Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB010 Eğitimde Proje Hazırlama 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim alanıyla ilgili proje hazırlama becerilerini geliştirmektir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Cevat ELMA

Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Diğer Hususlar

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. (Çev. Ed. A. Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık. Çolakoğlu, M. H. (2019). Eğitim projeleri: Hazırlama ve uygulama rehberi. Ankara: Nobel Yayınevi. Elma, C. (2017). Eğitim biliminde araştırma yöntemleri. K. Kıroğlu ve C. Elma (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş (233-258). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayınları. Johnson, B. ve Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları: Nicel, nitel ve karma araştırmalar. Ankara: Eğiten Kitap. Kaya, S. (2012). Avrupa Birliği fonları için proje nasıl hazırlanır? Ankara: Seçkin Yayıncılık. Lodico,M.G., Spaulding, D. T. and Voegtle, K. H. (2006). Methods in educational research: from theory to practice. San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc. Neuman, W. L. (2014). Toplumsal araştırma yöntemleri II: Nicel ve nitel yaklaşımlar. (7. Baskı). (Çev. S. Özge). Ankara: Yayınodası. Newman, I. ve Benz, C.R. (1998). Qualitative-quantitative research methodology: Exploring the Interactive Continuum. Edwardsville: Southern Illinois University Press. Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev. Ed. M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: PegemA Yayıncılık. Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. (Çev. D. Bayrak ve H. B. Arslan ve Z. Akyüz ). Ankara: Siyasal Yayınevi. Ünal, Ç. (2014). Sosyal proje geliştirme. Ankara: Pegem Akademi. Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

-

Dersin İçeriği

Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
22 Proje Hazırlama 1 10 10
29 Bireysel Çalışma 14 3 42
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bilim, Bilimsel Yöntem, Araştırma ve Proje Kavramları BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN TEMELLERİ.ppt
2 Öğretim Programları ve Proje Tabanlı Öğrenme Proje Tabanlı Öğrenme.doc
3 Proje Türleri Araştırma ve Proje Türleri.ppt
4 Proje Hazırlamanın Aşamaları Araştırmanın (Projenin) Aşamaları.ppt
5 Proje Konusu Belirleme Proje Konusu Belirleme.ppt
6 Literatür Taraması Literatür Taraması.ppt
7 Projenin Planlanması ve Uygulanması Araştırmanın (Projenin) Planlanması.ppt
8 Proje Raporunun Yazımı Araştırma (Proje) Raporlarının Yazımı.ppt
9 Proje Raporunu Sonuçlandırma ve Sunma lise_proje_rehberi_2018.pdf
ortaokul_rehber_2017_0.pdf
İÇİNDEKİLER.docx
10 Arasınav
11 Proje Değerlendirme ve İyi Örneklerin İncelenmesi 2242-2019_proje-rehberi.pdf
12 Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1297151 Proje konusunu belirler
2 1297152 Proje planı geliştirir.
3 1297157 Projenin zaman, maliyet ve kaynak planlamasını yapar.
4 1297158 Proje raporu hazırlar ve sunar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63411 Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek
2 63412 Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek
3 63413 Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek
4 63414 Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek
5 63415 Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek
6 63416 Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek
7 63417 İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
8 63418 Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
9 63419 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek
10 63420 Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek
11 63421 .Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek
12 63422 Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder
13 63423 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 63424 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 63425 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 63426 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 3 2 3 2 2 2 3 3 3 3 1 2 4 2 3 2
2 3 2 3 2 2 2 3 3 2 2 1 3 4 2 2 2
3 3 2 3 2 2 2 3 3 3 2 1 3 4 2 2 2
4 3 2 3 2 2 2 3 3 3 1 1 3 3 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek