Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Okul dışı öğrenme ortamlarının öğrenme üzerindeki etkilerini öğrenmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Yüksel GÜNDÜZ

Ön Koşul Dersleri

Okul dışı öğrenme ortamları

Önerilen Diğer Hususlar

Ders kapsamında geziler, gözlemler ve araştırmalar yapılacak.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Şen, A. İ. (Ed.). (2019). Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ankara. Pegem Akademi.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Staj uygulaması yok.

Dersin İçeriği

Okulm dışı öğrenme, müzeler, bilim merkezleri, bilişim teknolojileri, gökevler, akvaryumlar, milli parklar, botanik bahçeleri, doğa eğitimi, sanat galerileri, sağlık kuruluşları, spor merkezleri, bilim kafeler.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 30 30
2 Final Sınavı 1 20 20
11 Soru-Yanıt 1 30 30
34 Okuma 1 20 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Okul dışı öğrenme Öğrenme, tanıma amaçlı geziler yapılacak. 1-OKUL DIŞI ÖĞRENME.docx
2 . Müzeler
3 Bilim merkezleri
4 Bilişim teknolojileri 4-BILISIM TEKNOLOJILERI.docx
5 Gökevler 5-GÖKEVLERI.docx
6 Akvaryumlar 6-AKVARYUMLAR.docx
7 Milli parklar 7-MILLI PARKLAR.docx
8 Botanik bahçeleri 8-BOTANIK BAHCELERI.docx
9 Doğa eğitimi 9-DOGA EGITIMI.docx
10 Sanat galerileri 10-SANAT GALERILERI.docx
11 Sağlık kuruluşları 11-SAGLIK KURULUSLARI.docx
12 Sanayi kurum ve kuruluşlar 12-SANAYI KURUM VE KURULUS.docx
13 Spor merkezleri 13-SPOR MERKEZLERI.docx
14 Bilim kafeler 14-BILIM KAFELER.docx

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1335655 Okul dışı öğrenme ortamlarının nereler olduğunu bilir.
2 1335656 Okul dışı öğrenme ortamlarının öğrenme üzerindeki önemini bilir.
3 1335657 Okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanacağını bilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63227 Matematikteki temel kavramlarla ilgili yeterli bilgi birikimine sahiptir.
2 63228 Alanı ile ilgili öğretim programları, çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
3 63229 Psikolojik ve pedagojik çerçevede, öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4 63230 İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerine uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
5 63231 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliği değerlendirme bilgisine sahip olur, bilimsel bilginin üretimi ile ilgili süreçleri bilir, uygular ve paylaşır.
6 63232 Alanının tarihsel gelişimini ve dayandığı felsefi temelleri bilir, karşılaştırabilir ve yorumlayabilir.
7 63233 Alanında disiplinler arası ilişkiler kurabilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur ve bu ilişkilendirmeyi alanına uyarlayabilir.
8 63234 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık problemlere bireysel veya grup olarak çözüm önerileri getirebilir.
9 63235 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek seviyede yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 63236 Matematik öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini ve öğrencinin gereksinim duyduğu öğrenim materyallerini etkin şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
11 63237 Alanı ile ilgili konularda görüş ve düşüncelerini, doğru ve etkili bir biçimde, yazılı ve sözlü aktarır.
12 63238 Atatürk İlke ve İnkılâpları ışığında çağdaş dünyanın gereksinimlerine ayak uydurarak kendini geliştir; demokrasi ve insan haklarına saygı duyar; milli, ahlaki ve kültürel değerlere sahip olur.
13 63239 Türk Eğitim Sisteminin yapısı, sorunları ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
14 63240 Yaşamboyu öğrenme felsefesini benimser, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler geliştirebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Çıktısı
1 3
2 4
3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek