Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GSS418 | Engelliler İçin Sanat ve Tasarım | 927003 | 4 | 8 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 13 | 4 | 52 |
29 | Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Derse giriş, genel bilgi | |||
2 | Engelliler ve mekan ilişkisi | |||
3 | Engelliler ve çevre arasındaki ilişki | |||
4 | Engelliler için tasarımda oran - orantının önemi | |||
5 | Görme engelliler için tasarım | |||
6 | İşitme engelliler için tasarım | |||
7 | Fiziksel engelliler için tasarım | |||
8 | Engellilerin karşılaştığı sorunlar | |||
9 | Vize Sınavı | |||
10 | Geçmişte ve günümüzde çözüm amaçlı yapılan uygulamalar. | |||
11 | Engelliler ile görüşülerek ihtiyaç ve istekleri hakkında bilgi alınması | |||
12 | Yeni tasarım önerileri. | |||
13 | Öğrenciler tarafından geliştirilen projeler üzerinden yürütülecek tartışmalar | |||
14 | Öğrenciler tarafından geliştirilen projeler üzerinden yürütülecek tartışmalar |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1525634 | Derse katılan öğrenciler, engelli bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda ürün geliştirme sürecini çok boyutlu biçimde ele alabilecek seviyeye gelir. |
2 | 1525635 | Ergonomik değerlendirmeler yapar. |
3 | 1525636 | Antropometrik değerlendirmeler yapar. |
4 | 1525637 | Engelliler için fonksiyonel mekanlar tasarlamak, |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 77795 | Gözlem yapma, problem tanımlama, ayrıştırma ve çözme bilgi ve becerileri. |
2 | 77796 | Tasarım sürecinin her aşamasında her yönüyle araştırma, bilgi toplama ve analizinin temel yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
3 | 77797 | Tasarım çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma ve aktarma (2B, 3B). |
4 | 77798 | Kullanım değeri olan ürün ve sistemlere yönelik tasarım konseptleri oluşturma becerileri. |
5 | 77799 | Tasarım odaklı araştırmanın sonuçlarını planlama, yönetme ve değerlendirme. |
6 | 77800 | Verili bir süre içinde yeterli sayıda ve nitelikte konsept seçeneği üretme ve geliştirme becerileri. |
7 | 77801 | Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye katkıda bulunacak ürünlerin tasarımına katkıda bulunmak. |
8 | 77802 | 3 boyutlu model ve prototip yapımına yönelik temel bilgi ve becerisi. |
9 | 77803 | Kullanıcıyı ve kullanım süreçlerini anlamaya yönelik araştırma bilgi ve becerisi. |
10 | 77804 | Kullanıcının fiziksel, psikolojik, ergonomik, kültürel ve sosyal ihtiyaçlarına kavrama becerisi. |
11 | 77805 | Toplumsal, kurumsal, bireysel ve bağlamsal farklılıklara karşı farkındalık ve duyarlılık. |
12 | 77806 | Malzemeleri tanıma, değerlendirebilme, seçebilme ve kullanabilme bilgi ve becerisi. |
13 | 77807 | Çağdaş imalat yöntemleri konusunda bilgilenme. |
14 | 77808 | Tasarım proje sürecini planlama ve yönetme becerisi. |
15 | 77809 | Farklı disiplinlerden uzmanlarla ekip içinde etkin çalışabilme becerisi. |
16 | 79669 | Fikir ve sınai mülkiyet hakları yetkinliği |