Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB002 Çocuk Psikolojisi 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Bu dersle çocuk psikolojisi konusunda bilgi ve beceri kazandırılacaktır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğrt. Üyesi Esat ŞANLI

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders kitabı, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

Kişilik ve benlik özellikleri, Güdüler ve duygular, Duyum ve algı Savunma mekanizmaları, Çocuklarda kişilik ve benlikk gelişimi, Çocukları tanıma teknikleri, çocuklarda duygu ve davranış sorunları

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 40 1
2 Final Sınavı 1 60 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
29 Bireysel Çalışma 1 35 35
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
54 Ev Ödevi 1 35 35

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kişilik ve benlik özellikleri
2 Kişilik ve benlik özellikleri
3 Güdüler ve duygular
4 Duyum ve algı
5 Savunma mekanizmaları
6 Çocuklarda kişilik ve benlikk gelişimi
7 Çocukları tanıma teknikleri
8 Çocukları tanıma teknikleri
9 Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar
10 Çocukluk döneminde ruhsal sorunlar
11 Çocuklarda duygu ve davranım sorunları
12 Özel sorunları olan çocuklar
13 Sosyal becerilerinin geliştirilmesi
14 Sosyal becerilerinin geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1304807 Kişilik ve Benlik konuları hakkında bilgi sahibi olmak
2 1304808 Okulöncesi eğitimde araç gereç geliştirir.
3 1304809 Eğitimde gelişimi destekler
4 1304810 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur
5 1304811 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
6 1304812 Eğitimde oyun etkinliğini uygular.
7 1304813 Bir problemle karşılaştığında farklı çözüm yolları denemeye çalışır
8 1304814 Öğrenme teknikleriyle çocukların öğrenme süreçlerini destekler.
9 1304815 Eğitimde drama etkinliklerini uygular.
10 1304816 Bilişim imkanlarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterlikleri kazanır.
11 1304817 Herhangi bir konuyu nasıl ve nerede araştıracağını iyi bilir
12 1304818 Özel gereksinimli çocukların özellikleri ve eğitimleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olur
13 1304819 Okul öncesi kurumlarda uygulamayı gerçekleştirir.
14 1304820 Özel eğitimde araç gereç geliştirme konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
15 1304821 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
16 1304822 Temel mesleki tanımlar ve kavramlar ile temel mesleki dil bilgisi yeterlikleri kazanır.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63411 Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek
2 63412 Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek
3 63413 Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek
4 63414 Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek
5 63415 Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek
6 63416 Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek
7 63417 İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
8 63418 Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
9 63419 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek
10 63420 Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek
11 63421 .Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek
12 63422 Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder
13 63423 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 63424 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 63425 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 63426 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
5 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
6 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
7 2 2 2 2 2