Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGGK010 Kültür ve Dil 927003 2 3 3

Dersin Amacı

1.Kültür ve dil kavramlarının anlamını öğrenmek ve bir toplum için önemini kavramak. 2.Bir toplumun değerlerinin, somut ve somut olmayan kültürel mirasının önemini kavramak. 3.Millî ve manevî değerlerin dil vasıtası ile geleceğe taşınmasının idrakine varmak. 4.Kültürün ve dilin bir toplumun fertlerini aynı çatı altında birleştiren bir güç olduğunu anlamak. 5. Çokkültürlü ortamlarda nasıl iletişim kurulacağını ve kültürel iletişim bağlamında iletişime geçen bireylerin birbirlerini anlama yollarını öğretmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Hasan BOLAT, Dr. Öğr. Üyesi İrem BAYRAKTAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil 2.Şükrü Ünalan, Dil ve Kültür 3.Nermi Uygur, Kültür Kuramı 4.Nermi Uygur, Dilin Gücü 5. İbrahim Kafesoğlu, Türk Millî Kültürü 6. S.F. Kiseling and C.B. Paulston, (2005). Intercultural Discourse and Communication. Oxford: Blackwell. 7. O.E. Klyukanov. (2005). Principles of Intercultural Communication. Boston: Pearson. 8. A. Holliday, M. Hyde and J. Kullman. (2010). Intercultural Communication. : an Advanced resource book for students. London: Routledge. 9. Bedia Akarsu. (1984). Wilhelm Von Humbolt’ta Dil-Kültür Bağlantısı. İstanbul: Remzi Kitabevi

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi. Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür. Bireysel ve toplumsal açıdan kültür Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Ara sınav Ulusal kimlik ve dil Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler/Kültürlerarası iletişim ilkeleri Küreselleşme, çok dillilik ev çok kültürlülük Proje Sunumları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
22 Proje Hazırlama 1 25 25
23 Proje Sunma 1 6 6
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
34 Okuma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi DİL NEDİR 1. hafta.pptx
2 Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür DİL NEDİR (1) 2.hafta.pptx
3 Bireysel ve toplumsal açıdan kültür DİL-KÜLTÜR İLİŞKİSİ 3.hafta.pptx
4 Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel Unsurlar 4.hafta.pptx
5 Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel Unsurlar (1) 5.hafta.pptx
6 Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi KÜLTÜRÜN ULUSAL BENLİK, ULUSAL KİŞİLİK , KÜLTÜREL 6.hafta.pptx
7 Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması BİREYSEL VE TOPLUMSAL AÇIDAN KÜLTÜR 7.hafta.pptx
8 Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması DİLİN KÜLTÜR TAŞIYICI ÖZELLİĞİ ve Edebiyat 8.hafta.pptx
9 Arasınav
10 Ulusal kimlik ve dil ATASÖZLERİ VE KÜLTÜREL KİMLİK (1) 10.hafta.pptx
11 Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler ATASÖZLERİ VE KÜLTÜREL KİMLİK 11.hafta.pptx
12 Kültürel Miras , Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler/Kültürlerarası iletişim ilkeleri 18 Kültürel Miras ' - Türkiye'nin UNESCO Dünya 12. hafta.pptx
13 Küreselleşme, çok dillilik ev çok kültürlülük KÜRESELEŞME , ÇOK DİLLİK VE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK 13.hafta.pptx
14 Proje Sunumları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1548812 Kültür ve dil kavramlarının anlamlarını kavrama
2 1548813 Kendi toplumunun kültürel özelliklerini ve dilini tanıma, dünyadaki diğer toplumlarla farklılıklarını anlama
3 1548814 Toplumal değerlerin geleceğe taşınması bağlamında kültürel olguların ve dilin önemini kavrama

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70980 Fizik, kimya, biyoloji, Astronomi ve jeoloji ile matematik bilgilerini fen bilgisi eğitimine günlük yaşamda kullanmayı sağlayabilecek şekilde uygulama becerisi.
2 70981 Fen bilimleri ile ilgili sorunları tanımlama, çözme ve fen bilgisi eğitimine uygulayabilme becerisi.
3 70982 Fen eğitiminin bilgi kullanımındaki önemini kavrayarak, sorunlara farklı çözüm önerileri getirebilecek şekilde alternatif düşünebilme becerisi.
4 70983 Fen Bilimleri ile ilgili veri toplama, verileri analiz etme, deney tasarlama ve yapma, sonuçları yorumlama ve tüm bunları eğitim alanına uygulama becerisi.
5 70984 Fen eğitimi için gerekli teknik ve teknolojileri kullanabilme, alanla ilgili materyal geliştirme ve bunları kullanabilme becerisi.
6 70985 Eğitim çalışmalarında alan içi ve disiplinler arası ekip çalışması oluşturma, çalışma ve fen bilgilerini kullanabilme becerisi.
7 70986 Eğitim çalışmalarında bağımsız çalışma, sorumluluk alma, yetki kullanma ve yaratıcılık becerisi.
8 70987 Mesleki ve eğitim alanında sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma.
9 70988 Standardizasyon ve Kalite konularında yeterli donanıma sahip olma yeterliliklerini kazanırlar.
10 70989 İlköğretim 2. Kademe öğrencilerinin Psikolojik ve pedagojik çerçevede gelişim ve öğrenme özelliklerini bilme becerisi.
11 70990 Fen bilimlerinin gereği olan laboratuarların oluşturulması, laboratuar malzemelerin tanınması ve deneysel olarak kullanılabilmesi becerisi.
12 70991 Küreselleşmeye Paralel olarak Eğitimin Toplumsal yapıyı Özellikle Sağlık Güvenlik ve çevre sorunları açısından etkilediğini bilerek yeterli ve yarışabilir düzeyde bir eğitim verilmesi
13 70992 Yaşam boyu öğrenme,bilimsel bilgiyi ve bilginin doğasını önemseme davranışını kazandırma
14 70993 Bilimsel etik konusunda sorumluluk anlayışı kazandırma
15 70994 Ulusal ve Uluslar arası sorunlar konusunda bilgi sahibi olma, çözüm üretebilme becerisi
16 70995 Sağlıklı yaşam, beslenme ve ilkyardım konularında bilgi sahibi olma ve gerekli önlemleri alarak günlük yaşamda uygulayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 4
2 5
3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek