Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB014 Karakter ve Değer Eğitimi 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Karakter ve değerler eğitimiyle ilgili temel kavram ve kuramları incelemek ve bu kavram ve kuramlar çerçevesinde eğitim sorunlarını tartışmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Bayram Özer Dr. Öğr. Üyesi Özgür Atakan

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özer, B. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi, Pegem Akademi, İstanbul. Ersoy, A.F., Ünüvar, P. (Ed.). (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 1 28 28
10 Tartışma 1 20 20
19 Beyin Fırtınası 1 10 10
29 Bireysel Çalışma 1 20 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar
2 Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul
3 Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
4 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler
5 Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimi
6 Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesi
7 Eğitim Programlarında Değerler
8 Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulaması
9 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi
10 Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
11 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
12 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
13 Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
14 Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler
15 FİNAL SINAVI

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1553493 Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramları bilir
2 1553494 Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okulun Rolünü Açıklar
3 1553495 Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitiminin Rolünü açıklar
4 1553496 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerleri Birbirinden Ayırır
5 1553497 Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimini Bilir
6 1553498 Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesini yapar
7 1553499 Eğitim Programlarında Yaralan Değerleri Farkeder
8 1553500 Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulamalarını Bilir
9 1553501 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimini Açıklar
10 1553502 Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Tekniklerini Bilir
11 1553503 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitimi Açıklar
12 1553504 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmenin Rollerini Bilir
13 1553505 Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürünü Açıklar
14 1553506 Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler Geliştirir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 71180 Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek
2 71181 Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek
3 71182 Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek
4 71183 Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek
5 71184 Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek
6 71185 Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek
7 71186 İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
8 71187 Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
9 71188 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek
10 71189 Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek
11 71190 .Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek
12 71191 Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder
13 71192 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 71193 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 71194 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 71195 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak