Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS244 Çamur Tornasında Şekillendirme 927003 2 4 3

Dersin Amacı

İşlevselliğe ve ergonomiye uygun olarak tasarlanmış günlük kullanım eşyalarının çamur tornasında uygulanmasının yanı sıra, tornada biçimlendirme tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğr. Üyesi Fidan Tonza Helvacıkara

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• PETER Lane, Ceramic Form, COLLINS; First Edition edition (1988) • BLOOMFİELD, Linda, Advanced Pottery, Robert Hale, 2011 • GLASSİE, Henry H. The Potter's Art,Indiana University Press, 1999 • PETERSON, Susan, PETERSON, Jan, Working With Clay, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi Yayınları, 2009 • CHAVARRİA, Joaquim, Throwing Techniques, Watson-Guptill Publications, 1998 • GÜNER, Güngör, Anadolu’da Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik, Ak Yayınları, İstanbul, 1988.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Çamur tornasında üretimin kısa tarihçesi, yapılan üretimler ve örnekler, çamur tornasında şekillendirmenin öğrenilmesi, bu tekniğe uygun çamur ve malzeme seçimi, bu teknikle uygulanabilecek örnekler ve farklı tasarımlar.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 40 1
54 Ev Ödevi 1 60 1
2 Final Sınavı 1 60 1
43 Proje Tasarımı/Yönetimi 1 40 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 14 4 56
22 Proje Hazırlama 2 2 4
23 Proje Sunma 2 2 4
25 Proje Tasarımı /Yönetimi 2 2 4
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
54 Ev Ödevi 1 2 2

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Plastik torna çamurlarının tanıtımı. Çamurun yoğurularak havasının çıkarılması. Literatür Taraması, Kaynak Oluşturma
2 Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme. Kaynak oluşturma, Proje Konusu belirleme
3 Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme. Malzeme listesinin yapılması, Değerlendirme için zaman kontrolü
4 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklükte ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Malzeme listesinin yapılması, Değerlendirme için zaman kontrolü
5 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Uygulama için hazırlık
6 Çamuru yükseltme (çekme) çalışması Uygulama için hazırlık
7 Dip alma ve düzeltme çalışması. Uygulama için hazırlık
8 Silindir şeklinde vazo tasarımım ve şekillendirme çalışması. Uygulama için hazırlık
9 Ara Sınav
10 Dip alma ve düzeltme çalışması. Uygulama için hazırlık
11 Yarım küre form ve çanak çalışması. Uygulama için hazırlık
12 Çeşitli dekor yöntemlerinin uygulanması. Uygulama için hazırlık
13 Pişirim Uygulama için hazırlık
14 Yapılan işlerin dönem sonu değerlendirilmesi Uygulama için hazırlık
15
16

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1527561 Seramik tornasını, çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayabilecektir.
2 1527562 Farklı formları şekillendirebilecektir.
3 1527563 Kulp, kapak, emzik, ve ayak çalışmalarını uygulanabilecektir
4 1527564 Yapılan çalışmaları değerlendirebilme becerisi
5 1527565 Tornada beceri kazanabilmek için çok sayıda uygulama denemeleri yapar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77795 Gözlem yapma, problem tanımlama, ayrıştırma ve çözme bilgi ve becerileri.
2 77796 Tasarım sürecinin her aşamasında her yönüyle araştırma, bilgi toplama ve analizinin temel yöntemlerini uygulayabilme becerisi.
3 77797 Tasarım çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma ve aktarma (2B, 3B).
4 77798 Kullanım değeri olan ürün ve sistemlere yönelik tasarım konseptleri oluşturma becerileri.
5 77799 Tasarım odaklı araştırmanın sonuçlarını planlama, yönetme ve değerlendirme.
6 77800 Verili bir süre içinde yeterli sayıda ve nitelikte konsept seçeneği üretme ve geliştirme becerileri.
7 77801 Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye katkıda bulunacak ürünlerin tasarımına katkıda bulunmak.
8 77802 3 boyutlu model ve prototip yapımına yönelik temel bilgi ve becerisi.
9 77803 Kullanıcıyı ve kullanım süreçlerini anlamaya yönelik araştırma bilgi ve becerisi.
10 77804 Kullanıcının fiziksel, psikolojik, ergonomik, kültürel ve sosyal ihtiyaçlarına kavrama becerisi.
11 77805 Toplumsal, kurumsal, bireysel ve bağlamsal farklılıklara karşı farkındalık ve duyarlılık.
12 77806 Malzemeleri tanıma, değerlendirebilme, seçebilme ve kullanabilme bilgi ve becerisi.
13 77807 Çağdaş imalat yöntemleri konusunda bilgilenme.
14 77808 Tasarım proje sürecini planlama ve yönetme becerisi.
15 77809 Farklı disiplinlerden uzmanlarla ekip içinde etkin çalışabilme becerisi.
28 77794 Yeni Program Çıktısı

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 28
Öğrenme Çıktısı
1 5
2
3
4
5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek