Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB011 Eleştirel ve Analitik Düşünme 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin kazanımlar sağlamak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Zekeriyya ULUDAĞ

Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Diğer Hususlar

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Vincent Ryan Ruggiero, Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber

Staj Durumu

-

Dersin İçeriği

Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımı; Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri; Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri; Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler; Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri; eleştirel düşünme ile analitik düşünme arasındaki farklar; düşünceye etki eden faktörler; eleştirel düşünmede dil ve mantık, eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; eleştirel düşünmede dil yanlışları ve bazı felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 14 5 70
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar Eleştirel ve Analitik Düşünme 1. hafta.docx
2 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 2. hafta.docx
3 Eleştirel ve Analitik düşünme arasındaki ilişki ve farklılıklar Eleştirel ve Analitik Düşünme 3. hafta.docx
4 Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler Eleştirel ve Analitik Düşünme 4. hafta.docx
5 Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri Eleştirel ve Analitik Düşünme 5. hafta.docx
6 Düşünceye etki eden faktörler Eleştirel ve Analitik Düşünme 6. hafta.docx
7 Eleştirel düşünmede dil ve mantık Eleştirel ve Analitik Düşünme 7. hafta.docx
8 Ara Sınav
9 Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; Eleştirel ve Analitik Düşünme 9. hafta.docx
10 Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; Eleştirel ve Analitik Düşünme 10. hafta.docx
11 Günlük metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 11. hafta.docx
12 Felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 12. hafta.docx
13 Genel değerlendirme Eleştirel ve Analitik Düşünme 13. hafta.docx
14 Final

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1548835 Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar,
2 1548836 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir,
3 1548837 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar,
4 1548838 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71180 Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek
2 71181 Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek
3 71182 Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek
4 71183 Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek
5 71184 Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek
6 71185 Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek
7 71186 İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
8 71187 Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
9 71188 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek
10 71189 Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek
11 71190 .Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek
12 71191 Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder
13 71192 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 71193 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 71194 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 71195 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5 4 4 4
2 5 4 5 4
3 5 5 4 5
4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek