Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB010 Eğitimde Proje Hazırlama 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim alanıyla ilgili proje hazırlama becerilerini geliştirmektir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Cevat ELMA

Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Diğer Hususlar

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri: Desen ve analiz. (Çev. Ed. A. Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık. Çolakoğlu, M. H. (2019). Eğitim projeleri: Hazırlama ve uygulama rehberi. Ankara: Nobel Yayınevi. Elma, C. (2017). Eğitim biliminde araştırma yöntemleri. K. Kıroğlu ve C. Elma (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş (233-258). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayınları. Johnson, B. ve Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları: Nicel, nitel ve karma araştırmalar. Ankara: Eğiten Kitap. Kaya, S. (2012). Avrupa Birliği fonları için proje nasıl hazırlanır? Ankara: Seçkin Yayıncılık. Lodico,M.G., Spaulding, D. T. and Voegtle, K. H. (2006). Methods in educational research: from theory to practice. San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc. Neuman, W. L. (2014). Toplumsal araştırma yöntemleri II: Nicel ve nitel yaklaşımlar. (7. Baskı). (Çev. S. Özge). Ankara: Yayınodası. Newman, I. ve Benz, C.R. (1998). Qualitative-quantitative research methodology: Exploring the Interactive Continuum. Edwardsville: Southern Illinois University Press. Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Çev. Ed. M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: PegemA Yayıncılık. Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş: Nicel ve nitel yaklaşımlar. (Çev. D. Bayrak ve H. B. Arslan ve Z. Akyüz ). Ankara: Siyasal Yayınevi. Ünal, Ç. (2014). Sosyal proje geliştirme. Ankara: Pegem Akademi. Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık. Yıldırım A. ve Şimşek H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

-

Dersin İçeriği

Proje kavramı ve proje türleri; öğretim programları ve proje tabanlı öğrenme; okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri); proje için konu seçimi; literatür taraması; projede mantıksal çerçeve; projenin planlanması ve yönetimi; projede bilimsel yöntemin uygulanması; proje raporu hazırlama ve geliştirme; proje raporunu sonuçlandırma; proje değerlendirme ve iyi örneklerin incelenmesi; proje sunumları, poster ve broşür tasarlama teknikleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
22 Proje Hazırlama 1 10 10
29 Bireysel Çalışma 14 3 42
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bilim, Bilimsel Yöntem, Araştırma ve Proje Kavramları Bilimsel Araştırmanın Temelleri.ppt
2 Öğretim Programları ve Proje Tabanlı Öğrenme Proje Tabanlı Öğrenme.doc
3 Proje Türleri Araştırma ve Proje Türleri.ppt
4 Proje Hazırlamanın Aşamaları Araştırmanın (Projenin) Aşamaları.ppt
5 Proje Konusu Belirleme Proje Konusu Belirleme.ppt
6 Literatür Taraması Literatür Taraması.ppt
7 Projenin Planlanması ve Uygulanması Araştırmanın (Projenin) Planlanması.ppt
8 Proje Raporunun Yazımı Araştırma (Proje) Raporlarının Yazımı.ppt
9 Proje Raporunu Sonuçlandırma ve Sunma İÇİNDEKİLER.docx
lise_proje_rehberi_2018.pdf
ortaokul_rehber_2017_0.pdf
10 Arasınav
11 Proje Değerlendirme ve İyi Örneklerin İncelenmesi 2242-2019_proje-rehberi.pdf
12 Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1338956 Proje konusunu belirler
2 1338957 Proje planı geliştirir.
3 1338958 Projenin zaman, maliyet ve kaynak planlamasını yapar.
4 1338959 Proje raporu hazırlar ve sunar.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 2 3 3 3 2 3 4 3 3
2 2 3 3 3 1 3 4 3 3
3 2 3 3 3 1 3 4 3 3
4 2 3 3 3 1 3 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek