernist kuramları, sanat eğitiminde postmodernist yaklaşımlar, sanat eğitimi modellerinin sanat kuramlarıyla ilişkisi, belirli sanat eğitbilimcilerin incelenmesi, gelecekçi sanat eğitimi modellerine ilişkin güncel kuramsal ele alışlar, gibi içeriklere sahiptir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 20 1
48 Sözlü Sınav 1 50 1
54 Ev Ödevi 3 30 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 10 2 20
29 Bireysel Çalışma 10 2 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sanat eğitimini tanımlayabilme
2 Genel eğitim tarihi ile sanat eğitim tarihini ayrımlayabilme
3 Modernizm ve sanat eğitimi temellendirmeleri
4 Bauhaus, De Stijl, Jugendstil, Artneweau gibi zanaat temellendirmeleri ile sanat eğitimi arasındaki ilişkiler
5 John Dewey ve sanat eğitimi
6 Disiplin Temelli Sanat Eğitimi modeline etki eden kuramlar
7 Eleştirel sanat pedagojisine etki eden kuramlar
8 Kültür endüstrisi ve Frankfurt Okulu kuramları
9 Ara sınav
10 Neoliberal sanat eğitimi yaklaşımları
11 Postmodern sanat eğitimi ve çoklu pedagojik yapılanmalar
12 Okulsuz sanat eğitimi
13 Çağdaş estetik tahayyüller ve sanat eğitimine yansıma doğrultuları
14 Gelecekçi sanat eğitimi modellerine yansıyacak güncel yaklaşımlar

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1311515 Modernist sanat eğitimi kuramlarını bilme
2 1311516 Modern sanat eğitiminde bilimsel ve sanatsal müşterekler hakkında bilgi verme
3 1311517 Postmodern sanat eğitimi kuramlarını söyleme
4 1311518 Disiplin temelli sanat eğitimin biçimlendiren kuramları hatırlama
5 1311519 Eleştirel sanat pedagojisi hakkında bilgi verme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70083 Gözlem yapma, problem tanımlama, ayrıştırma ve çözme bilgi ve becerileri.
2 70084 Tasarım sürecinin her aşamasında her yönüyle araştırma, bilgi toplama ve analizinin temel yöntemlerini uygulayabilme becerisi.
3 70085 Tasarım çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma ve aktarma (2B, 3B).
4 70086 Kullanım değeri olan ürün ve sistemlere yönelik tasarım konseptleri oluşturma becerileri.
5 70087 Tasarım odaklı araştırmanın sonuçlarını planlama, yönetme ve değerlendirme.
6 70088 Verili bir süre içinde yeterli sayıda ve nitelikte konsept seçeneği üretme ve geliştirme becerileri.
7 70089 Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye katkıda bulunacak ürünlerin tasarımına katkıda bulunmak.
8 70090 3 boyutlu model ve prototip yapımına yönelik temel bilgi ve becerisi.
9 70091 Kullanıcıyı ve kullanım süreçlerini anlamaya yönelik araştırma bilgi ve becerisi.
10 70092 Kullanıcının fiziksel, psikolojik, ergonomik, kültürel ve sosyal ihtiyaçlarına kavrama becerisi.
11 70093 Toplumsal, kurumsal, bireysel ve bağlamsal farklılıklara karşı farkındalık ve duyarlılık.
12 70094 Malzemeleri tanıma, değerlendirebilme, seçebilme ve kullanabilme bilgi ve becerisi.
13 70095 Çağdaş imalat yöntemleri konusunda bilgilenme.
14 70096 Tasarım proje sürecini planlama ve yönetme becerisi.
15 70097 Farklı disiplinlerden uzmanlarla ekip içinde etkin çalışabilme becerisi.
28 70082 Yeni Program Çıktısı

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 28
Öğrenme Çıktısı
1 5
2
3
4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek