Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB014 Karakter ve Değer Eğitimi 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Karakter ve değerler eğitimiyle ilgili temel kavram ve kuramları incelemek ve bu kavram ve kuramlar çerçevesinde eğitim sorunlarını tartışmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Bayram Özer

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özer, B. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi, Pegem Akademi, İstanbul. Ersoy, A.F., Ünüvar, P. (Ed.). (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani- kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 1 28 28
10 Tartışma 1 20 20
19 Beyin Fırtınası 1 10 10
29 Bireysel Çalışma 1 20 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar
2 Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul
3 Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
4 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler
5 Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimi
6 Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesi
7 Eğitim Programlarında Değerler
8 Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulaması
9 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi
10 Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
11 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim
12 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
13 Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü
14 Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler
15 FİNAL SINAVI

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1553603 Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramları bilir
2 1553604 Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okulun Rolünü Açıklar
3 1553605 Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitiminin Rolünü açıklar
4 1553606 Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerleri Birbirinden Ayırır
5 1553607 Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimini Bilir
6 1553608 Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesini yapar
7 1553609 Eğitim Programlarında Yaralan Değerleri Farkeder
8 1553610 Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulamalarını Bilir
9 1553611 Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimini Açıklar
10 1553612 Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Tekniklerini Bilir
11 1553613 Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitimi Açıklar
12 1553614 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmenin Rollerini Bilir
13 1553615 Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürünü Açıklar
14 1553616 Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler Geliştirir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70980 Fizik, kimya, biyoloji, Astronomi ve jeoloji ile matematik bilgilerini fen bilgisi eğitimine günlük yaşamda kullanmayı sağlayabilecek şekilde uygulama becerisi.
2 70981 Fen bilimleri ile ilgili sorunları tanımlama, çözme ve fen bilgisi eğitimine uygulayabilme becerisi.
3 70982 Fen eğitiminin bilgi kullanımındaki önemini kavrayarak, sorunlara farklı çözüm önerileri getirebilecek şekilde alternatif düşünebilme becerisi.
4 70983 Fen Bilimleri ile ilgili veri toplama, verileri analiz etme, deney tasarlama ve yapma, sonuçları yorumlama ve tüm bunları eğitim alanına uygulama becerisi.
5 70984 Fen eğitimi için gerekli teknik ve teknolojileri kullanabilme, alanla ilgili materyal geliştirme ve bunları kullanabilme becerisi.
6 70985 Eğitim çalışmalarında alan içi ve disiplinler arası ekip çalışması oluşturma, çalışma ve fen bilgilerini kullanabilme becerisi.
7 70986 Eğitim çalışmalarında bağımsız çalışma, sorumluluk alma, yetki kullanma ve yaratıcılık becerisi.
8 70987 Mesleki ve eğitim alanında sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma.
9 70988 Standardizasyon ve Kalite konularında yeterli donanıma sahip olma yeterliliklerini kazanırlar.
10 70989 İlköğretim 2. Kademe öğrencilerinin Psikolojik ve pedagojik çerçevede gelişim ve öğrenme özelliklerini bilme becerisi.
11 70990 Fen bilimlerinin gereği olan laboratuarların oluşturulması, laboratuar malzemelerin tanınması ve deneysel olarak kullanılabilmesi becerisi.
12 70991 Küreselleşmeye Paralel olarak Eğitimin Toplumsal yapıyı Özellikle Sağlık Güvenlik ve çevre sorunları açısından etkilediğini bilerek yeterli ve yarışabilir düzeyde bir eğitim verilmesi
13 70992 Yaşam boyu öğrenme,bilimsel bilgiyi ve bilginin doğasını önemseme davranışını kazandırma
14 70993 Bilimsel etik konusunda sorumluluk anlayışı kazandırma
15 70994 Ulusal ve Uluslar arası sorunlar konusunda bilgi sahibi olma, çözüm üretebilme becerisi
16 70995 Sağlıklı yaşam, beslenme ve ilkyardım konularında bilgi sahibi olma ve gerekli önlemleri alarak günlük yaşamda uygulayabilme

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 3 3 4 3 4 4 3 4 4 4 3 4 4 4 3 4
2 4 4 3 4 4 4 3 4 5 5 5 4 3 3 4 5
3 4 3 3 4 4 5 4 3 4 4 4 3 4 5 5 5
4 4 3 3 4 4 5 4 3 4 4 5 4 3 4 4 4
5 3 4 5 5 4 3 3 4 4 4 3 4 4 3 4 4
6 5 4 3 3 4 4 3 3 3 4 3 3 3 4 5 4
7 3 3 3 4 5 4 3 3 3 3 4 4 4 3 4 5
8 4 3 3