Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB011 Eleştirel ve Analitik Düşünme 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin kazanımlar sağlamak

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Zekeriyya ULUDAĞ

Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Diğer Hususlar

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Vincent Ryan Ruggiero, Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber

Staj Durumu

-

Dersin İçeriği

Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımı; Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri; Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri; Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler; Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri; eleştirel düşünme ile analitik düşünme arasındaki farklar; düşünceye etki eden faktörler; eleştirel düşünmede dil ve mantık, eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; eleştirel düşünmede dil yanlışları ve bazı felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 4 4
2 Final Sınavı 1 4 4
5 Derse Katılım 14 5 70
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar Eleştirel ve Analitik Düşünme 1. hafta.docx
2 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 2. hafta.docx
3 Eleştirel ve Analitik düşünme arasındaki ilişki ve farklılıklar Eleştirel ve Analitik Düşünme 3. hafta.docx
4 Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler Eleştirel ve Analitik Düşünme 4. hafta.docx
5 Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri Eleştirel ve Analitik Düşünme 5. hafta.docx
6 Düşünceye etki eden faktörler Eleştirel ve Analitik Düşünme 6. hafta.docx
7 Eleştirel düşünmede dil ve mantık Eleştirel ve Analitik Düşünme 7. hafta.docx
8 Ara Sınav
9 Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; Eleştirel ve Analitik Düşünme 9. hafta.docx
10 Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; Eleştirel ve Analitik Düşünme 10. hafta.docx
11 Günlük metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 11. hafta.docx
12 Felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri Eleştirel ve Analitik Düşünme 12. hafta.docx
13 Genel değerlendirme Eleştirel ve Analitik Düşünme 13. hafta.docx
14 Final

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1340824 Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar,
2 1340825 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir,
3 1340826 Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar,
4 1340827 Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63477 Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
2 63478 Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
3 63479 Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
4 63480 .Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
5 63481 Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
6 63482 Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
7 63483 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
8 63484 .Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
9 63485 Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
10 63486 LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
11 63487 .Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
12 63488 .Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
13 63489 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 63490 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 63491 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 63492 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 4 5 5
2 4 5 4
3 4 5 4
4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek