Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGGK010 Kültür ve Dil 927003 2 3 3

Dersin Amacı

1.Kültür ve dil kavramlarının anlamını öğrenmek ve bir toplum için önemini kavramak. 2.Bir toplumun değerlerinin, somut ve somut olmayan kültürel mirasının önemini kavramak. 3.Millî ve manevî değerlerin dil vasıtası ile geleceğe taşınmasının idrakine varmak. 4.Kültürün ve dilin bir toplumun fertlerini aynı çatı altında birleştiren bir güç olduğunu anlamak. 5. Çokkültürlü ortamlarda nasıl iletişim kurulacağını ve kültürel iletişim bağlamında iletişime geçen bireylerin birbirlerini anlama yollarını öğretmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Hasan BOLAT, Dr. Öğr. Üyesi İrem BAYRAKTAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil 2.Şükrü Ünalan, Dil ve Kültür 3.Nermi Uygur, Kültür Kuramı 4.Nermi Uygur, Dilin Gücü 5. İbrahim Kafesoğlu, Türk Millî Kültürü 6. S.F. Kiseling and C.B. Paulston, (2005). Intercultural Discourse and Communication. Oxford: Blackwell. 7. O.E. Klyukanov. (2005). Principles of Intercultural Communication. Boston: Pearson. 8. A. Holliday, M. Hyde and J. Kullman. (2010). Intercultural Communication. : an Advanced resource book for students. London: Routledge. 9. Bedia Akarsu. (1984). Wilhelm Von Humbolt’ta Dil-Kültür Bağlantısı. İstanbul: Remzi Kitabevi

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi. Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür. Bireysel ve toplumsal açıdan kültür Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Ara sınav Ulusal kimlik ve dil Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler/Kültürlerarası iletişim ilkeleri Küreselleşme, çok dillilik ev çok kültürlülük Proje Sunumları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
22 Proje Hazırlama 1 25 25
23 Proje Sunma 1 6 6
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
34 Okuma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi DİL NEDİR.pptx
2 Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür DİL-KÜLTÜR İLİŞKİSİ.pptx
3 Bireysel ve toplumsal açıdan kültür DİLİN KÜLTÜR TAŞIYICI ÖZELLİĞİ ve Edebiyat.pptx
4 Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel Unsurlar.pptx
Kültürel Unsurlar.pptx
5 Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel Unsurlar.pptx
6 Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi KÜLTÜRÜN ULUSAL BENLİK, ULUSAL KİŞİLİK , KÜLTÜREL.pptx
7 Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması BİREYSEL VE TOPLUMSAL AÇIDAN KÜLTÜR.pptx
8 Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması KÜLTÜRÜN ULUSAL BENLİK, ULUSAL KİŞİLİK , KÜLTÜREL.pptx
9 Arasınav BİREYSEL VE TOPLUMSAL AÇIDAN KÜLTÜR.pptx
10 Ulusal kimlik ve dil 18 Kültürel Miras ' - Türkiye'nin UNESCO Dünya.pptx
11 Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler ATASÖZLERİ VE KÜLTÜREL KİMLİK.pptx
12 Kültürel Miras , Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler/Kültürlerarası iletişim ilkeleri KÜRESELEŞME , ÇOK DİLLİK VE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK.pptx
13 Küreselleşme, çok dillilik ev çok kültürlülük Does your dog bite video.mp4
14 Proje Sunumları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1548839 Kültür ve dil kavramlarının anlamlarını kavrama
2 1548840 Kendi toplumunun kültürel özelliklerini ve dilini tanıma, dünyadaki diğer toplumlarla farklılıklarını anlama
3 1548841 Toplumal değerlerin geleceğe taşınması bağlamında kültürel olguların ve dilin önemini kavrama

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71180 Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek
2 71181 Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek
3 71182 Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek
4 71183 Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek
5 71184 Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek
6 71185 Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek
7 71186 İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
8 71187 Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
9 71188 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek
10 71189 Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek
11 71190 .Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek
12 71191 Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder
13 71192 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 71193 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 71194 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 71195 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 4
2 4
3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek