Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGGK010 Kültür ve Dil 927003 2 3 3

Dersin Amacı

1.Kültür ve dil kavramlarının anlamını öğrenmek ve bir toplum için önemini kavramak. 2.Bir toplumun değerlerinin, somut ve somut olmayan kültürel mirasının önemini kavramak. 3.Millî ve manevî değerlerin dil vasıtası ile geleceğe taşınmasının idrakine varmak. 4.Kültürün ve dilin bir toplumun fertlerini aynı çatı altında birleştiren bir güç olduğunu anlamak. 5. Çokkültürlü ortamlarda nasıl iletişim kurulacağını ve kültürel iletişim bağlamında iletişime geçen bireylerin birbirlerini anlama yollarını öğretmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Hasan BOLAT, Dr. Öğr. Üyesi İrem BAYRAKTAR

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil 2.Şükrü Ünalan, Dil ve Kültür 3.Nermi Uygur, Kültür Kuramı 4.Nermi Uygur, Dilin Gücü 5. İbrahim Kafesoğlu, Türk Millî Kültürü 6. S.F. Kiseling and C.B. Paulston, (2005). Intercultural Discourse and Communication. Oxford: Blackwell. 7. O.E. Klyukanov. (2005). Principles of Intercultural Communication. Boston: Pearson. 8. A. Holliday, M. Hyde and J. Kullman. (2010). Intercultural Communication. : an Advanced resource book for students. London: Routledge. 9. Bedia Akarsu. (1984). Wilhelm Von Humbolt’ta Dil-Kültür Bağlantısı. İstanbul: Remzi Kitabevi

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi. Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür. Bireysel ve toplumsal açıdan kültür Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Ara sınav Ulusal kimlik ve dil Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler/Kültürlerarası iletişim ilkeleri Küreselleşme, çok dillilik ev çok kültürlülük Proje Sunumları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
3 Bütünleme Sınavı 1 1 1
22 Proje Hazırlama 1 25 25
23 Proje Sunma 1 6 6
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
34 Okuma 1 1 1

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dilin tanımı ve dille ilgili kavramlar, dilin özellikleri, oluşumu, iletişim bağlamında önemi DİL NEDİR 1. hafta.pptx
1. hafta.pptx
Dil Ve Kültür.pptm
2 Kültürün tanımı ve özellikleri, somut ve somut olmayan kültür DİL NEDİR (1) 2.hafta.pptx
2.hafta.pptx
Dil Ve Kültür.pptm
3 Bireysel ve toplumsal açıdan kültür DİL-KÜLTÜR İLİŞKİSİ 3.hafta.pptx
3.hafta.pptx
Edebiyat ve dil.pptx
4 Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel Unsurlar 4.hafta.pptx
4.hafta.pptx
Dİl ve Kültür 4.pptx
5 Kültürün ulusal benlik, ulusal kişilik, kültürel kimlik ve kültürel kişilik oluşturmadaki rolü Kültürel Unsurlar (1) 5.hafta.pptx
5.hafta.pptx
müzik dili ve kültür.pptx
6 Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi KÜLTÜRÜN ULUSAL BENLİK, ULUSAL KİŞİLİK , KÜLTÜREL 6.hafta.pptx
6.hafta.pptx
DİL VE KÜLTÜR-.pptx
7 Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması BİREYSEL VE TOPLUMSAL AÇIDAN KÜLTÜR 7.hafta.pptx
7.hafta.pptx
8 Dilin kültür taşıyıcı özelliği, dilin kültürü koruması ve geliştirmesi, yazınsal metinler yoluyla ulusal ve evrensel değerlerin aktarılması Sözlü kültür.pdf
storage/app/public/irem.urhan/134604
DİLİN KÜLTÜR TAŞIYICI ÖZELLİĞİ ve Edebiyat 8.hafta.pptx
9 Arasınav Sözün gücü.pdf
10 Ulusal kimlik ve dil Sözlü kültür.pdf
storage/app/public/irem.urhan/134604
ATASÖZLERİ VE KÜLTÜREL KİMLİK (1) 10.hafta.pptx
11 Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler Dil bilinci.pdf
storage/app/public/irem.urhan/134604
ATASÖZLERİ VE KÜLTÜREL KİMLİK 11.hafta.pptx
12 Kültürel Miras , Kültür ve dildeki değişmeler ve Türk toplumundan örnekler/Kültürlerarası iletişim ilkeleri Öğretim dili.pdf
18 Kültürel Miras ' - Türkiye'nin UNESCO Dünya 12. hafta.pptx
12. hafta.pptx
13 Küreselleşme, çok dillilik ev çok kültürlülük Bilim Dili.pdf
storage/app/public/irem.urhan/134604
KÜRESELEŞME , ÇOK DİLLİK VE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK 13.hafta.pptx
14 Proje Sunumları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1340938 Kültür ve dil kavramlarının anlamlarını kavrama
2 1340939 Kendi toplumunun kültürel özelliklerini ve dilini tanıma, dünyadaki diğer toplumlarla farklılıklarını anlama
3 1340940 Toplumal değerlerin geleceğe taşınması bağlamında kültürel olguların ve dilin önemini kavrama

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63274 İlköğretim Türkçe dersi öğretim programını özü itibariyle tanır.
2 63275 Temel dil becerilerinin geliştirilmesine uygun yöntem ve teknikleri kullanabilir.
3 63276 Türkçe öğretimine uygun planlama yapabilir.
4 63277 Dil eğitimi alanındaki kuramsal gelişmeleri takip eder.
5 63278 Türkçe eğitimi alanının gerektirdiği seviyede bilgi teknolojisini kullanabilir.
6 63279 Meslektaşlarıyla işbirliği yaparak tüm öğrencilerin, dili doğru ve etkili kullanmalarına yönelik okul içi ve dışı etkinlikler düzenler.
7 63280 Edebiyat metinleri vasıtasıyla Türk ve Dünya kültürünü tanır.
8 63281 Öğrencilerin Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili görüşlerini içselleştirmelerini sağlayacak etkinlikler düzenler.
9 63282 Hoşgörülü ve insan haklarına saygılı olup demokratik değerleri benimser.
10 63283 Kendisini etkili bir biçimde ifade edebilir ve bu becerisini insan ilişkilerinde kullanabilir.
11 63284 Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
12 63285 Türkçe öğretiminde özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilir.
13 63286 Eleştirel düşünme yetisini kullanabilir.
14 63287 Dilbilimin dil öğretimi ile ilişkisi konusunda belli bir fikri vardır.
15 63288 Yabancılara Türkçe eğitimi veren kurumları, kaynakları ve yöntemleri tanır.
16 63289 Öğrencilerle işbirliği içerisinde grupla çalışma becerisi kazandırabilir.
17 63290 Öğrencilerin gelişimlerini izlemek için gerekli ölçme araçlarını geliştirir ve uygular.
18 63291 Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
19 63293 Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
20 63292 Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
21 63295 Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
22 63294 Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
23 63298 Atatürkün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
24 63297 Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
25 63296 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
26 63299 Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Öğrenme Çıktısı
1 5
2 5
3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek