Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGGK010 Kültür ve Dil 927003 2 3 3

Dersin Amacı

1.Kültür ve dil kavramlarının anlamını öğrenmek ve bir toplum için önemini kavramak. 2.Bir toplumun değerlerinin, somut ve somut olmayan kültürel mirasının önemini kavramak. 3.Millî ve manevî değerlerin dil vasıtası ile geleceğe taşınmasının idrakine varmak. 4.Kültürün ve dilin bir toplumun fertlerini aynı çatı altında birleştiren bir güç olduğunu anlamak. 5. Çokkültürlü ortamlarda nasıl iletişim kurulacağını ve kültürel iletişim bağlamında iletişime geçen bireylerin birbirlerini anlama yollarını öğretmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Hasan BOLAT

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil 2.Şükrü Ünalan, Dil ve Kültür 3.Nermi Uygur, Kültür Kuramı 4.Nermi Uygur, Dilin Gücü 5. İbrahim Kafesoğlu, Türk Millî Kültürü 6. S.F. Kiseling and C.B. Paulston, (2005). Intercultural Discourse and Communication. Oxford: Blackwell. 7. O.E. Klyukanov. (2005). Principles of Intercultural Communication. Boston: Pearson. 8. A. Holliday, M. Hyde and J. Kullman. (2010). Intercultural Communication. : an Advanced resource book for students. London: Routledge. 9. Bedia Akarsu. (1984). Wilhelm Von Humbolt’ta Dil-Kültür Bağlantısı. İstanbul: Remzi Kitabevi

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi. Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür. Bireysel ve toplumsal açıdan kültür Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Ara sınav Ulusal kimlik ve dil Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler/Kültürlerarası iletişim ilkeleri Küreselleşme, çok dillilik ev çok kültürlülük Proje Sunumları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
22 Proje Hazırlama 1 25 25
23 Proje Sunma 1 6 6
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
34 Okuma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi DİL NEDİR.pptx
2 Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür DİL NEDİR.pptx
3 Bireysel ve toplumsal açıdan kültür DİL-KÜLTÜR İLİŞKİSİ.pptx
4 Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel Unsurlar.pptx
5 Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel Unsurlar.pptx
6 Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi KÜLTÜRÜN ULUSAL BENLİK, ULUSAL KİŞİLİK , KÜLTÜREL.pptx
7 Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması BİREYSEL VE TOPLUMSAL AÇIDAN KÜLTÜR.pptx
8 Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması DİLİN KÜLTÜR TAŞIYICI ÖZELLİĞİ ve Edebiyat.pptx
9 Arasınav
10 Ulusal kimlik ve dil ATASÖZLERİ VE KÜLTÜREL KİMLİK.pptx
11 Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler ATASÖZLERİ VE KÜLTÜREL KİMLİK.pptx
12 Kültürel Miras , Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler/Kültürlerarası iletişim ilkeleri 18 Kültürel Miras ' - Türkiye'nin UNESCO Dünya.pptx
13 Küreselleşme, çok dillilik ev çok kültürlülük KÜRESELEŞME , ÇOK DİLLİK VE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK.pptx
14 Proje Sunumları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1297593 Kültür ve dil kavramlarının anlamlarını kavrama
2 1297594 Kendi toplumunun kültürel özelliklerini ve dilini tanıma, dünyadaki diğer toplumlarla farklılıklarını anlama
3 1297595 Toplumal değerlerin geleceğe taşınması bağlamında kültürel olguların ve dilin önemini kavrama

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63395 Mesleği ile ilgili sorunların üstesinden gelebilmek için sorumluluk alabilir ve diğer meslektaşlarıyla birlikte sorunun çözümü için çözüm önerileri geliştirebilir.
2 63396 Mesleği ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin netel ve nicel olarak değerlendirilmesinde konu ile ilgili uzman ya da uzman olmayan kişi ve kurumlarla bu verileri paylaşabilir.
3 63397 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma ve bunları çevresine yansıtabilir.
4 63398 Alana ait güncel bilgileri içeren ders kitabı, bunları destekleyen araç ve gereçlerle ilgili teorik ve uygulamalı bilgilere sahip
5 63399 Alanı ile edindiği bilgilerih hatırlayabilir, anlatabilir, adlandırabilir, tanımlayabilir, tekrarlayabilir, listeleyebilir ve kaydedebilir.
6 63400 Mesleği ile ilgili diğer paydaşlarını bilgilendirebilir, kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
7 63401 edindiği bilgileri yorumlayabilir, uygulayabilir, kullnabilir, uygulamalı olarak gösterebilir, dramatize edebilir, örneklendirebilir
8 63402 Alanına ait edindiği bilgileri kullanabilir ve/veya uygulayabilir.
9 63403 Yabancı diller bölümünde öğrendiği dili en üst seviyede C2 öğrenerek ve bunu alanına özgü bilgileri, yayınları takip edebilme ve yabancı ülkelerdeki meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde kullanabilir.
10 63404 Sınıf içinde öğrencilere gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasında proje, ödev gibi konularda etkinlikler planlayabilir ya da yönetebilir.
11 63405 Öğretmenlik mesleğinin ve öğrenme-öğretme işinin yaşamboyu süren bir olgu olduğunun farkında olur ve bunu sürekli geliştirebilmek için yaşamboyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirebilir.
12 63406 mesleği ile iligili eksiklikleri varsa bunları tespit edebilir ve geliştirilmesi için bu alana yönelebilir
13 63407 Öğretmenlik mesleğinin toplumsal sorumluluk bilinci taşıyan bir meslek olması sebebiyle yaşadığı sosyal çevreye karşı sorumluluk gereği çevrenin sorunlarına ilişkin proje ve çalışmalar düzenleyebilir bunları uygulayabilme ve topluma akatarabilir.
14 63408 edindiği teorik ve uygulamaya dayalı bilgileri aktarabilir, kendi cümleleriyle ifade edebilir, tasvir edebilir, tanıyabilir, açıklayabilir, belirleyebilir, rapor edebilir ve özetleyebilir.
15 63409 Mesleğinin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi’de bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
16 63410 Öğretmenlik mesleğinde edinidği bilgi ve becerileri sürekli olarak geliştirebilmek için eleştirel bir yaklşımla değerlendirebilir

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek