Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB002 Çocuk Psikolojisi 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Bu dersle çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğrt. Üyesi Esat ŞANLI

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Kişilik ve benlik özellikleri, Güdüler ve duygular, Duyum ve algı Savunma mekanizmaları, Çocuklarda kişilik ve benlikk gelişimi, Çocukları tanıma teknikleri, çocuklarda duygu ve davranış sorunları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 40 1
2 Final Sınavı 1 60 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
29 Bireysel Çalışma 1 35 35
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
54 Ev Ödevi 1 35 35

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kişilik ve benlik özellikleri
2 Kişilik ve benlik özellikleri
3 Güdüler ve duygular
4 Duyum ve algı
5 Savunma mekanizmaları
6 Çocuklarda kişilik ve benlikk gelişimi
7 Çocukları tanıma teknikleri
8 Çocukları tanıma teknikleri
9 Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar
10 Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar
11 Çocuklarda duygu ve davranım sorunları
12 Özel sorunları olan çocuklar
13 Sosyal becerilerinin geliştirilmesi
14 Sosyal becerilerinin geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1305055 Kişilik ve Benlik konuları hakkında bilgi sahibi olmak
2 1305056 Okulöncesi eğitimde araç gereç geliştirir.
3 1305057 Eğitimde gelişimi destekler
4 1305058 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur
5 1305059 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
6 1305060 Eğitimde oyun etkinliğini uygular.
7 1305061 Bir problemle karşılaştığında farklı çözüm yolları denemeye çalışır
8 1305062 Öğrenme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini destekler.
9 1305063 Eğitimde drama etkinliklerini uygular.
10 1305064 Bilişim imkanlarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterlikleri kazanır.
11 1305065 Herhangi bir konuyu nasıl ve nerede araştıracağını iyi bilir
12 1305066 Özel gereksinimli çocukların özellikleri ve eğitimleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olur
13 1305067 Okul öncesi kurumlarda uygulamayı gerçekleştirir.
14 1305068 Özel eğitimde araç gereç geliştirme konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
15 1305069 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
16 1305070 Temel mesleki tanımlar ve kavramlar ile temel mesleki dil bilgisi yeterlikleri kazanır.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63427 Resim-İş Eğitimi alanının yaratma süreçleri ve ürünlerini tanımlayabilir, alana özgün terminolojiyi, uygulamaya yönelik araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilir.
2 63428 Görsel Sanatlar başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve en az bir alanda derinlemesine birikim sağlayarak sanatsal sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanır.
3 63429 Çeşitli sanat disiplinlerine ait ürünleri yapısal, tarihsel ve kültürel bağlantılar ekseninde çözümleyebilir.
4 63430 Türk eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur, Görsel sanatlar ve resim dersini milli eğitimin genel amaçları doğrultusunda yapılandırabilir.
5 63431 Öğrencilerin yaşlarına, ön bilgilenmişlikleri / hazır bulunuşluk durumları ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir.
6 63432 Öğretmenlik yaşamında derslerini sistemli ve etkin biçimde sürdürebilecek, öğrencilerin kendilerini demokratik bir şekilde ifade edebilecekleri etkileşim ortamını oluşturabilir.
7 63433 Öğrencilerinin bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek birikimli bir öğretmen adayı olarak rehberlik çalışmalarına destek verebilir.
8 63434 Ders çıktılarını doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak ölçebilir ve değerlendirebilir.
9 63435 Öğretim sürecinde dersi daha etkin kılacak planlamayı ve uygun materyalleri tasarlayabilir ve geliştirebilir.
10 63436 Türkçeyi ve sesini öğretim sürecinde doğru ve etkin olarak kullanabilir.
11 63437 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
12 63438 Toplumun güncel sorunlarına duyarlı, çözüm önerileri geliştirebilen ve bunun okullarda uygulamaya yönelik bilgi ve becerileri kazanır.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
6 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
7 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
8 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
9 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
10