Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB011 Eleştirel ve Analitik Düşünme 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin kazanımlar sağlamak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Zekeriyya ULUDAĞ

Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Diğer Hususlar

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Vincent Ryan Ruggiero, Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber

Staj Durumu

-

Dersin İçeriği

Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımı; Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri; Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri; Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler; Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri; eleştirel düşünme ile analitik düşünme arasındaki farklar; düşünceye etki eden faktörler; eleştirel düşünmede dil ve mantık, eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; eleştirel düşünmede dil yanlışları ve bazı felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 14 5 70
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar Eleştirel ve Analitik Düşünme 1. hafta.docx
2 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 2. hafta.docx
3 Eleştirel ve Analitik düşünme arasındaki ilişki ve farklılıklar Eleştirel ve Analitik Düşünme 3. hafta.docx
4 Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler Eleştirel ve Analitik Düşünme 4. hafta.docx
5 Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri Eleştirel ve Analitik Düşünme 5. hafta.docx
6 Düşünceye etki eden faktörler Eleştirel ve Analitik Düşünme 6. hafta.docx
7 Eleştirel düşünmede dil ve mantık Eleştirel ve Analitik Düşünme 7. hafta.docx
8 Ara Sınav
9 Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; Eleştirel ve Analitik Düşünme 9. hafta.docx
10 Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; Eleştirel ve Analitik Düşünme 10. hafta.docx
11 Günlük metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 11. hafta.docx
12 Felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 12. hafta.docx
13 Genel değerlendirme Eleştirel ve Analitik Düşünme 13. hafta.docx
14 Final

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1340944 Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar,
2 1340945 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir,
3 1340946 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar,
4 1340947 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63427 Resim-İş Eğitimi alanının yaratma süreçleri ve ürünlerini tanımlayabilir, alana özgün terminolojiyi, uygulamaya yönelik araç-gereç, teknik ve yöntemleri kullanabilir.
2 63428 Görsel Sanatlar başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve en az bir alanda derinlemesine birikim sağlayarak sanatsal sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanır.
3 63429 Çeşitli sanat disiplinlerine ait ürünleri yapısal, tarihsel ve kültürel bağlantılar ekseninde çözümleyebilir.
4 63430 Türk eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur, Görsel sanatlar ve resim dersini milli eğitimin genel amaçları doğrultusunda yapılandırabilir.
5 63431 Öğrencilerin yaşlarına, ön bilgilenmişlikleri / hazır bulunuşluk durumları ve yeteneklerine göre uygun teknik, yöntem ve stratejileri kullanabilir.
6 63432 Öğretmenlik yaşamında derslerini sistemli ve etkin biçimde sürdürebilecek, öğrencilerin kendilerini demokratik bir şekilde ifade edebilecekleri etkileşim ortamını oluşturabilir.
7 63433 Öğrencilerinin bireysel ve grup ihtiyaçlarına duyarlı, etkili iletişim kurabilecek ve dönütleri doğru değerlendirebilecek birikimli bir öğretmen adayı olarak rehberlik çalışmalarına destek verebilir.
8 63434 Ders çıktılarını doğru bir şekilde uygun ölçütler kullanarak ölçebilir ve değerlendirebilir.
9 63435 Öğretim sürecinde dersi daha etkin kılacak planlamayı ve uygun materyalleri tasarlayabilir ve geliştirebilir.
10 63436 Türkçeyi ve sesini öğretim sürecinde doğru ve etkin olarak kullanabilir.
11 63437 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
12 63438 Toplumun güncel sorunlarına duyarlı, çözüm önerileri geliştirebilen ve bunun okullarda uygulamaya yönelik bilgi ve becerileri kazanır.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Öğrenme Çıktısı
1 5
2 5
3 5
4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek